-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Septemberföräldrar 2012 - snacktrådSeptemberföräldrar 2012 - snacktrådHej!
Plusade i morse! Tror att jag är i vecka 3 ca så då borde det bli BF i början av september. Hoppas att det kommer fler och snackar med mig här inne snart! Kort om mig: Bor utanför Gbg, är 26 och har ett barn sedan innan (en son på 1 år). Kommer bli ca 20 månader imellan de två. Håller tummarna för att det håller!!
Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktrådHej cooper och grattis till plusset!
Kram!
Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktrådHej! Grattis
Ja, jag är inte helt säker på hur långt gången jag är heller, men tippar på september så får jag se sen! Jag tänkte ringa mvc om ett par veckor tror jag. Vecka 7-8 som du skriver är nog helt ok! Jag fick ett vul förra graviditeten för att fastställa hur långt gången jag var. Var inget jag bad om dock.. Beror nog på var du bor om de vill göra det eller inte! Jag lär få göra det denna gången också för jag har ingen koll nu heller. Haha, jag låter snurrig Har du några krämpor än då? Jag är illamående och trött, men hyfsat ok ändå!
Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktrådNej jag har inte så mkt symtom än, bara lite spänningar i brösten till och från, lite växtvärk i livmodern och tröttare än vanligt! Inget illamående än och hoppas som sagt jag slipper det denna gången med
Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktrådHur gör du med kaffe?
Jag dricker kaffe, kanske inte i mängder men kanske gärna 2 koppar om dagen, gärna starkt kaffe med lite mjölk i. Morgonkaffet är viktigast. När jag var gravid senast så var jag inte sugen på kaffe så jag drack nästan inget under hela graviditeten, men nu än så länge är jag sugen på kaffe och vill ha det varje dag som vanligt. Vet att man ska tänka på att inte dricka för mycket för koffeinets påverkan på kroppen och barnet(?) men vet egentligen inte hur viktigt det är? Har hört så olika. Jag tänker drivcka som vanligt 2 koppar om dagen och se hur länge jag är sugen...
Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktrådHej på er!! Fick ett nyss ett "gravid 1-2" på cb digital! Och enligt beräkning blir det BF i början av september, 6 september. Så roligt!!! Har inga barn och blivit gravid av misstag en gång ( slutade i mf) så jag känner mig som en riktig nybörjare med allt detta med graviditet! Kommer nog att komma många dumma frågor från mig:-)
Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktrådAngående kaffe - jag drack 1-2 koppar varje dag förra gången och lär göra det samma nu. Tror inte det är nån fara alls när det är så lite. Dock får man ju tänka på att man inte samtidigt kan dricka cola och annat sånt..
Mary100 - grattis!! Finns absolut inga dumma frågor
Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktrådHej och grattis Mary100! SOm sagt, det finns inga dumma frågor..alla graviditeter är unika och olika!
Funderar på att ringa MVC och be om ett vul för att bekräfta graviditeten, mest för o veta om allt står rätt till där inne, av nyfikenhet...men jag vet inte hur man brukar göra med det där då jag senast jag var gravid bara ringde och blev inskriven utan att de kollade upp om jag verkligen var gravid. verkar vara olika hur de gör på olika ställen...
Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktrådHej! Ansluter mig här, plussade så nyss att sambon inte ens vet om det ännu. Han får lite sovmorgon.
Grattis till era plus Kort om mig: 30år och bor i Varberg. Har en dotter som kommer hinna fylla 3 innan hon blir storasyster. Gissar på BF runt 8-10 september än så länge.
Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktrådHej catwomen och grattis till ditt pluss
Roligt att få följas åt! Jag har en son sen innan men han kommer nog inte hinna fylla 4 år men nästan då han fyller senare i september
|