Maria Wigbrant

Hej! Under gravditeten är rekommendationerna att man ska träna...

Träningsrådgivare

Septemberföräldrar 2012 - snacktråd

Här träffar du andra som blev föräldrar i september 2012! Dela med dig av dina erfarenheter och ta del av andras under bebisens första år i din föräldragrupp.

Septemberföräldrar 2012 - snacktråd

Inläggav cooper 28 dec 2011, 10:54

Hej!
Plusade i morse! Tror att jag är i vecka 3 ca så då borde det bli BF i början av september.

Hoppas att det kommer fler och snackar med mig här inne snart! :)

Kort om mig:
Bor utanför Gbg, är 26 och har ett barn sedan innan (en son på 1 år). Kommer bli ca 20 månader imellan de två. Håller tummarna för att det håller!!
cooper
Stammis

Re: Septemberföräldrar 2012 - snacktråd

Inläggav sennah 28 dec 2011, 13:58

Hej cooper och grattis till plusset! :D Plussade på självaste julafton och har oxå en son sedan tidigare, han är 3 år. :D Jag e beräknad i månadskiftet, en del sidor säger den 27-28:e aug och en del säger 1:e september så hänger med i båda trådarna tills jag skrivit in mig på MVC och allt det där...när ringer ni MVC?? Har för mej att jag ringde rätt tidigt när jag var gravid första gången men man behöver väl inte ringa så jättetidigt(kanske typ va 7-8?) eller? Jag skulle vilja göra ett VUL för o bekräfta graviditeten men vet ej om man får det, vet ni?

Kram!
sennah
Stammis

Inläggav cooper 28 dec 2011, 14:52

Hej! Grattis :)
Ja, jag är inte helt säker på hur långt gången jag är heller, men tippar på september så får jag se sen! Jag tänkte ringa mvc om ett par veckor tror jag. Vecka 7-8 som du skriver är nog helt ok!
Jag fick ett vul förra graviditeten för att fastställa hur långt gången jag var. Var inget jag bad om dock.. Beror nog på var du bor om de vill göra det eller inte!

Jag lär få göra det denna gången också för jag har ingen koll nu heller. Haha, jag låter snurrig :) Hade precis slutat amma nu och fick mens en gång, sen inget mer. Testade negativt i slutet av nov och positivt nu i slutet av dec då... Så nån gång där imellan iaf.

Har du några krämpor än då? Jag är illamående och trött, men hyfsat ok ändå!
BildBild
cooper
Stammis

Inläggav sennah 28 dec 2011, 22:00

Nej jag har inte så mkt symtom än, bara lite spänningar i brösten till och från, lite växtvärk i livmodern och tröttare än vanligt! Inget illamående än och hoppas som sagt jag slipper det denna gången med
sennah
Stammis

Inläggav sennah 29 dec 2011, 10:40

Hur gör du med kaffe?
Jag dricker kaffe, kanske inte i mängder men kanske gärna 2 koppar om dagen, gärna starkt kaffe med lite mjölk i. Morgonkaffet är viktigast. När jag var gravid senast så var jag inte sugen på kaffe så jag drack nästan inget under hela graviditeten, men nu än så länge är jag sugen på kaffe och vill ha det varje dag som vanligt. Vet att man ska tänka på att inte dricka för mycket för koffeinets påverkan på kroppen och barnet(?) men vet egentligen inte hur viktigt det är? Har hört så olika. Jag tänker drivcka som vanligt 2 koppar om dagen och se hur länge jag är sugen...
sennah
Stammis

Inläggav Mary100 29 dec 2011, 13:41

Hej på er!! Fick ett nyss ett "gravid 1-2" på cb digital! Och enligt beräkning blir det BF i början av september, 6 september. Så roligt!!! Har inga barn och blivit gravid av misstag en gång ( slutade i mf) så jag känner mig som en riktig nybörjare med allt detta med graviditet! Kommer nog att komma många dumma frågor från mig:-)
Mary100
Stammis

BF: 120910
Bor: Göteborg

Inläggav cooper 29 dec 2011, 13:53

Angående kaffe - jag drack 1-2 koppar varje dag förra gången och lär göra det samma nu. Tror inte det är nån fara alls när det är så lite. Dock får man ju tänka på att man inte samtidigt kan dricka cola och annat sånt..

Mary100 - grattis!! Finns absolut inga dumma frågor :) Det känns ovant för mig med trots att det inte var längesedan sist! Allt är olika :) mådde inte alls illa förra gången t ex så det är en ny känsla.. (som jag hade kunnat vara utan).
BildBild
cooper
Stammis

Inläggav sennah 30 dec 2011, 00:25

Hej och grattis Mary100! SOm sagt, det finns inga dumma frågor..alla graviditeter är unika och olika! :D Jag har ju inte kommit så långt än att jag kan säga om denna graviditet är lik den jag hade med min son men hittils tror jag det känns ungefär samma- alltså inte så mkt alls. Inget illamående eller så. Däremot trött, periodvis ömmande bröst och "mensvärk"...Känner mej inte speciellt gravid än iaf...
Funderar på att ringa MVC och be om ett vul för att bekräfta graviditeten, mest för o veta om allt står rätt till där inne, av nyfikenhet...men jag vet inte hur man brukar göra med det där då jag senast jag var gravid bara ringde och blev inskriven utan att de kollade upp om jag verkligen var gravid. verkar vara olika hur de gör på olika ställen...
sennah
Stammis

Inläggav Catwomen 30 dec 2011, 07:21

Hej! Ansluter mig här, plussade så nyss att sambon inte ens vet om det ännu. Han får lite sovmorgon.

Grattis till era plus :D Hoppas vi blir ett härligt gäng som följs åt. Jag har semester idag så jag ska nog jaga rätt på MVC redan idag så är det gjort. Har så svårt att göra det på arbetstid.

Kort om mig: 30år och bor i Varberg. Har en dotter som kommer hinna fylla 3 innan hon blir storasyster. Gissar på BF runt 8-10 september än så länge.
Bild

Bild
Catwomen
Alltid online

Inläggav sennah 30 dec 2011, 10:12

Hej catwomen och grattis till ditt pluss :D Skriv gärna in er på bf-listan om ni vet ungefär vilket datum ni är beräknade, det kan ju ändras under resans gång men då e det ju bara o ändra i listan med :D

Roligt att få följas åt! Jag har en son sen innan men han kommer nog inte hinna fylla 4 år men nästan då han fyller senare i september :D
sennah
Stammis

Nästa

< Återgå till Septemberbarn 2012

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm