-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ser ni något plus?
7 inlägg • Sida 1 av 1
Ser ni något plus?Hejsan! Hade BIM i tisdags och borde nästan vara inne i vecka 5 nu om jag har räknat rätt. Har enda sedan 1 vecka efter befruktningen haft ett mkt mkt svagt plus men kan inte avgöra om det är spökstreck eller verkligen ett plus. Vad säger ni? Borde inte plusset ha blivit starkare nu och synas tydligt om jag var gravid? Har testat 4 eller 5 ggr med CB och så här har det sett ut varje gång. När jag precis har kissat på stickan blir det en jättesvag lodrät linje som efter några minuter blir lite smalare. Vad säger ni, inbillar jag mig bara? Ni får nog zooma in det lite, har ganska kass kamera så fick ta på avstånd.
Re: Ser ni något plus?Ungefär sådär såg det ut för mig BIM -2 och sedan två dagar senare fick jag ett tydligt plus på stickan. Använder du något prev-medel?
Re: Ser ni något plus?Ja, jag äter p-piller! Tror du att det kan spela in?
Re: Ser ni något plus?Absolut! Jag ser det!! Men ett CB test borde visa gravid snart med! Hang in there...
Re: Ser ni något plus?Ja, hormonerna i p-pillren kan ibland ge utslag på grav.test.
Kolla med CB-digital och kontakta sedan en barnmorska för att få ett klart besked. Jag håller tummarna för dig!
Re: Ser ni något plus?håller verkligen tummarna för dig, men tyvärr har jag fått sånna där streck på cb,s utan att vara gravid...strecken ska vara lika tjocka...ser inte så bra på bilden med de kanske är lika tjockt som kontrollstrecket fast starkare på det smala sidan? hoppas du fatta hehe
Re: Ser ni något plus?
P-piller (i sig) kan INTE ge positivt resultat på graviditetstest. De reagerar endast på hcg (humant koriongonadotropin), och det finns inte i p-piller.
7 inlägg • Sida 1 av 1
|