Annons:

sett hjärtat slå v 10+3. Fortfarande orolig.

Frågor och tankar om bebisen i magen. Ladda upp din ultraljudsbild här

sett hjärtat slå v 10+3. Fortfarande orolig.

Inläggav soffan123 » 01 sep 2015, 16:11

Hej
såg pyrets hjärta slå förra veckan, då var jag i 10+3, alltså i vecka 11. Idag är jag i 11+1. Alltså äntligen inne i vecka 12 och längtar så tills denna vecka är över. MEN har läst alldeles för mycket om missfall på olika forum och hur vanligt det verkar vara. Låter ju som var och varannan drabbas av missfall :( särskilt rädd är jag för ma.. att pyret dör utan att jag märker det..
Nån som har nåt tips hur man ska hantera oron? Nån annan som gjort ultraljud så nära vecka 12? Vill så gärna kunna slappna av, men känns fortfarande som mycket kan hända tills vecka 12 är slut.
soffan123
Nykomling

Mitt Krypin

Re: sett hjärtat slå v 10+3. Fortfarande orolig.

Inläggav Karlsdotter » 10 sep 2015, 20:05

Jobbigt för dig att gå runt med så mycket oro. De flesta missfall sker innan 12+0. Endast ca 3% sker efter vecka 12, så det är väldigt ovanligt och beror oftast på infektion eller andra problem hos kvinnan etc, alltså inte på grund av fel på fostret.

Försök koppla av och njut så mycket du kan. Du är ju i mål nu :D Oftast när man få ma i vecka 10,11 eller 12,
så har fostret dött redan i vecka 6-9, så det är väldigt positivt att du har sett hjärtat picka :D

Är du väldigt orolig och inte kan släppa detta iallafall, så kan du ju försöka få ett till ul innan det i vecka 16-19 men jag hade känt mig lugn och glad, om jag var dig!

Lycka till! :)
Bild
Karlsdotter
Stammis

Bor: Stockholm
Status: Gravid med barn nr 2

Mitt Krypin

Re: sett hjärtat slå v 10+3. Fortfarande orolig.

Inläggav Drottiska » 13 feb 2017, 18:18

Att vara orolig under sin graviditet är inte ovanligt alls. Det viktigaste är att lära sig att hantera oron så att den inte drabbar sitt allmänna välmående.
Du kan ju alltid köpa en doppler och ha hemma.
Drottiska
Nykomling

BF: 052317

Mitt Krypin

Återgå till Bebisen i magen & ultraljud
Annons: