Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Sex efter förlossningen

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Sex efter förlossningen

Inläggav MissGanja 08 aug 2007, 10:54

Jag och min sambo har dragits ganska länge med att ha sex igen efter förlossningen. Inte att vi inte är tända på varandra, men rädslan för hur det kommer kännas. Kommer det vara som förut? Kommer man känna sig som ett garage man kan parkera en buss i?!

Men så här om dagen gick det inte att hålla sig längre. I början var det ganska jobbigt, det var ju som att vara oskuld igen!! :shock:
Fler som upplevt detta?

Jag har alltid hört folk prata om hur slapp man blir "där nere" när man fått barn, så visst var det en positiv reaktion och min sambo blev väldigt nöjd :oops:

Blir det mer som vanligt sen efter ett tag? Upplevde att jag hade lite svårare att få orgasm än i vanliga fall, men det kanske berodde lite på att man var en aning nervös i början.
BildBild
MissGanja
Alltid online

Inläggav secretgirl 08 aug 2007, 17:11

väntade oxå rätt bra innan vi hade sex efter vickie. kändes rätt bra för min del, men inte som det brukar :) är man båda villiga så blir det bättre med tiden, själv så pressade jag mig själv så nu är vårat sexliv lite stökig. särskilt nu under grav :)
Bild
-----------------------
Vicktoria- 2006
Emilia- 2008
Annica- 2009
Emil- 2011
Användarvisningsbild
secretgirl
Alltid online

Inläggav mumsan 08 aug 2007, 19:18

Visst är det speciellt första gångerna men oxå vackert på nåt sätt tycker jag. Att man är mer ömsint än annars liksom. Slidan "går ihop sig" eftersom, mitt sexliv är bättre idag än innan mitt första barn och har lättare att få orgasm och känner mig faktiskt tajtare än innan, säkert alla kniiipövningar :)
Bild
Användarvisningsbild
mumsan
Alltid online

Inläggav fia-lotta 08 aug 2007, 20:56

Jag och min sambo hade sex första gången förra veckan... sååå underbart!! har saknat det sååå!! (har vart helt off sen v.20 ca....)
Vi märkte inte alls att det var "slappt" eller nåt sånt och jag har nästan lättare att få orgasm nu än innan...
men sen är ju alla olika och jag tror att det kommer bli hyfsat som vanligt igen... problemet nu är väl bara att få tid!!
Bild
Användarvisningsbild
fia-lotta
Alltid online

Inläggav Skumpan 17 sep 2007, 23:44

Jag och min sambo har haft samlag två gånger sen "färdknäppen" (som faktiskt satte igång värkarna förövrigt) Och det var ju nervöst och jag var rädd för att de skulle göra ont...första gången kändes de som om ja var hur slapp som helst, samt att de stramade där ja blivit sydd :( andra gången var de tajtare men de stramade fortfarande...så nu kan jag inte slappna av när min sambo rör mig därnere riktigt...hmmm....de går nog över..man saknar ju trots allt sexet :oops:
Bild[
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online

Inläggav Loppan 18 sep 2007, 19:17

Jag och min sambo tycker båda att det är ungefär som förr.. nästan bättre.
(utom ibland då det stramar lite där jag hade mitt stygn)
Inte upplevt att det är "slappt" eller så. :)
Men det är ju det där med tid... man har nästan INGEN! :shock:
HAHA neee.. Kul att se att det arit nästan BARA bra reaktionen fråm alla! :D
BildBild
Användarvisningsbild
Loppan
Alltid online

Inläggav sprallos 19 sep 2007, 18:11

Jag saknar sex något så vansinnigt!! Men jag KAN bara inte göra det. Det känns på nåt sjukt sätt som vi har en trekant... :shock:
Varken jag eller killen kan njuta eftersom vi båda är livrädd att bebben ska dra igång och sparka mitt under akten + att det är omöjligt att inte tänka på det.
sprallos

Inläggav stumpan 19 sep 2007, 18:57

Jag väntade ganska länge med att ha sex efter förlossningen. Man blödde ju ett tag och jag var lite om eftersom de klippte upp mig. Men jag hade omöjligt att få orgasm i flera veckor. Men tillslut släppte det
Bild
Användarvisningsbild
stumpan
Stammis

Inläggav Angelica78 24 sep 2007, 22:24

Det är bara att köra med de klassiska knipövningarna!! Jag är gravid för 3-dje gången nu... Visst blir man "annorlunda" i underlivet efter att man har fött barn. Men det behöver inte innebära något negativt för det. Första gången efter en förlossning är alltid speciell. Dels så är man orolig för hur det kommer att kännas där nere. Men sen finns ju rädslan att ens partner ska tycka att det är som att vifta med en penna i en stor grotta.. Efteråt känner man sig otroligt nöjd över att man vågade ha sex igen. Det ärsom att bli av med oskulden på nytt...
:D Knip på bara tjejer så blir allt bra..
Användarvisningsbild
Angelica78
Nykomling

Inläggav Mamma Petra 25 sep 2007, 20:55

jag hade samma upplevelse som det låter att du hade
Det va då rakt inte slappt "där nere" snarare tvärt om men det blev bättre efter ett tag :D
och andra gången efter vi fick barn så va det precis lika dant för min del
när jag va på efterkontroll så sa barnmoskan att jag såg ut som en 17 åring "där nere" det får man väll ta som en posetiv sak!
Bild

Bild
Mamma Petra
Stammis

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm