Madeleine Kil...

Hej, Det är inte normalt med bröstmjölk efter avbruten graviditet....

Barnmorskan

Sex på själva ägglosningsdagen. Gravid?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Sex på själva ägglosningsdagen. Gravid?

Inläggav Angellovely 20 aug 2012, 14:53

Jag och Min pojkvän har försökt skaffa barn nu i ett halvår men inget hänt.
Nu hade vi sex när jag hade ägglossning på själva den dagen, och de var den 18 augusti vi hade väl några dagar före de men då fick han bara försats. och jag hade mens den 5 augusti och nu hoppas vi på ett plus.
hur stor chans e de att jag har blivit gravid?

jag går och kissar hela tiden, jag mår illa hela tiden i stort sett,
och i går kände jag ett stick i magen.
Förra gången jag var gravid så hade jag ont i magen på vänster sida i början av gravideteten när jag inte visste att jag var det. Nu är det samma sak igen jag har ont på vänstra sidan av magen vid navlen igen.
hört att man kan känna gravid symtomer nån dag efter man har blivit gravid.
finns de nån sannorlikhet att jag har blivit gravid?
tacksam för svar.
Angellovely
Nykomling

BF: 100517

Re: Sex på själva ägglosningsdagen. Gravid?

Inläggav anile 20 aug 2012, 16:15

Det tar ca en vecka (5-12 dagar) för ägget att färdas genom äggledaren till livmodern. Det skulle förvåna mig om det du känner är graviditetssymtom, bara två dagar efter ägglossningen. Men det betyder ju inte att du inte kan vara gravid.

Sannolikheten att bli gravid ligger i genomsnitt på ca 20-25% per ägglossning (och påverkas naturligtvis av en mängd faktorer).
Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav elinpelin1 20 aug 2012, 19:27

Hej :)
jag hade äl 17 augusti och har också ont i vänster sida av magen och stramar neråt men sen har jag inga mer symtom. Men de är väl som du säger anile att de tar några dagar för ägget att fästa och där med inte kan ha några symtom innan dess.. Men förstår inte riktigt vad de här kan vara :?
elinpelin1
Stammis

Inläggav Angellovely 21 aug 2012, 01:45

elinpelin1 skrev:Hej :)
jag hade äl 17 augusti och har också ont i vänster sida av magen och stramar neråt men sen har jag inga mer symtom. Men de är väl som du säger anile att de tar några dagar för ägget att fästa och där med inte kan ha några symtom innan dess.. Men förstår inte riktigt vad de här kan vara :?

Okej, jag hade ju de i förra gravideteten när jag inte visste att jag var gravid, jag åkte fram å tillbaka å de ända jag fick va starka smärtstillande tabletter å inte kunde dom då ta ett grav test. men senare fick jag ju veta att de var för jag var gravid.

Nu som sagt har den smärtan igen.
och förra gravideteten fick jag oxå tidigt symtomer som att jag går på toa heltiden och mår fruktansvärt illa.

Men e de inte olika för alla att en del kan känna symtomer tidigare än del?
Angellovely
Nykomling

BF: 100517

Inläggav anile 21 aug 2012, 09:23

Klart att det är olika. Men två dagar efter ägglossning skulle man inte ens kunna se på blodprov att man har tillräckligt med hcg för att vara gravid. Och eftersom det är hcg och ökade progesteronnivåer som orsakar själva symtomen så kan jag inte hitta någon logiskt tillfredsställande förklaring.
Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm