-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Sexmarathon....
3 inlägg • Sida 1 av 1
Sexmarathon....Jag och min pojkvän försöker få barn. Efter år av minipiller så har jag använt ägglossningsstickor för att få koll på NÄR jag har ägglossning. Vi hade sex i torsdags kväll, lördag- och söndag morgon.
Jag började med ägglossningsstickor i torsdags. De gav inget utslag tors, fre, lör och söndag morgon. I söndags eftermiddag fick jag dock en känning och gjorde ett test kl 23. Visade positivt resultat. Gjorde ett nytt test i går, måndag morgon, och det var också positivt. Vi hade sex igår kväll. Hur ser våra chanser ut? Bör vi ha sex ikväll också för att maxa chanserna att bli gravida? Det låter nästan som ett jobb som vi utfört...
Re: Sexmarathon....Hej, hade ni sex igår?
Det är väl bra att sexa så mycket man har LUST med kring ÄL. Det är nog viktigt att man inte känner att det är ett jobb att skaffa barn. Slappna av och ha sex om ni vill.
Re: Sexmarathon....det sägs att om man får ett positivt test så släpper ägget inom 12-36 h, men om man får två positiva så kan det ta längre tid. Men jag tror inte att det spelar så himla stor roll. Om man fått positivt så är ju chansen stor att ägglossningen är nära, och jag tror att det räcker! Ibland har man ju sex exakt på ägglossningen och det blir inte ändå, så bara för att det inte funkar en månad betyder det inte att det var just tajmingen som var fel. Det är mycket som ska klaffa!
Det där med spermiernas kvalité har jag hört (en forskare som sa i en dokumentär) bara är viktigt om det finns något underliggande problem. Om det inte finns det är det inget som hindrar att man har sex ett par gånger om dagen. Jag tycker att det låter som att ni har tajmat bra! Lycka till!
3 inlägg • Sida 1 av 1
|