-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Sfinkterruptur-snitt nästa gång?
2 inlägg • Sida 1 av 1
Sfinkterruptur-snitt nästa gång?Hej!
När jag födde mitt första barn fick jag en total sfinkterruptur, alltså jag sprack igenom ändtarmen, eftersom de fick använda sugklocka. Nu är det snart dags för andra barnet att komma och jag undrar hur jag ska göra vid den kommande förlossningen. Min barnmorska på mvc sa då att vill jag bli snittad nästa gång så blir jag det, det är inget man i så fall diskuterar el ifrågasätter. Jag har inte haft några besvär alls sedan förlossningen för några år sedan men kan känna att musklerna är svagare än vad de var innan. Vill helst föda vaginalt men vill absolut inte riskera att spricka så mycket igen, eller ens hälften så mycket. Är det någon som har erfarenhet av detta, vad valde ni, vad fick ni får råd, hur gick det? Hur ska jag göra??
Re: Sfinkterruptur-snitt nästa gång?Jag tror att du skulle behöva prata om det hela med en förlossningsläkare som är mer insatt i ämnet.. Be din BM boka in en tid åt dig.
Googlar du på ämnet får du upp både och - en del som fått KS med nästa barn och andra som fött vaginalt. Eftersom alla kvinnor och FL dock är olika är det således bäst om du kan få prata om det med någon yrkeskunnig och förhoppningsvis väldigt förstående person. http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
2 inlägg • Sida 1 av 1
|