Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Sfinkterruptur-snitt nästa gång?

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Sfinkterruptur-snitt nästa gång?

Inläggav lillstrumpan_1 22 aug 2011, 21:59

Hej!

När jag födde mitt första barn fick jag en total sfinkterruptur, alltså jag sprack igenom ändtarmen, eftersom de fick använda sugklocka. Nu är det snart dags för andra barnet att komma och jag undrar hur jag ska göra vid den kommande förlossningen. Min barnmorska på mvc sa då att vill jag bli snittad nästa gång så blir jag det, det är inget man i så fall diskuterar el ifrågasätter. Jag har inte haft några besvär alls sedan förlossningen för några år sedan men kan känna att musklerna är svagare än vad de var innan. Vill helst föda vaginalt men vill absolut inte riskera att spricka så mycket igen, eller ens hälften så mycket. Är det någon som har erfarenhet av detta, vad valde ni, vad fick ni får råd, hur gick det?
Hur ska jag göra??
lillstrumpan_1
Nykomling

Re: Sfinkterruptur-snitt nästa gång?

Inläggav Mullemamman 23 aug 2011, 14:52

Jag tror att du skulle behöva prata om det hela med en förlossningsläkare som är mer insatt i ämnet.. Be din BM boka in en tid åt dig.
Googlar du på ämnet får du upp både och - en del som fått KS med nästa barn och andra som fött vaginalt. Eftersom alla kvinnor och FL dock är olika är det således bäst om du kan få prata om det med någon yrkeskunnig och förhoppningsvis väldigt förstående person.
http://minbebis.com/blogg/mullemamman

Mamma till:
Plutten född juni 2007
LillaTjejen född november 2008
Lillprinsen född mars 2010
Minstingen född november 2011

MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Användarvisningsbild
Mullemamman
Alltid online

Status: 4-barnsmamma, Gift

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm