-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Shit, är jag gravid? Kondomen krånglade! SNABBA SVAR!
7 inlägg • Sida 1 av 1
Shit, är jag gravid? Kondomen krånglade! SNABBA SVAR!Hej!
För typ en vecka sedan eller lite mer så hade jag sex med min sambo i Duschen. Vi använder alltid kondom eftersom jag inte litar på p-piller då jag blev gravid en gång trots att jag åt dem som jag skulle (plus att jag får såna jobbiga biverkningar av dem). När han väl skulle in i mig, så tog vi på kondomen som vi brukar, noggrannt. Men när han drog ut den för att vi skulle byta ställning såg vi att kondomen "runnat upp" sig så att den abra satt kvar preciiis på toppen men knappt det! I stundens hetta tänkte vi väl inte mer på det utan bara rullade ner den igen, eftesom han ändå inte hade kommit. Nu skulle jag haft min mens igår eller idag om jag räknat rätt (vilket jag tror jag har..), nu har hela dagen gått men har inte fått någon! Inte ens några känningar... Brukar ALDRIG gå "över tiden", min mens brukar stämma EXAKT. Men inte nu? Burkar även känna av dagen innan att jag ska ha mens, får mycket huvudvärk och mycket känningar i magen/ryggen. Har inte fått det än...det gör mig orolig. Senaste tiden har jag varit extremtrött, somnar här och var. Inte orkat gå upp på morgonen och även om jag sovit en massa så är jag alltid trött! Funderar på om det är något tidigt tecken på att jag ska ha barn!? Men så tidigt kommer väl ändå inte symptomen? Eller? Jag kanske överreagerar, men det känns nervöst.......vad hade ni gjort? Någon som vart med om liknande eller bara har något att säga? Snälla!! Visst längtar jag efter barn men inte NU, jag går ju klart gymn.! Gud....detta skulle förstöra så mycket mellan mig och min sambo :/
Re: Shit, är jag gravid? Kondomen krånglade! SNABBA SVAR!Bara att testa sig
För mig och min kille tog det 13 månader att bli gravida, men för somliga räcker det med att "skaka" kalsongerna. Och vi är alla olika. Sannolikheten är inte så hög, men den finns där. Så lättast är ju att testa sig. Om mensen skulle kommit typ nu borde det inte vara förtidigt att testa heller. *lycka till.
Re: Shit, är jag gravid? Kondomen krånglade! SNABBA SVAR!Jag säger som ovan och hoppas på det bästa för just dig. Jag blev gravid på första ägglossningen med båda mina tjejer.
Re: Shit, är jag gravid? Kondomen krånglade! SNABBA SVAR!igentligen kan inte vi svara på de utan du får göra ett test och hoppas på det bästa.. för som sagt risken finns att en simmare tog sig förbi
Re: Shit, är jag gravid? Kondomen krånglade! SNABBA SVAR!Gör ett test så får du svar snabbast
Jag blev gravid mitt sista år på gymnasiet, idag har jag en fantastisk liten son på snart 3 månader Å andra sidan så använde vi inte skydd alls. Lite dumt när man inte planerar barn..
Re: Shit, är jag gravid? Kondomen krånglade! SNABBA SVAR!jag skulle säga att risken ändå är ganska liten. det är extremt ovanligt med ägglossning bara en vecka innan mens, och om din ägglossning var sen så borde du ändå inte förvänta dig varken mens eller positivt test än på några dagar.
även om din kille inte kommit finns naturligtvis en risk att det fanns en droppe där ändå, men om kondomen satt kvar längst ut kanske den skyddade trots allt. MEN, som de andra sagt, ta ett test för att vara säker!
Re: Shit, är jag gravid? Kondomen krånglade! SNABBA SVAR!Mensen kommer alltid 2 veckor efter ägglossningen. Det är tiden från första mens och ägglossning som tiden kan variera. Så om du räknat rätt på mensdagen nu, så hade du ägglossning en vecka innan ni hade sex. Graviditetssymtom kommer heller inte så tidigt som bara en vecka efter befruktningen, även om vissa kvinnor "känner på sig" att något nytt har hänt.
Du har nog inget att oroa dig för /sjuksyrra
7 inlägg • Sida 1 av 1
|