-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
simma? jogga? hur kan jag träna?
4 inlägg • Sida 1 av 1
simma? jogga? hur kan jag träna?ojoj, många frågor har dykt upp under dan...
jag älskar att jogga men nu vågar jag knappt röra på mig av rädsla för ett till mf. jag började först känna de onda sticken som till slut blev ett mf när jag var ute och joggade förra året nämligen. jag brukar jogga ganska hårt och halvlångt (runt milen) i skogen, men nu har karln ordinerat mig skarp vila och här ligger jag i solstolen!? blev inge sex igår heller, hälsade karln att det kunde han glömma några månader framöver...!? och bada då? bada pool och badtunna hittade jag en artikel om här på mb. men nu på sommaren då? bada i insjöar och havet, får man det? och jag veeet ju att det alldeles nyss fanns en sån tråd om att bada men nu hittar jag den inte tack!
Re: simma? jogga? hur kan jag träna?du kan göra allting precis som du brukar så länge du känner att kroppen klarar av de. senare mot slutet ska du undvika hopp och tunga lyfft samt bada för varmt för länge. men än så länge fritt fram att motionera o bada hur du vill!! (haha o sex kan du ha under hela graviditeten om du knner för de, lite trix men de funkar)
Re: simma? jogga? hur kan jag träna?Haha tack! Din uppmuntran värmde
men det är väl som du säger, sålänge det känns bra i kroppen så är det ingen fara. min kropp känner ingen lust alls att jogga nu, den är mest bänglig, bånglig och svullen under dan så jag antar att solstolen får duga då... tänk så svårt det ska vara att känna att man "bara får vara". man kan ju undra hur de lyckades få barn under istiden, som vi håller på och fånar oss
Re: simma? jogga? hur kan jag träna?Alltså det här med sexbiten.. vi har inte haft sex sen jag blev gravid men nu har jag börjat drömma om sex och 2ggr har jag vaknat av att det krampar i livmodern när jag får typ orgasm fast i/av drömmen.. skiiit-ont! Och ibland när jag har varit på god väg att bli upphetsad så har jag känt att det börjat småkrampa lite... Ni som kan ha sex utan nåt obehag sexa på för mig med tack!
4 inlägg • Sida 1 av 1
|