Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.
av MalinNilssson 26 maj 2009, 15:57
Hej!
Snälla hjälp!
Jag och pappan har levt ifrån varandra sen jag va i graviditetsvecka 20 och sonen är nu 6månader.. De tog slut bara för att pappa behandlade mig som skit..
Men nu vill ja ha honom tillbaka. Vi träffas varje lördag så han och sonen får en kontakt. Men sist vi träffades så sov sonen typ hela tiden så jag och pappan råkade vara lite för nära varandra. Vi kramades, höll handen och va påväg att pussas.
Hur fan ska ja göra? Ta honom tillbaka eller innte?
Fall ja tar honom tillbaka så kommer min familj och släkt säga hejdå till mig.
Jag har studentbal på fredag och pappan tycker att jag ska sova hos honom, och ja vill de men vågar inte, tänk om någon får reda på de?
Snälla hjälp!!! Behöver hjälp!!
Kramar Malin
-
MalinNilssson
- Stammis
-
-
av Bitte 26 maj 2009, 16:23
Hej! Egentligen är det bara du själv som kan svara på den frågan.. tyvärr! Men gör han dig lycklig? Älskar du honom? Hur är han med bebisen? Får jag fråga varför du vill ha tillbaka honom om han behandlade dig illa?  jag önskar att jag kunde komma med någon paketlösning som gör alla nöjda men det finns nog inget jag kan säga. Om det hade varit jag så hade jag nog inte tagit tillbaka honom, min familj är viktigare. Men det är ju jag! Du förtjänar att vara lycklig! Lycka till! / B
-

Bitte
- Alltid online
-
- BF: 100521
- Status: Lycklig
-
av lillaM 26 maj 2009, 17:43
Hmm, får nog säga samma sak som jag säger till min syster med trasligt förhållande- Hur stor del av tiden tillsammans är bra gämfört med dålig? ( i hennes fall var det dock Hur ofta känner du dig lycklig gämfört med ledsen?) Gå igenom för- och nackdelar, och vad gäller familjen så vill jag ändå tro att dom stöttar dig vad du än väljer. Det är trottsallt ditt val, men alla val man gör är inte alltid dom bästa. Välj det du tycker du själv och gossen är värda!!! Du ska välja för din skull och inte för någon annans, och det finns massor med superkillar ute i världen som kan få en tjej att känna sig som en prinsessa 
-
lillaM
- Stammis
-
- BF: 100110
-
av MalinNilssson 26 maj 2009, 18:42
Bitte skrev:Hej! Egentligen är det bara du själv som kan svara på den frågan.. tyvärr! Men gör han dig lycklig? Älskar du honom? Hur är han med bebisen? Får jag fråga varför du vill ha tillbaka honom om han behandlade dig illa?  jag önskar att jag kunde komma med någon paketlösning som gör alla nöjda men det finns nog inget jag kan säga. Om det hade varit jag så hade jag nog inte tagit tillbaka honom, min familj är viktigare. Men det är ju jag! Du förtjänar att vara lycklig! Lycka till! / B
Joo ja vet att de e bara ja som kan svara.. men ja måste ha hjälp, klarar inte detta själv. Jag vet inte om han gör mig lycklig just nu, men han gjorde mig lycklig och ja blev jätte glad när vi träffats dom 2 sista gångerna. Ja jag älskar honoom, kan inte få honom ur från huvudet, de går inte. Han och sonen fungerar jätte bra. Han vill gör allt, byta blöja, ge mat och massa sådant, han vill göra precis allt. Han får göra allt förutom att ge sonen mat, de är bara jag som ger honom mat. Jag vet inte varför ja vill ha honom tillbax efter allt som han gjort, kanske bara för att ja älskar honom så mycke.. Nä min familj är oxå jätte viktig, eller en del av den iallafall. Men ja vet inte, leva med den som ja älskar eller ha kontakt med min familj.. Joo ja vill inget annat än att bli lycklig..
-
MalinNilssson
- Stammis
-
-
av MalinNilssson 26 maj 2009, 18:48
lillaM skrev:Hmm, får nog säga samma sak som jag säger till min syster med trasligt förhållande- Hur stor del av tiden tillsammans är bra gämfört med dålig? ( i hennes fall var det dock Hur ofta känner du dig lycklig gämfört med ledsen?) Gå igenom för- och nackdelar, och vad gäller familjen så vill jag ändå tro att dom stöttar dig vad du än väljer. Det är trottsallt ditt val, men alla val man gör är inte alltid dom bästa. Välj det du tycker du själv och gossen är värda!!! Du ska välja för din skull och inte för någon annans, och det finns massor med superkillar ute i världen som kan få en tjej att känna sig som en prinsessa 
Just nu så är allt jätte bra när vi träffas. Vet ju dock inte hur de blir om vi blir tillsammans igen. Nä ja vill inte tro de om min familj men ändå så vet ja inte om ja vågar chansa. Joo de e mitt val men dom har ju sett hur dåligt ja mått och hur han har behandlat mig. Jag vill just nu bara hitta en "pappa" till sonen. Joo, dom killarna finns nog men ja vet i fan om ja någonsin kommer hitta den..
-
MalinNilssson
- Stammis
-
-
av MalinNilssson 26 maj 2009, 18:48
Det finns även en annan kille som jag kan få sova hos om jag vill, har aldrig träffat honom. Vem skulle du sovit hos?
-
MalinNilssson
- Stammis
-
-
av Bitte 26 maj 2009, 18:53
Verkligen svår situation.. Du får göra som lillaM föreslog, väga för och emot. Om det positiva väger upp så är det kanske meningen att ni ska vara tillsammans. Nu vet ju inte jag på vilket sätt han behandlade dig illa, men ingen förtjänar att bli bemött på fel sätt. Så om du tror att han skulle kunna göra så igen, då är det kanske inte en sån bra idé att gå tillbaka till honom.. Men din familj stöttar dig säkert vad du än väljer att göra, om du bara förklarar för dem varför! Jag är ledsen att jag inte kan hjälpa dig mer! 
-

Bitte
- Alltid online
-
- BF: 100521
- Status: Lycklig
-
av sofiaK 26 maj 2009, 19:08
hej malin: jag kan bara säga att du måste följa ditt eget hjärta men att du samtidigt måste använda hjärnan..
Vad var det som var dåligt me dhonom från början?? vad gjorde han?? en människa förändras inte så snabbt.. Oftast när man tänker tilllbaka på ett dåligt förhållande som distanserat sej ifrån kan man ha orealistiska tankar och glömma bort det dåliga.. man kan helt enkelt säga attt allt man minns är de bra sakerna.. Men genom att gå tillbaka till ngn som behandlat en dåligt nedvärderar man bara sej själv..
bara mina tankar.. vet ju inte vad som hänt eller vad hans och din ralation innehållit för problem.. Kanske du kan fundera lite på det jag skrivit och tänka på de dåliga delarna och om det är värt det..
Kramis
-
sofiaK
- Alltid online
-
-
av MalinNilssson 26 maj 2009, 19:18
Bitte skrev:Verkligen svår situation.. Du får göra som lillaM föreslog, väga för och emot. Om det positiva väger upp så är det kanske meningen att ni ska vara tillsammans. Nu vet ju inte jag på vilket sätt han behandlade dig illa, men ingen förtjänar att bli bemött på fel sätt. Så om du tror att han skulle kunna göra så igen, då är det kanske inte en sån bra idé att gå tillbaka till honom.. Men din familj stöttar dig säkert vad du än väljer att göra, om du bara förklarar för dem varför! Jag är ledsen att jag inte kan hjälpa dig mer! 
joo men fall ja ska göra för och emot sen vi va tillsammans så kommer de leda till mest emot de vet ja. men ska ja göra sen vi började träffas för sonens skull så kommer de bli för.. Jag vet inte om han skulle kunna göra de igen, de känns inte som de men ja kan ju inte vara hundra.
-
MalinNilssson
- Stammis
-
-
av MalinNilssson 26 maj 2009, 19:23
Nu när ja läser allt va ni har skrivit och även på andra sidor där ja skrivit om detta, så leder de till att jag inte ska sova hos honom. Jag kommer sova hos den andra killen och hoppas på att det kommer bli något där istället. Fan ska ja ha tillbaka ett svin som honom. Jag tror att jag "vill" ha honom tillbaka bara för att jag inte vill att han ska ha sonen själv. Vill inte de! Men men de spelar ju ingen roll vad jag vill eller tycker, han kommer ju ha honom själv va jag än säger Tack för all hjälp iallafall! Kram
-
MalinNilssson
- Stammis
-
-
< Återgå till Familj & livet som förälder
|