Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Ska jag testa mig eller vänta..??

Nytt försök efter missfall.

Re: Ska jag testa mig eller vänta..??

Inläggav Mini78 19 okt 2010, 16:57

Hallå.

Ja var hos Gyn för två veckor sen o då kom vi fram till att jag var i vecka 8 när missfallet blev :/ sen gjorde hon en undersökning o blodprover där allt var normalt..:) skönt det..!!

Men nu gjorde jag ett eller ja två test i söndags för min sambo tjatade på mig eftersom att mejsel inte hade dykt upp... Testens, båda två var starka positiva...!!! Våra förra test har ju varit jättesvaga o blandat positiva o negatitva. Jag gjorde även nya test i måndags o dom två var oxå starka positiva...!!!
Känns helt underbart o overkligt.. Ska in till gynokologen på måndag o göra ett ultraljud så att allt är i sin ordning :-)

Då är det bara hålla tummarna på att allting ordnar sig o att bebisen håller sig kvar ..!! :)

Kram mini
Mini78
Nykomling

Inläggav Mini78 23 okt 2010, 21:20

Hejsan.

Vi får se om mitt förra inlägg kom med. Men ja tar allt i stora drag ifall att, var hos Gyn för 6,5 vecka sen o fick göra en undersökning o allting var normalt även blodprovena :)

Så i söndags em gjorde vi ett test och det visade sig vara ett starkt positivt ..!!! Gjorde hela fem test på tre dagar o alla är positiva...!! Äntligen :)
Ja var på MVC igår o fick lite kostråd o en tid för inskrivning, så håll tummarna nu för att bebben ska hålla sig kvar..!

Inatt fick jag ett hemskt kramp anfall, (värre än missfalls kramper) men nu känns det bättre o ingen blödning... Tur..! När vi ringde sa dom att antingen är det inget eller så hade ägget fastnat i äggstocken eller så är det på väg till missfall :(

Men bara o vänta o se.. Ja ska in till. Gyn o göra ett ultraljud innifrån o se så att det ser bra ut :)

Än så länge är glädjen stor..!!!

//kram mini
Mini78
Nykomling

Inläggav Mini78 25 okt 2010, 19:57

Hallå.

Glädjande besked från besöket hos gyn idag. Vi gjorde ett ultraljud o det visade sig att jag är gravid, o ägget är hela 7,5 mm långt :)
O jag är visst i v 5+0 och ska tillbaka dit på freda för att se om vi kan se nån aktivitet från fostret..!!

Spännande..!! Fick ett kort från ultraljudet o det är häftigt att man kan se det så tidigt som det är :=)

Sen måste jag säga till er alla där ute som har fått flera missfall efter varandra, stå på er så att ni får en undersökning...det känns tryggt o ha nån som bryr sig o verkligen undersöker en så att allt är som det ska :)

//kram mini
Mini78
Nykomling

Föregående

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm