Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Ska jag testa mig eller vänta..??

Nytt försök efter missfall.

Ska jag testa mig eller vänta..??

Inläggav Mini78 02 sep 2010, 15:36

Hej..!!
Jag bara undrar om jag ska testa mg i morgon eller vänta längre..?? Idag har min mens gått 6 dagar över när den skulle ha kommit.. Ska jag testammig tro..?? De senast två månaderna har mensen kommit 5 dagar senare än väntat.

Vore jätteskönt och höra vad andra skulle ha gjort, jag gjorde ett test i fredags när den skulle ha kommit o det visade negativt... Men den har ju fortfarande inte kommit..!

/ mvh mini78
Mini78
Nykomling

Re: Ska jag testa mig eller vänta..??

Inläggav helenaeg 02 sep 2010, 15:44

Det värsta som kan hända är ju att det är neg igen och att du får testa ännu en gång.. Om den varit oregelbunden innan finns ju risk för att det är likadant nu men självklart kan du vara gravid också.. Jag hade no ginte kunnat hålla mig från att testa
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav E Maria 02 sep 2010, 15:48

Har du nyligen slutat med p-piller?
När jag slutade med p-piller hade jag två st 37dagars cyklar, istället för de 28-30 dagarna jag hade innan jag började äta p-piller.
Men nu när jag blev gravid tror jag att min kropp hade hoppat tillbaka till 28 dagarscykel. Testade med ägglossningstest oc hade ägglosning 14 dagar efter senaste mensens första dag. Så jag testade två veckor senare när jag antar att jag hade BIM. Jag fick positivt. Vågade inte tro det, så jag testade dagen efter igen, och det var positivt.
Jag vet fortfarande inte om jag tror på det... =P

Jag tycker att du kan testa. Men testa på morgonurin. Om det är negativt så testa igen om ett par dagar om mensen inte dykt upp. En del plussar på BIM-4 eller tidigare, andra plussar inte förrän långt efter BIM.

Hoppas att svaret är vad du vill =)
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

Inläggav Mini78 03 sep 2010, 10:12

Hej på er..!!

Så sant så som ni bådar säger..!!
Jag slutade med mini piller i mars i blev gravid, men fick då missfall..:( men för ca 5 veckor sen testade ja mig o det var positivt o sen gjorde ja ett dagen efter o det var neg. O sen yttligare tre som var neg. Men nu gjorde ja ett idag eftersom art mensen inte kommit o nu är den 7 dagar över.. Testet är positivt..!! Men för att vara säkra ska vi göra ett test i morgon igen :)))

Ja är sååå glad :)))

Kraam..!
Mini78
Nykomling

Inläggav Mini78 03 sep 2010, 10:16

E maria : grattis förresten till att du är gravid :) vilken vecka är du i..??
Kram mini
Mini78
Nykomling

Inläggav E Maria 08 sep 2010, 17:51

Mini78: Tack! Jag är i v 6 (5+5) Varje dag som ärtan håller sig kvar är en glädje =)
Och grattis till dig! Visst är det underbart? =)
Bild

Bild
Alltid online

Inläggav naellie 08 sep 2010, 19:04

nämen grattis mini!!!! :D
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav Mini78 08 sep 2010, 20:03

Hej.

E marie: Underbart du, jag håller verkligen tummarna för dig, att allt går bra..!! :)

Å tack båda två ;) Tyvärr fick jag återigen ett missfall igår..:( jag förstår inte riktigt varför, men det kanske var nått fel på barnet..så att kroppen stötte bort det..

Ska in till en privat gyn om två veckor och prata och göra en undersökning så att allt ser bra ut. Men kanske var det en varning eftersom att testen har varit både positiva och negativa... så var det förra gången med, fast man hoppas ju ändå...

Så nu är det nya tag som gäller när detta har gått över... Sen funderar jag på vilken vecka jag egentligen va i... för sist jag hade mens, alltså en ca 5 veckor sen.. en vecka efter mensen mådde ja illa o gjorde ett test, vilket var pos. testet dagen efter var neg och de 4 testen efter det var neg. sen i fre var det ju pos o lör neg o sön pos. och nu missfall... kanske var bebisen ca 2 månader...??

Måste ju blivit gravid innan den mensen jag hade, efter som att ägglossningen inte är förrän två veckor efter mens...hmmm, Man kan grubbla sig gul och blå..:(

Kraam mini
Mini78
Nykomling

Inläggav E Maria 10 sep 2010, 14:45

Vad tråkigt! Men det låter väldigt konstigt att testerna visar olika så.
Hoppas dom har lite vettiga svar när du blir undersökt.
Om det var ca 5 v sedan du hade mens så borde du väl vart i v 6 eller nåt.
Hoppas det tar sig snart igen!
kram
Bild

Bild
Alltid online

Inläggav Mini78 11 sep 2010, 16:23

Hej.

Ja kanske.. Tror det men ja ska berätta allt på Gyn så får vi se vad dom tror.

Det tycker jag oxå, men barnmorskan sa att det kanske inte är så konstigt att det blev missfall eftersom att testen visade både och... Så var det förra gången oxå..

Men men det finns inget att göra, utan vänta och se vad undersökningen säger. Sen är det bara att försöka igen :)

Kram
Mini78
Nykomling

Nästa

< Återgå till Gravid efter missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm