-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ska jag testa mig eller vänta..??
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Ska jag testa mig eller vänta..??Hej..!!
Jag bara undrar om jag ska testa mg i morgon eller vänta längre..?? Idag har min mens gått 6 dagar över när den skulle ha kommit.. Ska jag testammig tro..?? De senast två månaderna har mensen kommit 5 dagar senare än väntat. Vore jätteskönt och höra vad andra skulle ha gjort, jag gjorde ett test i fredags när den skulle ha kommit o det visade negativt... Men den har ju fortfarande inte kommit..! / mvh mini78
Re: Ska jag testa mig eller vänta..??Det värsta som kan hända är ju att det är neg igen och att du får testa ännu en gång.. Om den varit oregelbunden innan finns ju risk för att det är likadant nu men självklart kan du vara gravid också.. Jag hade no ginte kunnat hålla mig från att testa
Re: Ska jag testa mig eller vänta..??Har du nyligen slutat med p-piller?
När jag slutade med p-piller hade jag två st 37dagars cyklar, istället för de 28-30 dagarna jag hade innan jag började äta p-piller. Men nu när jag blev gravid tror jag att min kropp hade hoppat tillbaka till 28 dagarscykel. Testade med ägglossningstest oc hade ägglosning 14 dagar efter senaste mensens första dag. Så jag testade två veckor senare när jag antar att jag hade BIM. Jag fick positivt. Vågade inte tro det, så jag testade dagen efter igen, och det var positivt. Jag vet fortfarande inte om jag tror på det... =P Jag tycker att du kan testa. Men testa på morgonurin. Om det är negativt så testa igen om ett par dagar om mensen inte dykt upp. En del plussar på BIM-4 eller tidigare, andra plussar inte förrän långt efter BIM. Hoppas att svaret är vad du vill =)
Re: Ska jag testa mig eller vänta..??Hej på er..!!
Så sant så som ni bådar säger..!! Jag slutade med mini piller i mars i blev gravid, men fick då missfall.. Ja är sååå glad Kraam..!
Re: Ska jag testa mig eller vänta..??E maria : grattis förresten till att du är gravid
Kram mini
Re: Ska jag testa mig eller vänta..??Mini78: Tack! Jag är i v 6 (5+5) Varje dag som ärtan håller sig kvar är en glädje =)
Och grattis till dig! Visst är det underbart? =)
Re: Ska jag testa mig eller vänta..??Hej.
E marie: Underbart du, jag håller verkligen tummarna för dig, att allt går bra..!! Å tack båda två Ska in till en privat gyn om två veckor och prata och göra en undersökning så att allt ser bra ut. Men kanske var det en varning eftersom att testen har varit både positiva och negativa... så var det förra gången med, fast man hoppas ju ändå... Så nu är det nya tag som gäller när detta har gått över... Sen funderar jag på vilken vecka jag egentligen va i... för sist jag hade mens, alltså en ca 5 veckor sen.. en vecka efter mensen mådde ja illa o gjorde ett test, vilket var pos. testet dagen efter var neg och de 4 testen efter det var neg. sen i fre var det ju pos o lör neg o sön pos. och nu missfall... kanske var bebisen ca 2 månader...?? Måste ju blivit gravid innan den mensen jag hade, efter som att ägglossningen inte är förrän två veckor efter mens...hmmm, Man kan grubbla sig gul och blå.. Kraam mini
Re: Ska jag testa mig eller vänta..??Vad tråkigt! Men det låter väldigt konstigt att testerna visar olika så.
Hoppas dom har lite vettiga svar när du blir undersökt. Om det var ca 5 v sedan du hade mens så borde du väl vart i v 6 eller nåt. Hoppas det tar sig snart igen! kram
Re: Ska jag testa mig eller vänta..??Hej.
Ja kanske.. Tror det men ja ska berätta allt på Gyn så får vi se vad dom tror. Det tycker jag oxå, men barnmorskan sa att det kanske inte är så konstigt att det blev missfall eftersom att testen visade både och... Så var det förra gången oxå.. Men men det finns inget att göra, utan vänta och se vad undersökningen säger. Sen är det bara att försöka igen Kram
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|