-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Ska vi följas åt mot plusset?Ska vi följas åt mot plusset?Hej! Jag är ny här på forumet och vill gärna få kontakt med andra som försöker bli gravida och följas åt genom våra försök mot plusset. Just nu är jag på BIM+2, men gjorde ett negativt test igår. Jag har haft alla möjliga graviditetssymptom, men tydligen är det bara psykologiskt, eller vad? Jag har haft stark mensvärk i över två veckor och de senaste dagarna har jag varit väldigt yr och trött och lite lätt illamående. Men men... väntar bara på att menshelvetet ska komma så jag slipper denna värk och så att jag kan börja om på nytt igen. Hur går det för er? Hur länge har ni försökt?
Re: Ska vi följas åt mot plusset?Hej vildrosen,
Va kul med lite symtom att fiska efter, jag har oxå haft molvärk o mått dåligt.. all energi bara försvann efter ägglossning.. Höll i sig tills igår, så nu väntar jag bara på att mensen ska starta. Gjorde ett neg test på biM-2 alltså 2 dar innan mens .. då tappade jag hoppet lite. Tänkte att om man känner av något borde det ju bli positivt test, men det kan ju ta ett tag för hormonet att visa sig. OM man nu är med barn. Jag har ju provat både bidrottningsgele och efamol (glandin) som ska tydligen hjälpa. Läste lite på nätet igår om glandin och det kan tydligen ge ganska starka ägglossningsvärkar och man kan få lite knasig mage.Så jag tror min molvärk är av mina tarmar som jobbar.;( men som sagt , vi får se tills mensen kommer. Hur gammal är du? Själv 26 , försökt i 5 måndar nu , inte ätit p-piller på 2 år. Lycka till tjejen;)
Re: Ska vi följas åt mot plusset?Jag har haft samma symtom som er båda, plus näsblod varje dag i en vecka vilket jag hört är ett tecken. Ska ner till ungdomsmottagningen om fyra timmar och testa mig där. Blir ett oplanerat juli-barn för mig om det visar sig ett plus på stickan. Men lika glad för det är jag! Vet inte om det är riktigt rätt tråd för mig att skriva i, men är ju på väg mot plusset även om det är oplanerat
Re: Ska vi följas åt mot plusset?Jag är gärna med här! Känner igen symptomen. Slutade med p.piller i juli och 2 veckor därefter kom symptomen. Hade alla möjliga och omöjliga symptom, där inkluderat molvärk, och funderade på om det var bebis det berodde på eller inte. Men det var inte, bara kroppen som knasade sig totalt efter pillerstoppet och mensen kom på dag 34. Försök nr 2 blev cykeln på 40 dagar och försök nr 3 åt jag faktiskt rosenrot, som kortade ner cykeln till 28 dagar.
23 år gammal, 4:e försöket (innan dess ätit p.piller i 7 år).
Re: Ska vi följas åt mot plusset?Åh vad roligt att flera vill hänga på!
Jag är nu inne på på BIM+3 och har fortfarande ingen mens, men däremot har jag varit tokyr hela dagen. Det var hur jobbigt som helst på jobbet. Så mådde jag illa också både före lunch och på eftermiddagen så jag tycker ju att jag har en del tecken. Jag har beställt nya test på nätet och jag hoppas att de kommer imorgon så att jag kan testa då. Hade de kommit idag hade jag testat direkt, men nu måste jag vänta lite till. Molvärken fortsätter. Ja vi får se vad som händer alltså. Mallis: Ja BIM-2 är ju för tidigt för de flesta test. På det känsliga test som jag använde i helgen stod det att det går att använda från BIM-4, men att det så tidigt bara kan känna av 74% av graviditeterna så vänta med att testa för att slippa tråkiga resultat. Jag är 30 år och har en son på 17 månader så jag försöker hela tiden jämföra symptomen med den graviditeten. Då mådde jag piss i åtta veckor så jag bävar inför nästa graviditet samtidigt som jag längtar.
Re: Ska vi följas åt mot plusset?Spännande, När tänkte du testa då?
Jo jag anade nästan det när jag testade, tok för tidigt. men man vet ju aldrig. tänkte testa om 3-4 dar om inget blod har kommit. Det borde ju räcka. Lycka till !
Re: Ska vi följas åt mot plusset?Lisa013: Hur gick det på testet?
Grim: Ja efter att man har slutat med p-piller kan ju cykeln bli helkonstig. När jag slutade med p-piller innan vi försökte få barn förra gången hade jag inte ägglossning alls de två första månaderna. Den tredje månaden blev jag gravid, men fick ett tidigt missfall. Den fjärde månaden var vi ifrån varandra veckan runt ägglossningen, men den femte månaden blev jag gravid och den gången gick allt bra. Enligt barnmorskan räknas det som snabbt om man lyckas på kortare tid än 6 månader.
Re: Ska vi följas åt mot plusset?Får jag testen imorgon vill jag helst testa direkt men min man vill vara med så antingen blir det imorgon kväll (mest troligt) eller onsdag morgon (om jag orkar vänta).
Ja ett par dagar efter BIM borde det ju synas på ett test och får du mens innan så vet du ju ändå och behöver inte ta något test. Jag funderar mest på om allt är psykologiskt, att jag mådde piss sist och därför mår dåligt nu och inte har mens för att jag inte vill ha det. Fast sist började illamåendet och yrseln lite senare. Vi får se helt enkelt. Kul att ha kontakt med andra som också väntar ivrigt på att få testa:-)
Re: Ska vi följas åt mot plusset?Jag är också nykomling här och skulle vilja följas åt till plusset. Jag är 24 år, ätit p-piller i 2 år (åt fler år tidigare men gjorde ett uppehåll på några år innan jag började igen). Slutade med pillrena i nu i oktober. Ingen mens i sikte trots mensvärk, ömma bröst och lite smått illamående på morgonen, men det har jag när jag inte ätit ordentligt. Kändes som om jag fick äl ganska direkt efter avslut med pillrena, men man vet inte om det var sant. Funderar på att testa snart eller kanske vänta en vecka till. Vet ju inte BIM, så svårt att veta när man ska testa.
Re: Ska vi följas åt mot plusset?Hej tjejig87! Vad kul att du hänger på! Ja, har du precis slutat med p-piller så vet du ju inte än vad du har för normalcykel. Har du haft "mensvärk" länge? Om jag var du, skulle jag nog testa efter ca 30 dagar och om testet var negativt då skulle jag nog vänta några dagar till.
|