-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Skakis av Lergigan comp?
7 inlägg • Sida 1 av 1
Skakis av Lergigan comp?Jag har fått Lergigan comp utskrivet av läkaren på MVC och började ta tabletterna igår. Sov som en dröm, det ihop med sea band har trollat bort nästan allt vad illamående innebär.
MEN (det ska alltid vara ett men, suck) jag blir jätteskakig och får hjärtklappning av medicinen! Märkte det först idag, antagligen för att jag tagit den på tom mage i morse. Det är ju både koffein och efedrin i tabletterna. Någon mer som känner igen biverkningarna? Känns lite otäckt, kan det vara så bra att stoppa i sig efedrin för lillbönan?? Jag är i alla fall glad att jag slipper illamåendet, men till vilket pris då?
Re: Skakis av Lergigan comp?Ingen som känner igen sig?
Eller ni som tar Lergigan och inte känner något alls, ni får gärna skriva ni med.
Re: Skakis av Lergigan comp?Jag blev jätte skakis kände mig sjuk och orken försvann helt, jag fick det för gravklåda och det enda den gjorde var att jag inte orkade klia längre utan jag låg apatisk i foster ställning. sen kan jag tillägga att när det gick ut ur kroppen blev det en ruggig bakfylle effekt.
Jag provade att kombiner b6 vitaminer, prostafen och åksjukeband jag mådde lite illa då men klarade endå av dagen
Re: Skakis av Lergigan comp?Jag ska försöka ge det några dagar till, tar tabletten ihop med mat och hoppas det ska dämpa hjärtklappningen lite. Postafen + åksjukeband hjälper tyvärr ingenting för mig...
Vad läskigt att du blev så dålig! Det ska ju vara uppiggande...
Re: Skakis av Lergigan comp?Men Nelia, vad tråkigt att du fått må så illa och att du får biverkningar av medicinen
Hoppas det blir bättre! Och grattis igen till bönan!
Re: Skakis av Lergigan comp?Mitt illamående gick ner av Lergigan comp, men däremot så fick jag synrubbningar och extrema trötthetskänslor. Tydligen kan man reagera tvärt emot av koffein, medan jag trodde att det verkligen skulle göra en pigg. Men inte då... Jag tar dem bara när jag inte lyckas äta pga illamåendet.
Sent svar på din tråd men ändå
7 inlägg • Sida 1 av 1
|