-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Skaplig ljudnivå?
5 inlägg • Sida 1 av 1
Skaplig ljudnivå?Hej på er!
Jag har fått ett bonusbarn på köpet när jag träffade min sambo. Han är ungefär som alla andra treåringar, lite trotsig, "jag kan själv" osv. Fine! Men hans ljudnivå, han skriker när han pratar. Jag försöker säga till honom att "Elias man behöver inte skrika, du kan prata såhär som jag gör" - då börjar han viska i stället? Det finns liksom inget mellanting, antingen så skriker han så alla hör, eller så viskar han så ingen hör Jag har funderat på om han inte hör dåligt, för han säger "Va" ganska mycket, men det är nog en trots-grej också tror jag för frågar man "Vad sa jag för nått?" då berättar han vad det var jag precis sa. Har ni några tips till mig? //Emelie
Re: Skaplig ljudnivå?OJ, va svårt. Tror nog att du gör precis rätt! Påpeka att man inte behöver skrika, till slut kommer han nog sluta med det. Är som LinaC skrev till mig ang. Nils dåliga sömn i vår novembertråd - det är nog bara en fas! Tråkigt svar eller hur, det är ta mej fasen en fas jämt!
Re: Skaplig ljudnivå?haha grynet, ja fas är det allt. undra när den ska gå över
jag får fortsätta att försöka få honom förstå att man inte behöver skrika. lycka till med lillnisses sömn & tack för ditt svar :]
Re: Skaplig ljudnivå?Ja shit vad jobbigt.. Jag kan ju också bara gissa, men det är nog en fas. Om jag var du skulle jag fortsätta med att påminna om att det inte är nödvändigt med så högt tonläge, och viktigt är nog att komma ihåg att själv hålla sig till normal samtalston, och inte haka på och höja rösten för att överrösta. För som du säger, han hör ju.
Re: Skaplig ljudnivå?Min son betedde sig likadant när han var tre. Förskolan påpekade t.o.m att de trodde han hade nedsatt hörsel och vi gick och gjorde ett hörseltest. Men han hörde hur bra som helst. Barn har sina perioder.
Men visst ska man vara uppmärksam.
5 inlägg • Sida 1 av 1
|