Anna Wilsby

Hej Marie!Vad roligt att du hade glädje av boken ”Innan du föder” ...

Profylax

Sken graviditet eller inte? Fundersam...

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Sken graviditet eller inte? Fundersam...

Inläggav sofia88 26 jan 2012, 21:56

Hej
Ligger här i soffan och tänker på gravid, inte gravid, gravid eller inte gravid!! :/
Fick mf 21 november, fick tillbaka mensen den 22 december men den avtog lite och kom tillbaka rejält den 24/12 - 30/12.

Nu har jag inte fått nån mens och den kan ju kanske krångla också. Eller bara vara försenad. Usch jobbigt om man skulle vara skengravid.

Har ändå känt lite konstiga "känslor" den senaste veckan. Jag har känt:
* hugg vid ena äggstocken. Förra veckan. Men nu lite obehag.
* kissnödig.
* ökade flytningar, slemmiga och ljus/genomskinliga, nu lite tjockare.
* möjligen förändringar av vårtgårdarna, men osäker.
* försenad mens.
* otroligt gasig och hård mage. (utöver vanligt)

Lite worried, hoppas att mensen kommer nu i sånt fall, ska iväg på semester nästa vecka. Ingen lycka med blödningar då. Men hoppas att det är en bebis, då kommer resan att bli super härlig :)

Så vad tror ni mina vänner??

Svara please :)

Kram
sofia88
Alltid online

Re: Sken graviditet eller inte? Fundersam...

Inläggav sofia88 26 jan 2012, 22:21

Ingen? :/
sofia88
Alltid online

Inläggav Cayenne87 26 jan 2012, 22:37

Ta ett test! Det är ju det bästa sättet att ta reda på hur det ligger till :) Symtomen på mens och graviditet är ju ofta så lika. Så det är omöjligt att säga. Jag håller tummarna för att du är gravid! :)
Bild

Bild
Cayenne87
Alltid online

Status: Väntar vårat andra barn <3

Inläggav sofia88 26 jan 2012, 23:15

Otroligt nervös, vågar inte testa!! Kommer bli besviken om det är negativt, eller så blir det mera ovisshet om det visar neg.
Måste ta ett, men är sjukt nervös!!

Väntar nog någon dag till!!

Kram
sofia88
Alltid online

Inläggav Jenny88L 27 jan 2012, 08:21

Ta ett test.. Se om du får ta ett glas vin i kväll eller ej :)
Jenny88L
Stammis

BF: 280712

Inläggav Marija 27 jan 2012, 08:41

Det kan inte vara ÄL då? Jag menar mensen kanske sturlar lite efter ditt MF åså?
Användarvisningsbild
Marija
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 27 jan 2012, 20:32

åh du kanske är gravid..
vi e på 6 e försöket denna gång o jag ahr druckit munkpeppardroppar.. enligt temp o tecken så hade jag äl för ca en vecka sedan.. men min monitor visar inte max som den borde gjort vid äl.. dock e ju det typ av hormonpreparat så då e det inet säkert den visar.. står så alla fall.

nu idag har jag haft så jäkla mkt mensvärk/molvärk... hela dagen. jag känner inte efter för jag blir lika jävla besviken varje gång... kanske är det äl som kommer 10 dagar senare men då borde jag ju inte haft ältemp i snart en vecka.. mkt märkligt..

den som väntar på nåt gott ... hoppas molvärken e tecken på graviditet.. läste lite om det på google o visst kan de vara så eller så är det helt enkelt mensen som e på g.. är ju ca 4-6 dagar dit men munkpepparn har ju gjort min cykel så konstig så den borde inte komma i tid heller..

marija.. du som e gravid.. vad hade d för symtom o när plussade du?? hur lnge hade ni försökt?
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Inläggav sofia88 27 jan 2012, 20:39

Tog ett test imorse innan jag åkte till jobbet, tyckte att det var ett litet svagt svagt streck, och kände mig lite lite glad men ändå mjaaa det behöver inte betyda nåt. Men ändå hade jag lite förhoppningar.
Sen efter jobbet så köpte jag 2 nya test, kom hem och gjorde ett, då visade det ingenting. Och så tittade jag på den från morgonen, det är en tunn tunn tunn linje/streck. Min sambo såg det knappt men jag ser det, och det tyder inte på något.
Nu känner jag mig lite besviken, nu kan mensen lika gärna snälla snälla snälla komma!!!! Jag vill inte ha mens i Thailand!!!!!!!!!

:/
sofia88
Alltid online

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm