Madeleine Kil...

Det är en fråga som jag inte kan svara på. Du bör kontakta arbets-...

Barnmorskan

Skengravid eller vad händer?

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Skengravid eller vad händer?

Inläggav maks86 12 apr 2011, 07:15

Fick en liten bebis i aug, har haft regelbunden mens sen i oktober den 6 på morgonen har den dykt upp varje månad i ett halvår, men inte denna månaden inne på 6 dagen utan mens nu.
Vi har kört avbrutet sex i två månader men kanske det tagit sej ändå?
Illamående, öm och molvärk i magen, ont i ryggslutet, svettningar, bubblig i magen och kissar ofta, vad tror ni? är det kanske mensen som är på g och jag bara inbillar mig?skengravid?
Gjorde ett g test igår o kunde skymta ett svaaaaagt streck om man vinklade stickan men fastnade inte på bild, vad händer med mig? Borde ju ha blivit starkare är ju på bim+6 om det nu hade varit nått
maks86
Nykomling

BF: 100825

Re: Skengravid eller vad händer?

Inläggav mamma09 12 apr 2011, 11:41

Jag tror du är gravid.

Jag själv pratade med barnmorskan idag då jag också har fått ett svagt positivt streck. Men hon sa att ett streck alltid är ett streck.

Sen kan de vara så olika från person till person när de syns väl.
Berätta sen hur de gått...
mamma09
Stammis

Inläggav maks86 12 apr 2011, 18:04

Någon som haft liknande?
maks86
Nykomling

BF: 100825

Inläggav MissJ 27 apr 2011, 08:25

Jag går också omkring o känner mig "skendräktig"..
Min mens är bara 2 dagar sen så det är egentligen inget att hetsa upp sig över men nu kommer det ena symtomet efter det andra..
Det började förra veckan med ömmande bröst men jag skyllde på min dåliga bh, lite illamående men det mest påtagliga är att jag är otroligt trött o slut i kroppen. Kan sova 8 timmar o direkt efter jobbet störta ner i säng i sova några timmar... Helt galet.
Jag vill vänta några dagar innan jag gör ett test så jag inte får allt för höga förhoppningar... Det kan ju faktiskt vara önsketankar...Men det skulle va helt underbart att äntligen få ett plus :P
Bild
MissJ
Stammis

BF: 111231

Inläggav Anxity 02 maj 2011, 10:01

Hej!

Men nu är det ju ett tag sen du skrev sist! vad hände?? Jag resonerar som barnmorskorna! ett plus är alltid ett plus även om det är jättesvagt :)
hoppas hoppas!

Jag tror jag är skengravid nu :(
Senast jag hade mens var 1 april. (min mencykel det senaste året har bara varit på 22-24 dagar.) Nu är det mao 32 dagar och bim+7? Var 'är min mens?! tre negativa tester...

Känner absolut inga som helst symtom och antar att det bara är försenat pga av sen ÄL eller att ägget blivit bortstött och snart kommer ut :(
Jag tänker direkt att symptom som molvärk och ont i ryggen mm är något som egentligen inte kommer så tidigt? eller? uschans för denna väntan!!!

Håller tummarna för dig!
Anxity
Nykomling

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm