Teresa Hellgren

Hej Matilda! Alla mjukostsorter är ok att äta under graviditeten!...

Kostrådgivare

Skengraviditet ;)

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Re: Skengraviditet ;)

Inläggav heidimariajohanna 02 feb 2012, 20:58

waiting.. blä vilken dag detta varit.. idag har det verklgne känts hopplöst o som man inte kommer kunna bli gravid nånsin.bara sån känsla.. de där känslorn kommer o går..
fick idag veta att två till jag vet ska vara mammalediga snart.. alla blir verkligen gravida o typ direkt när de betämmer sig.. vad är detta vi utsätts för..blir så jäkla ledsen..
de som blir gravida direkt kan omöjligt förstå denna oro man går o bär på.. jag vill verkligen inte försöka mer.. bli besviken igen. funderade härom dagen på att börja med mina p-piller igen.. jag tror på ödet.. det är väl inte meningen att man ska ha barn nu..=(
jag hoppas att du o jag o alla andra som går o väntar på det där jäkla plusset får sitta o skratta åt en själv nån dag o säga att man gick o oroade sig helt i onödan... men just idag känns det hopplöst o att det inte kommer hända..
herergud livet går ut på att skaffa barn liksom...

kramar till dig.. hörs imorn när jag vart på sjukan så får vi se om jag fick at några prov eller inte dag 2..
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Inläggav heidimariajohanna 04 feb 2012, 18:58

hej där..
hoppas ni har en mysig helg..
jo.. jag kom på idag att jag är på mensdag 3 o nästan ingen mens alls=( två dagar hade jag normal mens men knappt nåt idag.. ahr du så med .. mkt lte mens?
jag har ju tidigare skrivit..jag har knappt haft mkt mens se jag slulade med mina pp och inget älsekret.. undrar om det beror på nån hormon rubbning.. eller som skulle vara min mardröm att mina ägg börjar ta slut.. herregud.. är fsh värdet över 15 så har man lite eller inga ägg kvar.. fy fasike vad hemskt om så skulle vara fallet.. men det får vi ju inte hoppas att det är utan att det är nån vanlig hormon rubbing o man får lite meducin som pippi säger.
ha nu en underbar helg.. ahr tillbringat min dag på båtmässan o förmiddagen med att surfa bilder och klipp från koh lipe thailand där vi befinner oss om sådär 2 månader. längtar.
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 04 feb 2012, 19:06

Hur har det gått med allt?
Hjälpt min lillebror o hans flickvän att sätta ihop möbler hela dagen. Sett de tagit ett nytt steg i sitt liv, själv sitter man fast.

Dag 6 idag, halvvägs till att börja testa för äl. Har känt mkt, lite "mensvärk" och tunga bröst osv. Undra om det är munkpepparn eller bara inbillning..

Hoppas denna gången iaf!

Kramar
Än en gång kommer den,
längtan

En saknad efter något mer,
något som skulle varit mitt

En längtan efter andetag,
som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

Men din saknad i verklighet,
är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 05 feb 2012, 18:43

Hej där!

haft en lugn o skön helg.. varit på stan o druckit vin med en kompis och idag har jag varit ute o promenerat med mamma o hennes sambo i skogen o bara varit. skönt o koppla bort alla tankar ibland..

i fredags var jag o tog proverna.. får la se hur lång tid det tar innan svaren kommer.. blandade känslor hur jag vill att det ska vara..svaren alltså.. bara inte det där fsh värdet eller vad det hette är så högt för då betyder att man inte har några eller få ägg kvar o då skulle jag nog dö..
mensen börjar ta slut här.. känns ju knappt som den börjat.. brukar du ha mkt mens ? mn är så sparsam så efter jag slutat med mina pp... har väl aldrig haft mkt mens men ändå.. känns som väldigt lite nuför tiden.. normalt en dag sen väldigt lite.. undrar vad d beror på..

nej du får ha det så bra o en fortsatt trevlig kväll.. är så trött så trött så får bli lite vila nu på kvällen o lägga sig tidigt. hoppas det tar sig denna gång... :oops: håller verkligen tummarna för oss..
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 05 feb 2012, 21:30

Skönt att bara vara o ta det lugnt! Man ska ju helst inte övertänka detta säger de ju. Så fort jag har något att göra är allt bra, men annars kan jag inte sluta tänka på barn.
Vet inte om det är bra eller dåligt, en kompis blev arg o tyckte att jag bara var dum. Men jag o sambon såg en jättesöt baseboll kofta till barn. Köpte den faktiskt, fick mig att längta men förnyade mitt hopp med!

Tycker hela min kropp är konstig. Mycket känningar överallt..?
Jag brukar ha MKT mens, jobbigt mkt. O bara i 4 dagar, denna gången var den lite mindre o i 5 dagar. Vad det nu innebär!

Va bra att du fick ta proverna! Hoppas du får de svar du är ute efter! O att det räcker där då vi lyckas bli gravida denna gång! Känns som om det är annorlunda denna gången! Går det inte nu kommer jag nog att bli väldigt ledsen!

Håller tummar o hjärta för oss!
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 07 feb 2012, 08:57

Hänt något nytt för dig?
Är på dag nio idag, haft 36,43 ca i flera dagar men idag låg den på 36,63 typ. Hoppas att jag bara sovit konstigt! Tar ju dropparna denna månaden med... hoppas f*n att de inte ställer till med något bara!

Tycker jag har mkt känningar till o från där nere, på flera sätt. Hoppas det är bra!

Hoppas allt går bra för dig!
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 08 feb 2012, 09:12

Hej där!
förlåt att jag inte har svarat dig på några dagar.. har inte haft tid o sitta på nätet så mkt.. inte haft sån lust heller. =(

Men nu är jag tillbaka. SItter här o väntar på att jag ska få mina provsvar.. kommer la säkert inte denna veckan bara för att man vill veta NU.. tog väl 2 veckor för er eller hur var det? jag hade med mkt lite mens nu sist.. 5 dagar som vanligt (brukar ha 4-5 dagar efter jag slutat med pp och int så riklig mens iof... heller... ) men hade lite mer en dag och sen jättelite.. konstigt.. blev nästan orolig.. men kanske var dropparna då..

jag ska vara ärlig jag med.. jag har köpt ett par små rosa/vita adidasskor och en söt liten kanin som jag har satt i sovrummet på en hylla.. där sitter de o väntar (inte säkert man får en tjej ens om man får barn ) ... men jag o min sambo brukar prata (eller brukade.. han pratar inet så mkt om det längre.. kanske för att han inte vill göra mig ledsen) om lilla Juni... hihi.. Egentligen ska man ju inte gå o köpa saker o så men kunde inte låta bli.. så jag vet hur ni kände.

Annars allt bra? Ja man får hålla sig sysselsatt så man inte tänker på det.. nur har ni fått börja utredning eller ska börja så det är väl skönt.. har ni fått nån ny tid till nåt? du kanske får en spolning av äggledarna snart o det är ju bra! det är många som bilr gravida efter det..
Idag visade monitorn på att jag skulle sätta i en sticka.. dag 7 idag.. gjorde d motvilligt.. nästa månad blir det inga naturmedel (inte denna heller för den delen) eller ältest..mars åker vi till (28) thailand med i 2 veckor.. så . slappna av njuta av semester o varandra bara.. inga ältest hit o dit.. ta nya tag o ladda batterierna..

nej plugg nu.. sista kurserna innan jag slutar med det ..ska bl så skönt..

kramisar
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 08 feb 2012, 09:42

Ingen fara :) Ja, det är skönt att inte sitta här. Satt o läste om de som blivit gravida av dropparna, kändes mindre bra då det inte funkar här. Tänk va lite det behövs för att få en att må så dåligt!

Ska börja med äl test på fredag (dag 12). Kommer nog inte fortsätta med dropparna efter denna gången!

Har inte fått mer tid än, väntar på remissen till kvinnokliniken som ligger en bit härifrån. Men har ju gått ett bra tag o inget har hänt. Så får väl ringa och höra. Bra att man får hjälp, men vet inte vad de gör. Jag hoppas bara att de inte ska göra något som gör att man missar en chans att bli gravid bara :shock:

Men man kan ju inte låta bli, på något sätt blir jag mer glad av babysakerna än jag blir ledsen.. Och då borde det ju inte vara fel att köpa dem. Jobbigt bara när ingen annan runt oss vet att vi försöker. Man får ju mygla lite då, vilket är väldigt tråkigt! Har en hel sida med babysaker som ligger på favoriter på datorn som jag vill ha. Både till kille och tjej, och barnnamn har vi ju med en hel drös.
Behövs för att inte bli galen känner jag!

Allt är bra här, bara lite ledsamma dagar när man längtar. Men fyller ju dagarna med att leta ny lägenhet, jobb och planera inför små utflykter så man kommer bort från allt lite.

Vet inte hur sådan monitor fungerar, har bara kört med temp.

Skönt att du har något att se fram emot! Hoppas ni får toppenväder där!

Kramar
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna 08 feb 2012, 11:41

Hej.. min lediga dag idag så jg sitter vid datorn o pluggar..

fick ett bakslag precis..blev så ledsen.. nu tappade jag lusten för allt.. =( en kompis skickade till mig.. inte hörts på länge.. frågade hur allt var o så.. jag frågade henne direkt om hon var gravid ( hon pratade om att kanske sluta med sina pp i början av året..
först skerv hon inget sen skrev hon att hon var i 4 månaden... ppiller miss och blev gravid..gick 9 veckor utan att veta.. =(
jag blev så ledsen.. nu är 3 av mina vänner gravida.. 4 ska väl börja försöka nu o här försöker man o försöker själv..
tänk om det var ja som fick skicka till nån nån gång o säga att jag var gravid.. suck..

gråter o gråter.. kul för de men ärligt jag kan inte bli så glad för deras skull som jag hade önskat.. hon skrev at hon visst var jättefertil ...slarv o så vips vart hon gravid..

hoppas jag får mina provsvar snart så jag får lite lugnt o ro i själen..

vill bara åka härifrån nu..bort från allt. En månad till nästa bim känns så jäkla långt borta nu...=(

kram
Bild

Bild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav WaitingForMyAngel 09 feb 2012, 08:41

Usch! Gör till och med ont i mig när jag hör sådana solskenshistorier och själv sitter man här och går igenom samma sak för 14:de gången..
Jättetråkigt! 7 utav mina vänner har blivit gravida och fått barn under tiden vi har försökt. WOW är tanken som kommer upp! Blivit gravida och fått barn under tiden som jag inte ens fått ett plus på stickan. Det gör ont ända in i märgen att tänka på det!

Jag hoppas att det funkar för dig snart! Smärtan som uppstår när det inte gör det önskar jag inte ens min värsta fiende!
Hur länge har ni försökt? Är det inte inom 7-8 månader så anses man som normal fertil enligt statistiken? Kanske kan lugna lite?

Ringde ang. remissen. Doktorer osv har bedömt den o de sa att någon av oss skulle få ett samtal så vi skulle svara på lite frågor om det och bestämma tid..

Äter ju dropparna, på dag 11 idag. Äl test imorgon, vill så gärna åtminstone se den glada gubben denna gången! Ger hopp o glädje för en dag iaf!

Snälla Gud, låt det funka för oss denna gången!
Än en gång kommer den,
längtan

som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

FöregåendeNästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm