Teresa Hellgren

Hej Erika! För några år sedan pratade jag med en barnallergolog p...

Kostrådgivare

Skengraviditet ;)

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Skengraviditet ;)

Inläggav heidimariajohanna 28 dec 2011, 20:11

Min sambo är så rolig.. han tycker att jag är skengravid ;) Har bim 5-6 januari o tror inte alls att det tagit sig denna månaden heller då d inte tagit sig de förra ... varför nu liksom..
Igår började jag frysa som fasike..var på bim -9 ... ont i halsen m.m.... jag råkade nämna det o tt jag kanske var gravid för jag blivit förkyld för då blir immunförsvarat sämre.. en av mina vänner plussade härom dagen o hon klagade på att hon blev jätteförkyld innan dess... ;)
Känner igen det tjejer?Skengravid det e man varje måand vare sig man vill eller inte.. men just det där med förkylning.. har ni känt av det innan ni plussat? har det stämt in på er?
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Re: Skengraviditet ;)

Inläggav Lacrima82 02 jan 2012, 19:01

Jag går med samma funderingar! Är på bim-8 ca, och har sjukt ont i halsen, börjar känna att en förkylning är på väg och jag blir typ aldrig sjuk! Sen upplever jag andra saker också som gör att jag innerligt hoppas att det har tagit sig denna månad! :)
Lacrima82
Nykomling

Inläggav BeeBii 02 jan 2012, 19:07

Haha här är en till som är förkyld! Kände av halsen för några dagar sen och vaknade tokförkyld på nyårsdagen.... Väntar på att plussa förhoppningsvis BIM om en vecka ca!!
Spännande!! :-)
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121115
BIM: 120310
Status: Gravid igen!! <3

Inläggav naellie 02 jan 2012, 19:16

Tjaaa..jag var förkyld från v6 till dagen efter fl...det var som att gå omkring konstant småsnuvig :)
Men skengravid ska man väl vara, det hör ju lite till och är ju en del av charmen :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav heidimariajohanna 02 jan 2012, 22:30

o testgalning med eller hur nellie;)
hur länge hade ni kvar till bim sa ni? idag testade jag negativt.. e på bim -3 eller -4 beror på om jag räknar med 28 eller 29 dagars cykel..
nån som testat angus cascus droppar eller nåt nån cykel? hört att många blitt gravda av de.. (tror de heter så.. munkpeppar eller nåt med annat namn)
Bild

Bild

Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

http://minbebis.com/blogg/lovestory/

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Nu kör vi så det ryker!

Inläggav PiperH 03 jan 2012, 08:47

Hej hopp tjejer!!

Jag blev förkyld (med snorig näsa, halsont, feber etc) ungefär (ett par dagar +/-) en vecka innan BIM vid BÅDA mina graviditeter. :lol: Det är ju ett faktum att immunförsvaret tillfälligt sänks i kroppen när ägget fäster, för att inte kroppen ska stöta bort det...så visst kan det vara ett "symptom"...MEN det Är ju förkylningstider nu också tyvärr...så det är svårt att säga :lol: Jag som också sällan blir sjuk har åkt på världens dunderförkylning...mitt när vi ska återuppta bebisverkstad efter missfall i november...typiskt! Men skam den som ger sig!! :lol: :lol:

Håller mina tummar för plus för er alla!! :lol:
Kramen
Användarvisningsbild
PiperH
Alltid online

Status: Mamma till finaste Emil

Inläggav WaitingForMyAngel 03 jan 2012, 13:43

Jag har bim imorgon eller övermorgon. Har också blivit lite mer förkyld, frusen samt känner mig lite febrig till o från, men ingen feber.

Har haft många symtom denna gången! Mina bröst är enorma :P Samt ont i tjejmagen i flera dagar. Lite flytningar idag med livmodertappen är stängd... Kissinödig Sen lite konstig i magen :S Men kan ju vara stress betingat med :(

Tänkte faktiskt testa mig imorgon tror jag, brukar aldrig testa utan bara vänta på mensen. Men har den inte kommit imorgon blir det nog test ändå, varför dra ut på det när man ändå har test hemma liksom.

Heidi.. Vi ska ju ha nästan samtidigt, hur känner du dig o ska du testa något mer?
Än en gång kommer den,
längtan

En saknad efter något mer,
något som skulle varit mitt

En längtan efter andetag,
som skulle varit ditt

<~♥~>

Du finns i drömmar,
i tankar och hjärta

Men din saknad i verklighet,
är det som smärtar

<~♥~>

Tro mig när jag ber,
när jag blundar och ler

Det är din närhet,
dina händer,
ditt ansikte jag ser

WaitingForMyAngel
Alltid online

Inläggav Skoogstrollet 03 jan 2012, 16:34

Jag har inga teorier om förkylningar innan bim, men jag vet att jag hade värsta förkylningen cirka 2 månader efter senaste mensen, så att immunförsvaret sätts ned kan jag hålla med om. Det började med magsjuka den sista arbetsdagen och sedan fick jag en förkylning utan dess like i 5 veckor med fruktansvärd hosta och efter det en rejäl underlivsinfektion, då jag redan var nedsatt i immunförsvaret. Fördelen med magsjukan var ändå att jag slapp illamåendet och bara kände att jag behövde göra tvåan och det kom på alla håll. Efter allt detta elände bestod bara den traditionella nästäppan.

Ja, nu är jag inte förkyld, men väntar på mens utan att vara gravid, (testade igår) men är på dag 34 med cykler på mallan 30 och 26 dagar de senaste 4 gångerna ...
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 101231
Status: Mamma till Ronja f 101227

Inläggav josefina_ko@home.se 03 jan 2012, 16:50

jag e oxå hostig och snorig
josefina_ko@home.se
Stammis

BIM: 0108

Inläggav BeeBii 03 jan 2012, 18:50

Känner mig förkyld, täppt, huvudvärk, ömma bröstvårtor, molvärk i tjejmagen och allmänt trött! Ibland lätt illamående o oerhört sötsugen!
Vad tror ni?!
ÄL 27-28/12.....
Användarvisningsbild
BeeBii
Alltid online

BF: 121115
BIM: 120310
Status: Gravid igen!! <3

Nästa

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm