Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Skengraviditet, ovisshet & längtan!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Skengraviditet, ovisshet & längtan!

Inläggav levinuet 13 jan 2012, 16:33

Hejsan :) Jag & är född 91, fyllde alltså 20 år i slutet på november :) Min pojkvän är 89:a = 22 år! Vi har för några månader sen slutat med skydd (hade p-ring) för att ''se vad som händer'' ;) Vi vill alltså ha barn! :) Det är ingenting vi akut-jobbar på men händer det så skulle vi bli överlyckliga :)

Vi är båda sånna som tror lite på att när det är meningen så händer det. Men jag kan inte låta bli & gå och tänka på det heeeeeeeeeeela tiden :/ :D mysigt, men samtidigt jobbigt eftersom att jag blir skengravid VARJE MÅNAD..

Denna månaden har jag ifs känt väldigt konstiga saker som jag aldrig känt förut. (stickningar i livmodern/tjejmagen, bubbel i tjejmagen, liknande mensvärk, kall svettig, ökande flytningar, varit skakig & illamående) Det enda av det jag känt innan är illamående (''självklart'' symptom^) Men misstänker att det kanske är äglossningen som kommit igång nu? :) (vågar ju inte ens hopaps på annat i vilket fall^) har aldrig kännt av ÄL förut så vet inte alls hur det ''ska kännas'' med ÄL.. Men ifs har jag aldrig förut heller varit utan kemiskt skydd såhär länge :) Vad tror ni?

Skriver ifs mest för att få skriva av mig & lite stöd i mina ofrivilliga skengraviditeter ;) Kram!
levinuet
Nykomling

Re: Skengraviditet, ovisshet & längtan!

Inläggav Danem 13 jan 2012, 23:14

Skengraviditet vill jag inte kalla det utan det är nog snarare din kropp som är lite ovan efter att du använt p-medel :)

Om ni kör på "händer det så händer det"-grejen undrar jag om du har koll på mensen och menscykeln?
Fast det är klart att det blir mer planerat om du har koll på det istället för att bara sexa på vid lust och se om någon mens kommer eller inte sen :lol:

Det är riktigt spännande att ge sig in i den här världen, riktigt rolig värld anser jag :)
Lycka till!
Mamma till två fantastiska barn

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

BF: 090413
Status: Stolt mamma till två snyggingar! :)

Inläggav levinuet 14 jan 2012, 04:04

Jag har en regelbunden cykel på ca 28 dagar! (får mens på fredagen och sen fredagen 4 veckor efter är den tillbaka^ fattar du? haha) så lite koll har jag haha :) Tänker ju lite på det under de dagarna ''borde jag ha äl''.. men testar inte och så! åh va jag längtar när jag tänker på det :D Egentligen hade vi kunnat räkna och planera men.. jag är så rädd för att bli besviken & frustrerad! och jag vill absolut inte att deta ska bli något negativt utan bara bara kul :) Tack så mycket för ditt svar! :)
levinuet
Nykomling

Inläggav Danem 14 jan 2012, 10:32

Men oj vad skönt att ha så regelbunden mens! Lyx :)

Kör på som ni gör och förhoppningsvis blir mensen sen snart och du får göra ett test som blir positivt, den känslan är så oerhört fantastisk!

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

Inläggav levinuet 14 jan 2012, 19:47

Åh vad jag hoppas att det blir snart :) Om jag nu har tur & det är som ''kroppen kommit igång'' så kanske jag börjar våga hoppas snart? :D längtar så!
levinuet
Nykomling

Inläggav Danem 17 jan 2012, 21:09

P-ringens hormoner försvinner fort från kroppen och det verkar sannerligen som att din kropp har kommit igång! :)
Jag förstår att du längtar, jag längtar som en galning till det är dags att göra trean och det är flera år bort så jag får hålla mig till att analysera graviditetstest och titta på magbilder istället :lol:

Bild Bild

MIN FANTASTISKA BLOGG!
Användarvisningsbild
Danem
Alltid online

Inläggav levinuet 18 jan 2012, 11:28

Haha gud vad mysigt :) Men då har du ju två små & mysa med och det är absoluuut inte fyskam! tack så henmsk mycket för dina svar :) :)
levinuet
Nykomling

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm