Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Skiter i det här snart!!! Känner mig riktigt pissed off!!!!!

Plussa tillsammans! Träffa och diskutera med andra som vill bli med barn och som börjat försöka!

Skiter i det här snart!!! Känner mig riktigt pissed off!!!!!

Inläggav sofia88 29 jan 2012, 13:41

Het på gröten här!!
Lever i ovisshet hela tiden, jag kan aldrig då riktiga svar.
Gravtestet imorse visade inget, jag tycker mig se ett svagt svagt plus, men det såg lika ut för två dagar sen. Om det skulle vara plus så borde det väl vara stakare idag!!!!!!

Ingen mens och inte gravid, vad i hela helv**e är jag???????!!!!!!!
Känner riktig panik, inga direkta graviditetssymom heller, tycker bara att brösten ser annorlunda ut.

Är jag knäpp???? Jag känner att jag inte mår bra, idag är det på dag 36 i cykeln, vet inte vad jag ska ta mig till!!!
Usch vill bara grina och grina och bara ligga i soffan och degs ner mig under täcket. :(. :(. :(
Åker utomlands i helgen och vill heller inte ha mens då!!!!

Om man inte använder något skydd, hur kan man förskjuta mensen då? Måste man gå på p-piller? Har hört också att det är farligt att förskjuta mensen, att man kan få cystor av det, iof har jag redan en cysta men ändå. :(

Jag är helt nollad, vet inte vem eller vart jag ska vända mig.
Kan barnmorskan hjälpa mig??? :/

Jag är så orolig och skör nu, så petar nån på mig så faller jag över kanten!!! :(
sofia88
Alltid online

Re: Skiter i det här snart!!! Känner mig riktigt pissed off!!!!!

Inläggav josefina_ko@home.se 29 jan 2012, 15:09

Hej!

Jag hade testat clearblue digital gravtest för att få ett tydligare resultat.
Det finns RFSU som är billigare & påvisar graviditet tidigare, men har hört från andra att de inte tycker de är bra.

Jag hade testat IDAG ;)

Om det är negativt kan det bero på att du ÄR gravid men kanske har testat för tidigt. Ägglossning kanske inträffade senare ELLER kan du vara sen för att du tänker för mycket på det....

Jag hade helt utebliven mens i Augusti & Oktober.

Vet hur det känns men vi kommer plussa :)
josefina_ko@home.se
Stammis

BIM: 0108

Re: Skiter i det här snart!!! Känner mig riktigt pissed off!!!!!

Inläggav Skoogstrollet 29 jan 2012, 15:58

sofia88: Jag förstår mycket väl hur du känner. Jag har delvis samma situation med mensen. Jag fick ett barn för ett år sedan och sedan början av september har mensen varit regelbunden med 26-28 dagar emellan. Senast jag hade mens var den 1 december och sedan testade jag negativt dag 33. Sedan dess har ingen mens kommit och jag funderar på om det jag känner är rena graviditetssymtom eller bara på grund av stress och att mensen därmed flytt sin kos. Har du ändrat din vikt mycket kan det också störa cykeln. Sedan kan ju både du och jag testat för tidigt och vara låghormonare. När jag plussade med dottern hade jag is i magen och testade positivt först dag 46 när jag var nästan helt säker på att jag redan var gravid. Nu är situationen lite annorlunda ...

Sedan jul då sambon för första gången nämnde att vi kanske hade syskon vid jul nästa år har situationen ändrats drastiskt till att han har valt att avsluta relationen istället för ca 1,5 veckor sedan. Vi lever visserligen under samma tak då båda äger huset, men situationen är ändå krystad. Så just nu orkar jag inte testa varken positivt eller negativt i ensamhet utan inväntar onsdagen då jag har tid hos bm.

Om det blir positivt kanske jag får det efterlängtade syskon jag vill ha till tösen, men det försämrar min ekonomi. Panik lär jag få om det skulle vara tvillingar. Om det blir negativt har kanske sista tåget gått för att tösen överhuvudtaget ska få ett syskon på min sida, vilket vore en stor sorg. Hennes halvbror är 10 år och bor hos sin mamma, så det blir mer en kusinrelation än bror. Ja, den som lever får se.

För de flesta är det ju inte för sent, men jag är redan 36 nu ... så det tar ca ett år innan jag känslomässigt är på banan igen och sedan tar det tid att bygga upp en relation där jag skulle våga skaffa barn igen.

Hur det funkar att skjuta på mensen vet jag inte. Lycka till! Jag hoppas du får det svar du önskar!
Skoogstrollet
Alltid online

BF: 101231
Status: Mamma till Ronja f 101227

< Återgå till Vill bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm