-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Skötväska
25 inlägg • Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Vi har en sån och den funkar kanon, ingen lukt alls. Det man däremot ska tänka på är att "refillplasten" är ganska dyr. men bortsett från det är den väldigt praktisk och fräsch
ja hade en brio (en mjuk innan men den va inge bra... för lite fack så allt försvann)
men sen fick jag en ryggsäck från "dadgear" skit bra med praktiska fack och underbar för den som vill vara rörlig och bära bebisen på magen ofta.. går att hänga på barnvagn med. dåligt medföljande bytunderlag däremot (liten o tunn) men har underbart mycket praktiska fack. de har även andra skit snygga väskor om man inte gillar ryggsäck http://www.dadgear.se/gear_backpack.htm
igår beställde vi skötväska, och beställde då en BabyBjörn. Vet inte om modellen heter någonting, men det är den där som är hård och rätt standard =)
Min bror och svägerska använder den, och jag har då också testat på den då jag passat den lille, och tycker den är väldigt bra och snygg. Jag är inte mycket för ryggsäck då jag vill ha den hängande på vagnen mest då jag transporterar den, blir lätt tungt om ryggen annars tycker jag. Men den får man i alla fall plats med en hel del i, och den är trevlig att använda =)
Man får med en blöjhink när man hämtar ut Pampers BabyBasics- box hos Babyproffsen Men det är en Angelcare Blöjhink. Vet inte om det är ngn skillnad. Ska ev hämta ut min idag.
Koko, det vore nåt. Men jag bor i Finland och här finns varken Babyproffs eller Barnens hus. Har eventuellt funderat på en shoppingresa till Sthlm, men är inte så sugen på att släpa hem en massa på flyg heller... Måste väl kollla vidare...
Jag har en vanlig väska som skötväska....en grå Björn Borg...inköpt på Stadiumrean...
Tyckte det kändes så onödigt med en speciell skötväska, men jag har ju å andra sidan aldrig tittat på nån heller... KarinW: jo, man kan få in en hand och dra ut det man behöver (fast det är lite krångligt). Öppnar man man måste öppna locket så går det enklare.
Enda nackdelen med väskan är just att den är svår att öppna med en hand, så står man med en ilsken bebis i famnen och ska lägga ut väskan på skötbordet på toaletten så är det ganska knepigt... Jag brukar dock oftast ha med mig vagnen in på toan och då får Elis vara kvar där tills jag vecklat upp väskan.
Jag har en Tomme Tippee och den är bra, men påsarna är svinadyra. Tycker inte heller att Elis bajs luktar så himla illa, tror den kommer till bättre användning när han börjar med mat och får "riktig" bajs. Nu känns den lite överflödig och omiljövänlig. Hade klarat mig med en vanlig sophink med tramplock.
25 inlägg • Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
|