-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Skötväska
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
SkötväskaNi som redan har era bebisar, vad tycker ni? Behöver man en skötväska? Rekommenderar ni en sån där man vecklar ut väskan eller en sån där man har ett plastat underlag man lägger ut?
![]()
Jag är supernöjd med mig skötväska, den heter Babytraveller DeLux (skitfånigt namn) och jag tror det är GR8 som tillverkar den. Finns tex här:
http://www.dobidobi.se/skoetvaeska-baby ... 0669d44332 Jag tycker det är skönt att kunna veckla ut den vid behov samt att den har en miljon fack. Enda nackdelen med den är att det är många spännen att öppna, speciellt när man håller i bebisen och ska öppna den på allmänna toaletter och inte vill lägga ner barnet på skötbordet utan underlag.
Shoegal, har inte du en Teutonia Fun City vagn i svart??? Vi har visst inte bara samma vagn utan också samma skötväska! Vi är helnöjda med den skötväskan, är så enkel att ta med och bara fälla upp! Vagnen är vi supernöjda med, så liten nätt och lätt att ta med i bilen eller på tåget! Och så väger den ju ingenting. Nu har vi bytt till sitt-delen.
Vi har en SkipHop skötväska...de finns ett tillhörande skumunderlag men vi har inte använt den..vi kör på vanliga handdukar som underlag..mkt mysigare och lätt att tvätta oxå
[
Jag har kikat lite på Baby Björns Dynamic väska, den verkar bra tycker jag. Många av mina väninnor har den andra från Baby Björn men jag gillar inte locket på den modellen.
Kräsen som få
Vi har en "BabyDan ToGo". En smidig sak (ser ut lite som en laptop-väska) som ändå rymmer mycket. Men kan lätt öppna den med en hand och så har den ett fack på baksidan där det finns ett smidigt separat plastunderlag att ta upp. Ett annat plus är att den har ett litet termofack som man kan förvara varma/kalla flaskor i.
Jag har också funderat på det här med skötväska. Vi kommer att få (låna) nästan allt, såsom vagn, säng, skötbord, osv. Är jätteglad för det, men vill ändå har nånting som är "eget" och skulle vilja satsa på en fin och praktisk skötväska. Kom ju redan tidigare några förslag här, men puffar tråden vidare...
Sen undrar jag över Tommee Tippee?! Är det någon av er som har och löns det att köpa den? Tittade på den redan idag men här kostade den 50e (ca.500kr) och tyckte det var dyrt, efter att ha sett den i en annons i Vi föräldrar-Gravid för 249kr. Fast iofs var det väl specialrabatt också...
25 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
|

[