Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Skötväska

Här diskuteras shopping gravid, mamma och barnprylar.

Skötväska

Inläggav RedHotWera 21 nov 2007, 11:18

Ni som redan har era bebisar, vad tycker ni? Behöver man en skötväska? Rekommenderar ni en sån där man vecklar ut väskan eller en sån där man har ett plastat underlag man lägger ut?
Bild
Användarvisningsbild
RedHotWera
Alltid online

Inläggav tulle 21 nov 2007, 11:21

Bra tråd, precis vad jag oxå undrar. Finns ju som sagt en uppsjö :)
Bild
Användarvisningsbild
tulle
Alltid online

Inläggav snufflan 21 nov 2007, 19:31

jag är ju inte heller till någon hjälp... undrar oxå :!:
Bild
Användarvisningsbild
snufflan
Alltid online

Inläggav shoegal 21 nov 2007, 21:01

Jag är supernöjd med mig skötväska, den heter Babytraveller DeLux (skitfånigt namn) och jag tror det är GR8 som tillverkar den. Finns tex här:
http://www.dobidobi.se/skoetvaeska-baby ... 0669d44332

Jag tycker det är skönt att kunna veckla ut den vid behov samt att den har en miljon fack. Enda nackdelen med den är att det är många spännen att öppna, speciellt när man håller i bebisen och ska öppna den på allmänna toaletter och inte vill lägga ner barnet på skötbordet utan underlag.
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav MissGanja 21 nov 2007, 23:18

shoegal skrev:Jag är supernöjd med mig skötväska, den heter Babytraveller DeLux (skitfånigt namn) och jag tror det är GR8 som tillverkar den. Finns tex här:
http://www.dobidobi.se/skoetvaeska-baby ... 0669d44332

Jag tycker det är skönt att kunna veckla ut den vid behov samt att den har en miljon fack. Enda nackdelen med den är att det är många spännen att öppna, speciellt när man håller i bebisen och ska öppna den på allmänna toaletter och inte vill lägga ner barnet på skötbordet utan underlag.

Shoegal, har inte du en Teutonia Fun City vagn i svart???

Vi har visst inte bara samma vagn utan också samma skötväska! :P

Vi är helnöjda med den skötväskan, är så enkel att ta med och bara fälla upp!
Vagnen är vi supernöjda med, så liten nätt och lätt att ta med i bilen eller på tåget! Och så väger den ju ingenting. Nu har vi bytt till sitt-delen.
BildBild
MissGanja
Alltid online

Inläggav Skumpan 22 nov 2007, 00:06

Vi har en SkipHop skötväska...de finns ett tillhörande skumunderlag men vi har inte använt den..vi kör på vanliga handdukar som underlag..mkt mysigare och lätt att tvätta oxå :D Vi har inte tyckt att man får ner så mkt i väskan såsom extrakläder och allt annat man ska ha med...så vi kör på en vanlig ryggsäck nu...så mkt smidigare när man ska till bilen ensam tex....bara att sätta på ryggen....den andra har ju bara en rem och då ramlar den ju av hela tiden när man böjer sej lr rör sej lite... :P
Bild[
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online

Inläggav shoegal 22 nov 2007, 11:59

Haha MissGanja, japp vi har en svart Teutonia Fun! Du har bra smak :) ;)
Användarvisningsbild
shoegal
Alltid online

Inläggav mumsdjuret 22 nov 2007, 14:01

Jag har kikat lite på Baby Björns Dynamic väska, den verkar bra tycker jag. Många av mina väninnor har den andra från Baby Björn men jag gillar inte locket på den modellen.

Kräsen som få :)
BildBild
mumsdjuret
Stammis

Inläggav Lizzzie 22 nov 2007, 14:09

Vi har en "BabyDan ToGo". En smidig sak (ser ut lite som en laptop-väska) som ändå rymmer mycket. Men kan lätt öppna den med en hand och så har den ett fack på baksidan där det finns ett smidigt separat plastunderlag att ta upp. Ett annat plus är att den har ett litet termofack som man kan förvara varma/kalla flaskor i.
BildBild

Bild
Användarvisningsbild
Lizzzie
Alltid online

Inläggav Eva 28 dec 2007, 14:59

Jag har också funderat på det här med skötväska. Vi kommer att få (låna) nästan allt, såsom vagn, säng, skötbord, osv. Är jätteglad för det, men vill ändå har nånting som är "eget" och skulle vilja satsa på en fin och praktisk skötväska. Kom ju redan tidigare några förslag här, men puffar tråden vidare...

Sen undrar jag över Tommee Tippee?! Är det någon av er som har och löns det att köpa den? Tittade på den redan idag men här kostade den 50e (ca.500kr) och tyckte det var dyrt, efter att ha sett den i en annons i Vi föräldrar-Gravid för 249kr. Fast iofs var det väl specialrabatt också...
Eva
Alltid online

BF: 090907

Nästa

< Återgå till Shopping

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm