-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
slemmisen
6 inlägg • Sida 1 av 1
slemmisenÄnnu en tråd om slemproppen.
Har surfat runt och läst lite och kommit med slutsatsen Dom som proppen går innan v. 38 så kan det ta veckor innan förlossningen startar och dom som proppen går runt v. 40 brukar förlossningen starta inom en/ett par dagar. Är jag helt unte och cyklar? Min propp har börjat gå bitvis, kommer lite varje gång jag är på toa så är det lite slem på pappret. Är ganska säker på att det är slemmisen för det är aldeles för tjckt för att vara en flytning. Är i v 39+5 nu så det är ju dags snart i vilket fall, är mest nyfiken och lite otålig haha
Re: slemmisenKänner igen det där googlande gjorde likadant åxå haha.
De e så olika om när det startar men jag tror att statestiken säger så som dina siffror kanske lite hit eller dit men aja. Jag hade en bit som gick, förvärkar kom med 5 min emellan blev sjuk dan där på allt stannade av låg piss sjuk i över en v sen startade så fort jag blev frisk/ bättre. Ja jag anser åxå att man kan se skillnad på slemmis och flyningar.hehe en flytning är inte tjock som ett pekfinger. eller har jag skeva föreställningar om flytningar? ajaj Hoppas att det startar snart för dig! Lycka till, sänder kämpar glöd till dig!
Re: slemmisenUsch då det lät inte så skoj att ligga sjuk, själv känner jag mig pigg som en mört. Har möblerat om hemma idag haha.
Nej din föreställning om flytningar tror jag är ganska riktig, jag har då aldrig haft flytningar tjocka som gele innan. Hoppas så att min plutt vill komma ut snart är inte så sugen på att vänta 2 veckor till
Re: slemmisenSlemproppen "syns" inte för många! Jag såg ingen slemproppen - hade inte rikliga flytningar ens under hela graviditeten. Så titta inte för mkt efter proppisen : )
Re: slemmisenFör mig har det vart samma båda gångerna. När slemproppen börjat gå så har barnen vart ute inom ett dygn.
Re: slemmisenIngen bebbe än för mig v 40+2
men är öppen 1 cm
6 inlägg • Sida 1 av 1
|