Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Slemproppen? hjälp!

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Slemproppen? hjälp!

Inläggav Linda* 15 dec 2010, 13:35

Oj oj oj, ta det lugnt, jag lovar att du kommer känna när det är på g, bebisen kommer inte hoppa ut obemärkt. Slappna av och njut av denna sista tiden nu, vila så mycket som möjligt!
Lycka till!
Bild

Bild
Linda*
Stammis

Inläggav newhell 15 dec 2010, 13:36

läste lite grann av ditt inlägg och kan berätta att min fl började med lite rosa på papperet o sedan liteblod i trosan.. åkte in på en koll och hade öpnnat mig 3,5 cm... klockan var då 20 och kl.331 kom vincent till världen :D lycka till!
P.s fl sa till mig att de var slemmisen o att jag kunde förvänta mig bebis inom en vecka jag var dock i 39+4
BildBild
Användarvisningsbild
newhell
Alltid online

BF: 100826
Bor: Gävle
Status: Mor till <3 Vincent =)

Inläggav elinorlilja 15 dec 2010, 18:57

newhell: jaså åhh så mysigt!. Det värsta för mig just nu är att efter att det hände (slemproppen) så har jag fått så mycket mer krämpor. Helt plötsligt känns det som att foglossningen satt igång (har inte haft problem med det alls tidigare bara haft problem med Iscias nerven)+ att isciasnerven blivit 10 gånger värre. För min syster så öppnade hon sig tydligen väldigt väldigt fort vilket tydligen tom de på Fl tyckte. Hon blev igångsatt tidigare eftersom hon hade så ont av att bebisen tröck på. De gjorde hål på fosterhinnan och då öppnade hon sig allt supersnabbt!. Som sagt jag bara väntar på att hon ska komma:), jag är iallafall redo:).

Linda: hehe jo jag försöker ta det lugnt men det är lite jobbigt och få dubbla budskap. Det jag menar är att det kan ta upp till flera veckor innan det händer något eller så kan det hända på några dagar. Så är det väll och bara acceptera, börjar bli lite otålig nu :P .

Hanna Gitta: Hur känns värkarna när det är dags då?, får man ont "där nere" också eller är det bara kring rygg, nedre delen av magen?. Jag har nämligen haft så grymt ont idag som en korsett runt ryggen/magen+ att hon tryckt på en hel del. Kan man känna när livmodern mognar/öppnar sig?. Har massor med frågor men kan ingen svara på dom så kommer ajg fråga min BM den 22:).

Tack för alla lyckönskningar! ni är alla guld värda ska ni veta:)
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Inläggav Snigel 18 dec 2010, 23:14

Visst blir man otålig mot slutet!! :)
Med Liam så hade jag mer ont i ryggen än i magen av värkarna. Så det kan kännas ganska olika, men vanligtvis får man ju (tyvärr) så satans ont oavsett :roll:
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online

Inläggav Petra86 19 dec 2010, 16:10

Ja min BM på föräldragruppen hade förklarat att en typisk värk skulle kännas typ i magen bak i ryggen o fram i magen, eller va hon nu sa.. men jag kände iaf aldrig som hon sa.. jag hade bara ont i ryggen/svanken.. Så det är visst lika olika som allt annat mellan alla gravida.. någon känner i magen, någon i ryggen, någon i benen, någon överallt. dock kommer det väl kännas iaf.. :D
BildBild
BildBildBildBildBildBild
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
Petra86
Alltid online

Status: Mamma till Emilia och Lucas!

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm