-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Sluta rökaRe: Sluta rökaGrattis allihop som har lyckats sluta!
Det är inte lätt, själv slutade man 22 juni 2005 Stolt man blir när man tänker efter.. Det kommer ni också att känna er. Lycka till allihopa
Re: Sluta rökaHej alla superduktiga och viljestarka! Jag startade den här tråden när jag hade lilla skrutten i magen och precis hade slutat röka pga av det. Höll mig resten av graviditeten och under de 3 månader som jag ammade honom...Tyvärr började jag feströka dessa få gånger jag har varit på fest och druckit efter amningen och nångång då skrutten varit hos mormor och morfar. Tyvärr har jag inte kunnat hålla mig idag heller trots att skrutten är hemma men hans pappa är oxå hemma så jag behöver inte ta i honom med några nikotinfingrar. Har varit lite väderdeppad den här veckan så jag låter mig själv hållas över dan men imorgon är et stopp igen! Kändes kul att komma tillbaka hit och se att tråden levde även om jag kanske hade hoppats att den inte skulle behövas. Det svåraste för mig nu i efterhand har varit att leva med vetskapen att jag rökte så länge in i graviditeten som jag gjorde. Albin har ännu inga som helst men av att jag gjorde det men samtidigt så finns det ju så mycket risker med att röka under grav så man vet ju inte! Det jag vill säga är att trots hur overklig ni tycker att graviditeten känns så KÄMPA! Det är svårt att förlåta sig sen när man har det svart på vitt att man tvingat i sin bebis nikotin och andra gifter. Jag själv blir idag arg när jag ser en gravid röka...både på henne och på mig själv. Lycka till tjejer, jag VET att ni klarar det! Och stort grattis till er alla som har lyckats! You rock!
Re: Sluta rökaJag slutade den dagen då jag plussade och tycker att det är bedrövligt att sluta!! Har sånt sug hela tiden och jag drömmer att ja röker. Sitter brevid folk som röker som säkert skadar både mig å bebban men gud va osocialt att inte röka? Alla röker ju... pust stön grymt....
Re: Sluta rökaohh gud inte röka och vara rökare,sammtidigt gravid må gud hjälpa våra män/pojkvänner som ska stå ut med oss.. jag slutade samma dag som jag fick reda på att jag e gravid jag klättrar nästan på väggarna,skriker på mannen nästan hela tiden, för det mesta har jag cigaretten i huvudet, tänker redan nu att efter 9månader ska jag ta mig en.. den e sååå svårt men jag tänker på vbårat barn
Amci
Re: Sluta rökaHärligt med den här tråden!!
Jag har försökt att sluta & de går typ 2-3dagar sen sitter jag där igen med ciggen i handen igen
Re: Sluta rökaLycka till för alla er som försöker sluta, själv har jag bara rök sug på sommaren så här har det inte varit något problem på sluta röka fronten däremot har jag lyckats sluta snusa, snusade ungefär en dosa om dagen förr men så fort jag fick veta att jag var gravid lyckades jag med nolltolerans.
Skulle bara inflika med ett lycka till, men det vart lite längre än så!
Re: Sluta rökaHär är en till som slutat röka! Eller... synligt slutat röka, i hjärnan röker jag fortfarande och det är så jobbigt! Jag drömmer att jag röker och tycker jag känner doften hela tiden!!!
Slutade när jag var gravid med Noa också men började om så fort jag inte hade mjölk kvar. Det ska jag inte göra nu!!! Stå på alla!!! Två underbara söner och en make bor i mitt hjärta!
Re: Sluta rökaJag slutade röka för ca 2 år sedan, men nu när jag vart gravid så kände jag bara att jag kunde döda för en cigg.... helt mysko men jag har lyckats hållt mej, men det är jobbigt
Re: Sluta rökashit va dålig ja e å ni verkar vara så duktiga allihopa!! ja röker 5-7 cigg om dagen, ha dock minskat från 1paket.. men känner mig såå dålig!! har faan ingen karaktär alls!! MEN jag ska fasen klara detta nu! är ju i vecka 14 nu..
Lycka till alla!!!!
|