-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Sluta rökaRe: Sluta rökahej alla duktiga .!
jag vill me sluta men käns som det aldrig kommer att fuka är i vecka 9 . har lyckat holla upp i 1-2 dagar sen är det som ciggen sitter vid munnen av sig själv. vill ju sluta har försökt bli gravid i ett år och nu när man är det kan jag inte sluta och min kille stöttar och hjälper mej, snälla nån som vet nått bra tips?? lycka till hoppas ni lyckas
Re: Sluta rökaFinns nog inga bra tips, tror jag... Sitter i viljestyrkan! Har själv rökt i 15 år, gjorde misstaget efter barn nr 1 börja igen när man slutade amma. Puckat! Kan forfarande känna en enorm "sorg" & saknad efter mina kära vänner; cigaretterna! Har dock bestämt mig att inte börja igen och inser att jag, precis som en nykter alkoholist, aldrig mer kommer att kunna ta ett bloss... Thats it! Vill inte att mina barn skall börja röka, vill inte dö ifrån mina barn i förtid pga ngt så urdumt som att man rökt. Som sagt det hela sitter i huvudet, den fysiska abstinensen går ju över relativt snart och snabbt dessutom...
Kan dock (stolt) säga att jag båda dessa graviditeter slutat samma dag jag plussat, finns liksom inga alternativ som jag ser det. Som sagt det sitter i huvudet... Lycka till! Ps. Har en kompis (ogravid sådan) som med hjälp av Paul Mckennas (vet ej om han stavar så) sluta-röka-ljudbok lyckades. Hon har höjt den till skyarna, så det kanske kan vara ett tips?!
Re: Sluta rökaJag vill så förbannat gärna sluta röka, men jag har inte riktigt viljan. Jag längtar efter att kunna duscha och känna mig fräsch och inte röka direkt efter, men jag kommer sakna dom så in i norden mycket.
Ingen som har slutat tvärt, utan vilja, på något litet speciellt sätt? Kollade någon på The Voice tv för några veckor sedan när Josefine Crafoord blev hypnotiserad? Den mannen pratade ju om att man genom hypnos kan sluta röka. Någon som prövat? Ni som inte såg programmet och hörde honom förklara hur det går till behöver inte komma med massa kommentarer Ha en bra dag! Kram
Re: Sluta rökaSe mitt inlägg ovan om Paul Mckenna. Det handlar oxå om hypnos. Bevisat fungerande. Tips; Googla.
Re: Sluta rökaHej! Jag fick mitt efterlängtade plus i lördags (efter 1,5 års försökande). Så nu är det hög tid att sluta röka. Trodde det skulle vara ganska lätt eftersom man nu har en bra anledning och jag vill ju sluta. Men det är banne mig inte lätt! Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Men det är väl bara att bita i hop även fast det är jäkligt svårt :/
Re: Sluta rökaJa, det är verkligen svårt. Jag fick slita och var inte alls den lättaste att ha med att göra (iofs inte nu heller men det är en annan femma). Mitt slutande började med att jag smygrökte. Endast på nätterna. Det höll verkligen rökande nere men nu är det helt slut på tokigheterna. Dock är jag mycket rädd att efter FL och ev amning... jaja... man får ta det när den tiden kommer ...
Två underbara söner och en make bor i mitt hjärta!
Re: Sluta röka
Det ökar även risken för spädbarnsdöd, en väldigt bra anledning till att sluta! Jag var rökare när jag väntade mina två stora barn men slutade så fort jag blev gravid. Båda gångerna började jag igen ett tag efter de fötts dumt nog
Re: Sluta rökaHej! Vad duktiga ni alla är som vill och försöker sluta!! Jag är inte gravid än, men vi försöker för fullt! Jag slutade röka för 1 år sen, men började då snusa istället och även fast jag längtar till dagen jag får ett plus så fasar jag lite för det oxå pga att jag då måste sluta snusa..
Tur att det finns onico (nikotinfritt snus) Förhoppningsvis kanske dom hjälper lite, då känns det iaf som att man snusar fast dom är helt ofarliga..
Re: Sluta rökahej hej jag är rökare har läst era inlägg...
det ä'r svårt jag förösker bli gravid har dock dragit ner på det eftersom för det första är det rökförbud på jobbet sen så vill jag inte att det ska vara lika ssvårt när jag väll blir gravid... ibland tänker jag fan kommer inte få röka men vad gör man inte för sin lilla skatt.. då har man inte bara sig själv att tänka på..
Re: Sluta rökaHej allihopa!! Nu har jag till och med fixat en ticker om hur långtid jag har slutat röka.. Jag fick nämligen beskedet igår att jag väntar en liten..
|