-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Sluta rökaSluta rökaHej startar här upp en tråd för alla er som försöker sluta, vill sluta eller nyligen har slutat röka pga graviditet! Här kan vi peppa varandra spy ur oss hur dåligt vi mår och berätta vilka framsteg (eller återfall) vi gjort! Jag startar alltså INTE upp en tråd för er som moralisera i ämnet! Hoppas att det är någon som nappar, det kan väll vara värt ett försök? Och tänk på att varje bloss du INTE tar är ett steg i rätt riktning!
Re: Sluta rökaMycket bra initiativ viktoria.ö!
Jag har inte rökt på 2 dagar nu, jag mår pyton. Jag är så lättretlig så det är inte sant. Pappan till det kommande barnet är inte riktigt med på noterna och beter sig (enligt min uppfattning) som en riktig idiot! I slutändan vet jag att det här är rätt. Man ska inte utsätta sina ofödda barn för sån här "skit", men livet är inte alltid så enkelt som man föreställer sig...
Re: Sluta rökaSjälv slutade jag röka när jag va i vecka 8 och rörde inte en cigg på över 1 månad men av nån otroligt korkad anledning så "unnade" jag mig att röka lite på en fest och sen va det kört...har dock gått ner från att röka ca 1 pkt om dagen före grav. till ca 5 st nu men nu har jag bestämt mig att from imorgon så är det nolltolerans som gäller. Jag röker inte framför någon längre och ingen förutom min bästa vän och min sambo vet om att jag röker överhuvudtaget, skäms som en skamsen hund för jag anser ju faktiskt att det är hemskt att jag utsätter mitt lilla gryn för det här! Jag har konstant dåligt samvete och gråter i stort sett varje dag över rökningen men nu känner jag mig peppad och jävlar om jag inte ska klara det här! Kämpa på Mamma_Karin och tänk på att det bara blir lättare efter första veckan! Och tänk så mycket bättre både du och din bebbe kommer må! Och tänk på alla pengar du kommer få över nu! Har du tänkt att unna dig något speciellt när du varit rökfri en period? Jag och min sambo tog tillsammans beslutet att vi ska köpa en tvättmaskin när jag varit rökfri 1 månad! Wohoo för att slippa släpa grejjer till tvättstugan när man har en liten bebis som man inte vill lämna!
Re: Sluta rökaVilken smart grej att unna sig något för de pengarna som man inte lägger på cigaretter!
Eftersom vi bor i hus så har jag ju redan tvättmaskin
Re: Sluta rökaTack för den här tråden viktoria.ö! Det var inte så kul med alla som skulle gnälla och ha sig i den tråden jag startade. Jag vill så gärna sluta, men det är inte lätt. Jag lever med min ledsjukdom varje dag sen sju år tillbaka, och att ta en cigg dämpar faktiskt lite hur dumt det än låter
Re: Sluta rökaJag slutade röka innan vi började försöka. Men det var en lång process i huvudet innan jag väl fimpade och nu har jag varit rökfri (förutom ett återfall...) i 1½ år. Men jag ville verkligen sluta och boken Äntligen icke-rökare var till stor hjälp.
Jag vet hur svårt det är och önskar er alla lycka till!
Re: Sluta rökahej!
jag vill också vara med!idag har jag varit dum! jag har rökt det är sååå svårt när man sitter ute och dricker kaffe med en som röker hela tiden men imorn är det nya tag! vi ska klara det här!!!
Re: Sluta rökaGrattis till er som har lyckats! Ni inspirerar mig och nu vet jag att jag kan lyckas! Nu har jag en cigg ligger kvar i paketet och skramlar så lite senare ikväll så ska jag säga farväl till min vän nikotinet och ta den allra sista ciggen! Det sjuka är att det känns sorligt och jag har lite ångest för hur jag kommer känna mig imorgon bitti när min stora inarbetade rutin med morgonkaffe och cigg är förbjuden...men jag ska klara det! Om inte för min skull så för mitt lilla gryns skull!
Re: Sluta rökasweet pain: det är inte farligare att röka nu än det va när din mamma va gravid! Eller snarare så var det inte bättre att röka då än nu! Att röka är farligt för både dig och din bebis men jag vet precis hur svårt det är! Kämpa på och försök hitta motivationen!
Re: Sluta rökaViktoria >>> För min del känns det lättare att hoppa över första ciggen på morgonen. För tar jag DEN, då kan jag inte låta bli sedan, resten av dagen.
Detta med att skippa första ciggen på morgonen har fungerat alla andra gånger jag har slutat röka. Sen är det bara att försöka stå ut när röksuget kommer... Det värsta är att jag blir en ragata när jag inte fått i mig min "dos" av nikotin. Och nu har man utöver detta, dessa gravidhormoner. Men jag hejjar på dig! Vad gäller mig själv, så var jag dålig i går kväll. Tog 2 bloss på en cigarett med en kompis. Det är otäckt, för man är SÅ sugen... Sen när man tagit de där 2 blossen så tycker jag att det bara kändes onödigt. Så nu tar jag nya tag igen!
|