Madeleine Kil...

Det är vanligt med tryck nedåt och du anger orsaken själv. Det har...

Barnmorskan

Sluta röka!

Ta hand om din hälsa under graviditeten. Stötta varandra genom gravidteten - allt om psykisk och fysisk hälsa.

Sluta röka!

Inläggav Malahannah 22 jan 2010, 15:51

Jag plussade igår och det betyder att sista ciggen är rökt. Har abstinens till tusen och tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi kan stötta och hjälpa varandra.
Om det redan finns en sån här tråd så kan ni väl hänvisa mig dit :D

Alla positiva och/eller negativa tankar om rökning är välkomna och vi dömer ingen.
Malahannah
Stammis

Re: Sluta röka!

Inläggav Emma&Tobias 22 jan 2010, 16:08

Grattis till plusset och grattis till det otroligt sunda valet att sluta röka :P
jag slutade röka många år innan jag vart gravid men det ska jag säga dig är ett utav dom bästa valen jag gjort för min egen del och min egen skull.!!!
drömmer fortfarande om att jag börjar röka igen (5 år sen jag slutade) och jag är så besviken på mig själv när jag vaknar, men har aldrig saknat det eller tvivlat på att jag gjort rätt val!!
Hoppas verkligen du hittar ett hälsosamt substitut om du behöver det och att du snart får känna hur mkt bättre kroppen mår utan cigaretterna..*jag hittade sugkarameller ett tag*
LYCKA TILL :D :D :D
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav Malahannah 22 jan 2010, 16:12

Sugkarameller.... hmmm det låter bra tror jag ska prova det. Oj det va det första på hela dagen som jag faktiskt blev sugen på hahaha :D
Malahannah
Stammis

Inläggav Emma&Tobias 22 jan 2010, 16:31

:P Jag försökte med gurkstavar och morötter och allt annat NYTTIGT men av nån anledning så tycker jag godis löser det mesta offtast :oops:
Bild
Emma&Tobias
Alltid online

Inläggav Tekay 22 jan 2010, 19:51

Jag ville ALDRIG sluta röka.
Tills jag plussade....
Som tur var hade jag inte kännt mig speciellt röksugen. Hade rökt men inte förstått varför det inte var gott längre... Varför det luktade SÅ illa och jag mådde illa.

Så sluta för mig gick galant! Ingen abstinens och inget sug. Vilket lyx. Äter i och för sig morötter och citrusfrukter hela tiden så de kan ju stilla suget.

Däremot killen har de svårare. Stackarn!!! Han försöker verkligen!
Tror han kommer klara det snart!
Håller tummarna för honom...!!! Och er alla andra... !
Tekay
Alltid online

BF: 100807

Inläggav Tea 23 jan 2010, 21:14

Säger bara VATTEN! Vatten i en pipflaska (en såndär sportdryck eller imsdal) Gick ner massa i vikt istället för att gå upp som man annars lätt gör och röksuget försvann efter några sug på pipen.
BildBild

BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Tea
Alltid online

Inläggav andreasmittallt91 25 maj 2012, 05:50

Jag lyckades sluta en gång men det var några år sen fick ett återfall tyvärr. Och sitter i skiten igen.
När jag slutade sist var jag ihop med en kille som inte tålde röken riktigt och då köpte jag en JÄVLA massa lakrits klubbor. Ska nog testa och sluta. Men vill ha tips. Tror inte jag får tag i dom klubborna.
Min barnmorska sa att det inte är riktigt bra att sluta tvärt och jag är rädd för mycket bråk.
Vill ha lite tips hur i hela friden ni klarade det.

Min svärmor är rökare, min svåger är rökare, min mor är rökare och alla mina kompisar som jag umgås med är rökare. Så blir svårt för min del känns det som.
andreasmittallt91
Nykomling

< Återgå till Hälsa under graviditeten

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm