-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Sluta snusa/röka
9 inlägg • Sida 1 av 1
Sluta snusa/rökaJaha...då har man just fått reda på att man har en liten klump i magen då. Förra grav så rökte jag och slutade nästan utan problem. Nu för tiden så snusar jag. Jämt! Har precis varit in till macken och köpt Onico snus. Nikotin och tobaksfritt snus. Fungerar än så länge.
Har ni andra problem eller tips så kan vi väl ventilera våra förbjudna sug här. Ett tips som ja använde mig av när ja skulle sluta röka va att alltid ha skalade morötter i kylen i vattenbad. Så fort ja kände röksug så tog ja en morot. Går åt ett par men det fungerade för mig.
Re: Sluta snusa/rökaHallå! Tycker det är skitbra att du slutar nu o grattis! Själv röker jag o har försökt slutat några gånger. Läste en asbra bok "Äntligen icke rökare" den funkar på snusare oxå, tydligen! Nu känns de ju dumt o skriva detta eftersom ja röker igen men de stod väldigt bra grejer i den som man kan tänka på. Det är absolut ingen bok som ska skrämmas för de har ju inte hjälpt någon förut.
Finns säkert massa snusböcker me.... (ja vet ja e en bok nörd) Det är bra att man har rätt inställning och verkligen vill sluta, tror jag! För egentligen är det inte svårt! Tänk bara på en heroinist tex; där har du abstinens! Rökning o snusning är ingenting. Ditt barn är värt det! Självklart! O tänk va härligt o slippa skiten! Det stod i boken att de värsta som man kan göra är att dra ner på cigg/snus eller att ersätta med nikotinplåste/tuggumi osv. Så det är helt rätt att sluta helt och hållet tycker jag! Det skall jag göra iaf! Rock on!!!!!
Re: Sluta snusa/rökaJag brukade vara en storsnusare men som tur var så hade jag slutat ca. 3 månader innan jag blev gravid.
Jag har slutat snusat ett antal gånger (uppenbarligen inte med lika lyckat resultat alltid eftersom jag alltid fram tills nu börjat igen) men jag tycker det bästa sättet är att bara sluta. Det gäller att verkligen vilja sluta och sedan bara bestämma sig. Har du ett barn i magen är det en jättebra motivation. Jag har inte sedan jag fick veta att jag är gravid varit sugen på att ta en enda snus. Jag önskar dig lycka till och det kommer gå jättebra.
Re: Sluta snusa/rökaJag brukade vara en storsnusare men som tur var så hade jag slutat ca. 3 månader innan jag blev gravid.
Jag har slutat snusat ett antal gånger (uppenbarligen inte med lika lyckat resultat alltid eftersom jag alltid fram tills nu börjat igen) men jag tycker det bästa sättet är att bara sluta. Det gäller att verkligen vilja sluta och sedan bara bestämma sig. Har du ett barn i magen är det en jättebra motivation. Jag har inte sedan jag fick veta att jag är gravid varit sugen på att ta en enda snus. Jag önskar dig lycka till och det kommer gå jättebra.
Re: Sluta snusa/rökaJag tänker tipsa om en bok..igen
Re: Sluta snusa/rökaJa! Samma bok ja talade om!
Re: Sluta snusa/rökaJag slutade ca 7 månader innan jag blev gravid.
Jag rekomenderar oxå Allen carr - äntligen ickerökare för kvinnor! Väldigt funktionell bok! Lycka till Besök gärna min blogg
http://detoxifyyourself.bloggplatsen.se/
Re: Sluta snusa/rökaFör mig hjälpte det att borsta tänderna ofta och tugga tuggummi! Jag blev ofta röksugen efter maten och då gick jag och borstade tänderna istället, så när man kännde sig fräch i munnen så blev men inte lika sugen på en cigg.
Lycka till alla som försöker sluta! Fick min dotter 1 dag innan BF, Diana vägde 3755g och var 53cm. <3
UL v.22
Re: Sluta snusa/rökaProva ingefära! Finns på kapsel om man inte tycker om det..Hjälper även mot illamående så två flugor i en smäll!=)
Lycka till
9 inlägg • Sida 1 av 1
|