-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Slutade m. p-piller för 7 mån sen, ingen mens än
3 inlägg • Sida 1 av 1
Slutade m. p-piller för 7 mån sen, ingen mens änJag slutade med mina p-piller den 31 juli (sista p-pillermensen kom den 5e aug) 2011 och har fortfarande inte fått tillbaka min mens. Däremot har jag vid ett par tillfällen haft väldigt korta, märkliga blödningar/flytningar.
Första gången var den 12 september. Hade haft ytterst lite röd/bruna flytningar i 2-3 dagar (så lite så jag inte ens behövde skydd i trosorna), sedan när jag satt på toaletten en em började det bokstavligt talat rinna blod i toaletten. Jag blev förstås jätteglad och trodde att det var min mens som kom så jag satte i en tampong. Den var dock mer eller mindre torr när jag skulle byta, och det kom inget mer efter det mer än lite, lite mörkbruna flytningar den kvällen. Nästa tillfälle var runt nyår, då fick jag dock inget rött blod alls utan bara bruna, vattniga flytningar i några dagar. Sedan försvann det. I slutet av januari fick jag återigen ytterst lite röd/bruna flytningar i ett par dagar, och när jag satte mig på toaletten började det rinna precis som första gången. Och efter det hade jag bara svagt bruna flytningar i någon dag till sen tog det slut. Min sambo och jag längtar så mkt efter barn och eftersom jag bara är 24 år börjar jag bli riktigt orolig för att det är ngt fel på min kropp eftersom den inte kommer igång. Har därför bokat tid för utredning på Sophiahemmet, är dock ett par veckor kvar tills mitt besök och jag börjar må riktigt dåligt av att inte veta vad som är fel. Är det någon annan som varit med om ngt liknande eller tror sig veta vad mina märkliga, superkorta blödningar är? Är enormt tacksam för all hjälp och allt stöd jag kan få.
Re: Slutade m. p-piller för 7 mån sen, ingen mens änJag vet att min kropp var konstig efter att jag slutade med p-piller och att jag vissa månader bara fick det där bruna som du beskriver. Men efter några månader fick jag min mens som vanligt (om än lite långa cyklar). Det är väldigt ångestframkallande när det strular som det gör för dig, speciellt när man så gärna vill ha barn. Jag vet tyvärr inte vad dina konstiga blödningar står för men vill ändå önska dig lycka till på utredningen på Sophiahemmet!! Du kan väl skriva och berätta hur det gick. Kram!
Re: Slutade m. p-piller för 7 mån sen, ingen mens änNär jag slutade med p-piller så fick jag kortare cyklar på 24-26 dagar. Jag räknade ut det för ett månad sen. Visste inte om det förrän min mens uteblev. Min graviditet var oplanerad, men för mig är den välkommen då jag inte ville göra en abort igen! Men nu tillbaka till det med p-piller. Från att ha 28 dagars mens när jag gick på p-piller och den kom på samma tidpunkt varje månad. Till att mensen hoppade som en jojo, men den kom varje månad, men den kom med 23-26 dagars mellanrum. Så jag hade ingen aning om när jag hade ÄL... Så blev det för mig när jag slutade med p-piller och detta var bara 7 månader efter jag slutade.
MvH Sandra
3 inlägg • Sida 1 av 1
|