-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Slutat med p-piller
3 inlägg • Sida 1 av 1
Slutat med p-pillerHallå.
Jag är helt ny i denna värld och kan absolut ingenting om alla förkortningar vad gäller mens och barnmorska m.m. Jag slutade som sagt var med mina p-piller i lördags efter drygt 7 års använande. Idag fick jag därmed min sista p-pillermens och hoppas att jag kommer igång med mina cykler rätt snabbt. Syftet just nu med att sluta med p-piller är att jag ska få tillbaka min sexlust, som min pojkvän har tröttnat på att den är nästintill obefintlig. Och sedan är det ju för att vi pratat om att försöka skaffa barn i sommar/höst. Lutar nog mer åt hösten just nu så vi kan göra en långresa i januari nästa år. Tänkte kolla om det är fler som är i min sits och vill diskutera alla frågor och tankar runt detta!? Sedan undrar jag hur lång tid det tagit för er att få en "normal" menscykel från det att man slutat med p-piller?! Vet såklart att det är olika från person till person mn något genomsnitt måste det ju finnas. /Plumerian
Re: Slutat med p-pillerVälkommen hit!
När jag slutade med minipiller som jag ätit många år så fick jag regelbunden ägglossning och mens direkt. Jag tyckte ändå att kroppen kändes annorlunda runt ägglossningen efter ca 5 månader. Det var svårt att sätta fingret på det men andra försöket efter att det börjat kännas "annorlunda i kroppen" så lyckades vi bli gravida. Lycka till när ni väl börjar försöka!
Re: Slutat med p-pillerHoppas sexlusten kommer tillbaka då! Min kom tillbaka med råge när jag slutade med p-piller, iaf runt ägglossningen. Det var som att min kropp skrek efter befruktning!! haha!! Jag blev helt förvirrad av det måste jag säga, för vi (eller jag, snarare) hade tänkt vänta med barn lite till...
Min mens kom tillbaka som en klocka 28 dagar efter pillermensen, men har så sakteliga börjat krångla mer och mer efter det, säkert pga mitt missfall. Som jag uppfattat det är det är aaaaaaallt normalt. Dvs att många får tillbaka den direkt och att många får vänta, olika länge.... =/ Svårt att säga alltså! Säkert bra att sluta med pillren i förväg som ni gjort, så har ni tid på er om det skulle krångla några månader. Lycka till!
3 inlägg • Sida 1 av 1
|