-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Småblödningar i v 21
6 inlägg • Sida 1 av 1
Småblödningar i v 21Jag har haft småblödningar från och till under hela graviditeten. Hade en stor blödning i v 13. Sen har det varit mindre efter det. Nu har jag återigen fått småblödningar. Mest färgade flytningar, men ibland blir det en liten prick i trosorna.
Jag är inte typen som ringer ner MVC för minsta lilla, men är detta något jag borde oroa mig för så länge jag kan känna min ärta? Man läser ju skräckhistorier om sena missfall och försvagade livmodertappar men jag inser ju att det är ovanligt... Men man vill ju ändå utesluta det... Någon mer med sena mindre blödningar?
Re: Småblödningar i v 21jag hade småblödningar till o från under hela graviditeten...åkte in o kollade i vecka 24 eftersom jag då också hade sammandragningar också...och då kunde de bekräfta att moderkakan satt väldigt lågt och att det antagligen var den som orsakade det...så småblödningarna fortsatte under resten av tiden men jag fick gå på flera extra UL och så i v. 36 typ så hade MK flyttat sig uppåt och jag födde vår son på det "vanliga" sättet...
men du vet ju att det alltid är bättre att kolla en gång för mycket...sa de nåt om lågt sittande moderkaka på RUL:et eller?
Re: Småblödningar i v 21Hej E Maria! Gud vad långt du gått redan!!!!
Förstår att du oroar dig. Jag hade blödningar hela graviditeten, som ökade strax efter halvtid. Ju mer jag rörde mig- desto större blödning. Jag var inne på akuten flera gånger men läkarna hittade aldrig nått. De såg bara att det blödde "bakom" moderkakan, och inte från moderkakan. Jag sjukskrevs för säkerhets skull tom v 34 när Hubbe fixerat sig. När bm dissikerade moderkakan efter förlossningen hittade hon nått, men jag var för trött för att förstå vad hon ens pratade om. Det står en kommentar på latin i min journal som jag inte förstår. Det var nått om dubbla hinnor och dubbla blodkärl.
Re: Småblödningar i v 21I v 13 fick jag en stor blödning och fick veta att jag förmodligen hade föreliggande moderkaka. BM sa "jag kan ha fel men jag tror inte det", så hpon verkade säker på sin sak. Fick springförbud, hoppförbud, lufta-tungt-förbud, sexförbud.... Sen på RUL så sa hon att den satt i framväggen. Vet inte om den var långt ner, jag frågade inte när hon sa att placeringen nu var bra. Frågade varför hon var så säker förra gången , och hon sa att en sammandragning ser i stort sett likadan ut som moderkakan så tidigt i graviditeten.... ? Jag vet inte...
Naellie: Hej! Ja tiden går fort. Känns konstigt att jag kunde haft en liten redan nu, men på nåt jäkla sätt var det bäst som hände. Har nu istället fått fast jobb på en skola bara 15 minuter hemifrån så det är ju toppen. Men jag tänker fortfarande mycket på det, kommer nog göra tills jag kan slappna av i denna graviditeten... Och det kan jag inte ännu... Har känt ärtan röra sig igår, men mycket mindre än vanligt. Idag har jag inte känt nåt, men det brukar jag inte på morgonen... Brukar känna mer på eftermiddagarna... Hoppas få lite mer tydliga buffar senare... Hoppas allt går bra med Hubbe =)
Re: Småblödningar i v 21Jag förstår att det kan vara svårt att slappna av. För mig dröjde det nog upp till v 22-23. Ett par veckor efter rulet minns jag. Och riktigt bra kändes det inte förrän sparkarna både syntes och kändes runt v 26. Tänk inte för mkt på vilka tider på dygnet bebben känns- för mig varierade det nästan hela tiden.... Skönt, och tur i oturen, att du fått ett bra jobb nära hemifrån. Grattis!!!
Re: Småblödningar i v 21Jag kan redan både se och känna sparkarna från utsidan. Vet inte varför jag inte lugnar ner mig =) Men jag hoppas det lägger sig snart...
Ja, det var verkligen tur i oturen att jag fick det där jobbet. I början hade jag dåligt samvete för att jag hade så blandade känlsor över missfallet... Tyckte jag var genomrutten som på något vis gladdes åt jobbet när jag hade förlorat min bebis... Knäpp man är...
6 inlägg • Sida 1 av 1
|