Marina

Hej! Det är helt normalt att ett spädbarn har magknip dom 3-4 förs...

Fråga BVC

smärta vid ägguttaget och insättningen

IVF forum för dig som planerar och går igenom IVF behandling.

smärta vid ägguttaget och insättningen

Inläggav vickan74 04 jun 2011, 19:56

hej!!!
tog ut 8ägg i onsdags den 1/6 2011,detta var min andra gång.jag har så himla ont i magen varje steg jag tar känns som en blixt genom mage och under livet :cry: vid båda insättningarna känns det som att dom tycker att det är konstigt att jag har ont,kan inte stänga mina byxor :roll: är det ngn som känner igen sig

hoppas på svar och råd
vickan74
Stammis

BF: 120822
Status: testat positivt 16/12

Re: smärta vid ägguttaget och insättningen

Inläggav Lejonungen 06 jun 2011, 17:57

Hej vickan74;

Tog också ut ägg i onsdags och varit öm i magen sen dess och ibland har det hugget till när jag rört mig. Inget konstigt enligt min klinik att man har lite ont, äggblåsorna är fortfarande uppsvällda även efter äggplockning. Däremot så ska man vara uppmärksam om det blir värre för det kan vara ett tecken på att man blivit överstimulerad och det kan behöva behandlas. Jag känner fortfarande mig lite öm i magen men det blir bättre för varje dag och det är precis som det ska vara sa barnmorskan som jag träffade idag när jag gjorde min insättning.

Hoppas ditt onda går bort snart!
Lejonungen
Alltid online

< Återgå till IVF forum

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm