-
Graviditet
- Bli gravid
-
Gravid forum
- > Gravid vecka för vecka
- > Första trimestern
- > Andra trimestern
- > Tredje trimestern
- > Allmänna trådar om graviditet
- > Kroppen & gravidkost
- > Hälsa under graviditeten
- > Bebisen i magen & ultraljud
- > Barnets namn
- > Vänta barn - medlemsgrupper
- > Majbarn 2013
- > Junibarn 2013
- > Julibarn 2013
- > Augustibarn 2013
- > Septemberbarn 2013
- > Oktoberbarn 2013
- > Novemberbarn 2013
- > Decemberbarn 2013
- > Januaribarn 2014
- > Februaribarn 2014
- Snack om förlossningen
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Smeknamn på livet i magen?
40 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
Smeknamn på livet i magen?Hej alla!
Är lite nyfiken, vad har ni kallat det lilla livet i magen under graviditeten? Vill gärna vara lite småtöntig och kalla den/det något gulligt. Vi har varit lite inne på Knyttet eftersom jag gillar Mumintrollen, men vill gärna veta vad ni kallat ert Knytt
Re: Smeknamn på livet i magen?just nu kallar jag den fröet, men det är för att jag bara är i v.7 (går in i vecka 8 imorgon)
Knodd, skrutt och bullen är annars söta namn =)
Re: Smeknamn på livet i magen?här var det bara bebisen och "den" tills v 26 och vi fick veta kön, sedan den dagen var det lilla kerstin helt enkelt
Re: Smeknamn på livet i magen?Första barnet kallades Bejsan för det mesta.
Andra barnet kallas för Minikorven då storebrorsan kallas för lillkorven nu utanför magen
Re: Smeknamn på livet i magen?Vi kallar den för Pingvinen, eftersom vi gjort IVF med ett embryo som legat i frysen ett par månader så finns det ju en möjlighet att den anpassat sig till det klimatet
Re: Smeknamn på livet i magen?Hm, jag kallade våran lilla skrutt för jordnöten ibörjan. Första vulet gjordes i v 6 och den såg ut som en liten jordnöt. Nu kallar jag den mest för Ass Kicker för att den sparkar neråt minst 100 gånger per dag. Det gör inte ont men är lite obehagligt. Kan tänka mig att det känns värre sen när det blir lite större.
Eftersom vi inte vet könet så vet jag inte annars vad jag ska kalla den. Sambon vill inte veta. Vi får väl se hur det blir med det.
Re: Smeknamn på livet i magen?Våran kallas för lillfisen, dock vet vi inte om det blir en kille eller tjej men sambon började kalla den för lillfisen så det blev bara så. Han kallar det mysmobbing:P
Risken finns att det blir alien på grund av en av bilderna från rul men än så länge är det lillfisen eller lillfis:P Alina född 20/1-11 <3
Re: Smeknamn på livet i magen?LillSkrutt har det blivit..
Nu ska vi bara försöka komma på ett namn till bebis oxå.. Tycker det är jättesvårt..
Re: Smeknamn på livet i magen?Killarna på jobbet döpte livet till Larry när magen började synas
Idag heter min son Lukas, men jobbet är det fortfarande Larry..
Re: Smeknamn på livet i magen?Jag är i 21+1 och har kallat den för Pyret under hela tiden.
40 inlägg • Sida 1 av 4 • 1, 2, 3, 4
|