-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Smörja eller inte??
17 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Smörja eller inte??Jag har tre barn och har smörjt med förberedelseolja där nere inför mina 2 vanliga förlossningar. Första blev jag klippt ist för det blev bråttom d sa dock att om inte hjärtljuden gått ner hade det nog gått fint. Under den andra så sprack jag naturligt lite.
På tal om bristningar på kroppen är det nog ärftligt. Jag fick på brösten under första grav, minns inte hur mycket jag smörjde då. Om man vill smörja sig för att det är skönt smörj på annars inte. storebror -031028, lillasyster -051215,
lillebror -110215 ![]() Make a pregnancy tickerhttp://missja.bloggplatsen.se/
Re: Smörja eller inte??laisa86 vad kul att se dig här igen och grattis igen
Jag smörjde inte iheller och hade inga förräns sista veckan och dom flesta fick jag på sj förlossningen. Men jag kallar dom inte för bristningar utan för mammatatueringar
Re: Smörja eller inte??Jippssan; gulligt jag ska också börja kalla det för mamma tatueringar
Re: Smörja eller inte??Salvor hjälper inte utan det beror helt och hållet på kollagenet man har i huden. Hur pass töjbart det är och hur pass smidigt det återtar sin form.
Jämför med ett gummiband. Vissa är riktigt töjbara medans andra går av. Är desamma med fibrerna i huden. Så smörj bara för att det är skönt, sen får du se hur det blir med bristningar.
Re: Smörja eller inte??Jag smorde underlivet inför förlossning nr 2 och då brast jag mindre än vid nr 1. Nu, med nr 3, tänker jag smörja med olja några månader i förväg. Helt klart värt det om risken minskar bara litegrann!
Tipsar om ekologisk olja att använda, finns också massa andra bra produkter för gravida och bebisar här: http://www.wonderfullymade.se/produkter ... -free.html
Re: Smörja eller inte??Jag kletade på lite vanlig fuktkräm när jag kom ihåg.. Viöket blev ett par gånger i veckan... Däremot var jag noga med att äta sunt och att dricka mycke vatten.. Gick upp 16 kg, tösen kom dagen efter BF och fick inga bristningar...
Re: Smörja eller inte??Med första barnet fick jag bristningar på lår, rumpa, bröst och mage.
Denna gång ingenting alls. Spelar nog ingen roll om man smörjer eller ej, är nog mest genetiskt. Angående att smörja inför förlossningen vet jag faktiskt inte
17 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|