Teresa Hellgren

Hej Katarina! Det är en mycket bra och befogad fråga du ställer. ...

Kostrådgivare

Snacktråd Februari-mammor! :)

Här träffar du fler som ska föda barn i februari 2013!

Re: Snacktråd Februari-mammor! :)

Inläggav cutespider8 16 jun 2012, 20:29

Du ska bara äta hårdkokta ägg om du äter ägg. Tänker på hotellfrukosten. :)
Sen får man äta fetaost bara fråga om den är, "pasterizo feta ine?" Det kan variera på hur dom tillagar den. Sen har jag läst att man ska vara försiktig med tsatsiki för att yoghurten eventuellt inte är pastöriserad.
Bild
Bild
Bild
Bild
cutespider8
Stammis

Inläggav lillemma 16 jun 2012, 23:50

Tack för info. Det låter som en lite trist semester utan sol, feta ost och tsatsiki, men vad gör man inte för det lilla livet. Vi får helt enkelt göra det bästa utav det :)
lillemma
Stammis

Bor: Norge

Inläggav Stike 17 jun 2012, 00:47

Jag åker själv till grekland (santorini) 21a juli o känns som man måste vara jätte försiktig :p kommer dock vara i v 11 och 12 då så hoppas vissa saker inte är lika riskabla :)

Jag har idag inte mått bra alls hela dagen i sängen, illamåendet har satt igång ordentligt. Får hoppas att de inte är så på resan blir nog rätt tufft i 30 graders värme :p men det är ju ett tag kvar time will tell!
Bild
Bild
Stike
Stammis

Inläggav trea2012 17 jun 2012, 07:38

Har märkt att mitt illamående förvärrats lite av progesteronet jag tar... Hua.. Men men, får gå ändå. :)

Och imorrn ska jag ta blodprov för att kolla sköldkörteln kl.8 när labbet på sjukan öppnar... Fastandes.. :roll: Kl.9 ska jag vara hos tandläkaren och kl.10 har kidsen simskola... Kommer må kanon imorrn alltså.. :wink: Måste försöka hinna äta nått i bilen efter blodprovet, mår som sämst när jag är hungrig..
Två döttrar födda -04 och -08,
och en lillebror i magen!

BildMake a pregnancy ticker
trea2012
Stammis

Inläggav evelina1985a 17 jun 2012, 08:16

D här med illamåendet alltså, me mina två andra graviditeter så va d alltid värst på morgonen men inte denna då ja än så länge mår liiite illa på morgonen bara, istället e d nu värre om ja råkar somna på dagen lr blir för hungrig.. Nån mer som har d så?? :)

Å längtar så tills på torsdag då d e inskrivning! Blir ju lite mer verkligt då på nåt sätt :)
Dock ska ja till läkaren veckan efter å få recept t mina förgrymmade sprutor.. :/ nödvändigt ont tyvärr..
Bild

Bild

BildMake a pregnancy ticker

Mf 19/12-12 (v6+1)
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online

Inläggav E Maria 17 jun 2012, 09:26

Att vi skaffar barn tätt känns bra. Visst kommer det bli tufft, men det känns inte som att d e läge att vänta... Min sambo är 44 år och även om jag e ung o "har tid på mig" så vill inte han bli för gammal.. Och jag förstår det.. Men han e rolig.. Imorse frågade han: om allt går bra denna graviditeten o så, när vill du försöka med trean då?
Huh :)

Jag känner fortfarande inget, vet ju att jag inte gjorde det vid den här tiden förra graviditeten heller, men e ändå orolig att det är som första gången, att man går på ultraljudet o allt e bra, luvmodern har växt, men att d e tomt där inne... Usch hemska tanke..
Bild

Bild

Bild

130203 pojke
E Maria
Alltid online

Status: Mamma till två små kottar

Inläggav *Tigermaja* 17 jun 2012, 12:19

Hejsan hej!
Här kommer en till som plussat! :D Lyckliga jag!
<3 Stort grattis till er alla <3
Har hängt här innen ett tag men inte riktigt vågat skriva igentligen , då jag nyligen gått igenom två MF. Hoppas att grodan ligger kvar denna gång :)
Lite info om mig: 29 år, en prins på snart 4 år, gift, barnskötare och husägare.
Jag mår ganska bra ( förutom denna skräck om ett nytt MF ) är hungrig nästan jämt, såååå otroligt trött , lite ömande bröst och humöret, det var den någon som tog ;)
Enligt Bm ( har haft telefonkontakt, ska dig den 4/7 ) så är mitt BF 30 Jan men jag tro det bli mer den 6-7 Feb. Men det visar sig :)

Hoppas jag får hänga här med er!!
Bild
Bild
Bild
MF Aug 07
MF Jan 12
MF Feb 12
Användarvisningsbild
*Tigermaja*
Alltid online

Inläggav Joorie85 17 jun 2012, 14:48

Hej,

Nykomling på g här!
Grattis till alla er andra.
För 8-9 dagar sen fick jag fruktansvärt ont i magen. Det höll i sig ungefär 10 min åt gången. Trodde inte det var något viktigt först, men när det återkom flera gånger och jag fick ont i 30 min natten till söndag blev jag väldigt orolig.
Har försökt bli gravid i ett par månader.
Ringde sjukvårdsupplysningen och de rekommenderade att jag åkte till gynakuten.
Jag åkte dit och fick veta att jag var gravid och att det kunde vara normalt med smärtor, men att det också kunde vara tecken på utomkvedshavandeskap. De gjorde ultraljud, men man kunde inte se någonting på det eftersom det var så tidigt så jag ska snart dit igen.
I allafall så har jag sedan dess inte haft samma sorts smärtor, utan en mer molande bakgrundsvärk ibland, så jag känner mig försiktigt positiv.
Är nu v 4+6 och hoppas att allt går bra då jag väldigt gärna vill bli mamma. Har inga barn sen innan.

Kramar
Joorie85
Nykomling

BF: 130218

Inläggav lillemma 17 jun 2012, 14:57

evelina1985a skrev:D här med illamåendet alltså, me mina två andra graviditeter så va d alltid värst på morgonen men inte denna då ja än så länge mår liiite illa på morgonen bara, istället e d nu värre om ja råkar somna på dagen lr blir för hungrig.. Nån mer som har d så?? :)

Jag känner igen det där, så har haft det ända sedan tonåren (alltså inget som beror på graviditeten). Det är jättejobbigt. Oroar mig lite för hur det ska gå sen när bebisen kommer och man inte får sova så mycket på nätterna. Jag klarar verkligen inte att sova på dagen, blir jätteillamående och på riktigt dåligt humör. Jag vet inte vad det beror på, men tror det har något med blodsockret att göra. Mitt tips är att äta något för att höja blodsockret även om det kanske inte lockar så mycket där och då så brukar i alla fall det få mig att må lite bättre sen. (Även om det bästa är att låta bli att sova på dagen eller sova för länge på morgonen.)
lillemma
Stammis

Inläggav lillemma 17 jun 2012, 15:04

Joorie85 skrev:Hej,

Nykomling på g här!
Grattis till alla er andra.
För 8-9 dagar sen fick jag fruktansvärt ont i magen. Det höll i sig ungefär 10 min åt gången. Trodde inte det var något viktigt först, men när det återkom flera gånger och jag fick ont i 30 min natten till söndag blev jag väldigt orolig.
Har försökt bli gravid i ett par månader.
Ringde sjukvårdsupplysningen och de rekommenderade att jag åkte till gynakuten.
Jag åkte dit och fick veta att jag var gravid och att det kunde vara normalt med smärtor, men att det också kunde vara tecken på utomkvedshavandeskap. De gjorde ultraljud, men man kunde inte se någonting på det eftersom det var så tidigt så jag ska snart dit igen.
I allafall så har jag sedan dess inte haft samma sorts smärtor, utan en mer molande bakgrundsvärk ibland, så jag känner mig försiktigt positiv.
Är nu v 4+6 och hoppas att allt går bra då jag väldigt gärna vill bli mamma. Har inga barn sen innan.

Kramar

Grattis och välkommen hit. Hoppas att allt går bra med den lilla i magen. Jag väntar också första barnet och är bara ett par dagar före dig. Är också orolig över kramper och smärta i magen..

Läste det som stod på denna sida och blev lite (med betoning på lite) lugnare. http://se.babycenter.com/pregnancy/ante ... mmycramps/
lillemma
Stammis

FöregåendeNästa

< Återgå till Februaribarn 2013

Support: support@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion: 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: Min bebis Allt för föräldrar, Kungsgatan 37, 111 56 Stockholm