-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Snälla, hjälp!
3 inlägg • Sida 1 av 1
Snälla, hjälp!Hej!
Testar att lägga ut i den här tråden också.. får inga svar, snälla hjälp mig! Här är det mycke bekymmer nu. vi har en son som är snart 1 år,och vi ska flytta isär.. pappan har aldrig brytt sig om sonen, och jag har varit föräldrarledig. Nu är mina dagar snart slut, så nu är det pappans dagar kvar som han vägrar ge mig. Vi har inte fått dagisplats än, och min fråga är vem kommer barnet att bo hos? vi har ju delad vårdnad men jag tycker inte att det är lämpligt att sonen ska ha två boenden när han är så liten. men det tycker pappan.. sonen känner sig inte det minsta trygg med sin far, och han klarar inte av honom när han är grinig och kan inte ge honom mat.. ja, kan rabbla upp hur mycket som helst! men sonen vill aldrig vara med honom.. han ser rädd ut med honom.. jag har försökt att släppa taget och låta honom försöka.. men han klarar inte av det men vägrar att inse det.. är det rätt då att han ska bo med honom för att han har kvar föräldarpenning? Snälla hjälp mig!!!!!!
Re: Snälla, hjälp!Vad tråkigt att höra att din sons far inte bryr sig om sitt barn.
Jag tycker du ska prata med familjerätten och be dem hjälpa dig med detta! Lycka till
Re: Snälla, hjälp!JAg tycker också att du ska beställa tid hos familjerätten. Dem är ju faktist på barnets sida och är opartiska mot er två. Som det ändå ska vara i en separation.
Låter tråkigt att han inte verkar bry sig om sitt barn.Ta inte det jag skriver nu personligt och jag vet ju inte alls om hur ert förhållande är, och vill verkligen inte dömma dig. Men tror också att det är jätte viktigt att bortse från sina egna känslor i det fallet. Barnet har ju rätt att utveckla en bra relation till sin pappa och mamma, och inte behöva höra från nån av dom hur dålig den andra föräldern är. Det skapar konflikter hos barnen och ger defenetivt inte nån trygghet för barnet hos nån av föräldrarna, oavsett vem som har vårdnaden. Sen är det ju inte rätt att pappan ska ha barnet bara för föräldradagarna. Mina vuxna vänner som kommer från skilsmässohem kan nu säga att det som mådde allra sämst av var föräldrarna som snackade skit om den andra föräldren i deras närhet. FAst man är arg, besviken och ledsen så måste man komma ihåg att för barnet så är den pappan den mest underbara person dom vet tillsammans med mamman. Dom kan inte se alla fel pappan gör, och det är inte för mamman att förstöra. Därför kan det ju vara bra att ta in familje rätten och komma överens om hur man ska ha det. Lycka till och jag hoppas det löser sig till det bästa!
3 inlägg • Sida 1 av 1
|