Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Snälla hjälp! Klumpar i första "mensen" efter abort!

Här får du stöd & tröst av andra som varit med om missfall.

Snälla hjälp! Klumpar i första "mensen" efter abort!

Inläggav BexochFredrik 21 dec 2011, 23:24

Gjorde en medicinsk abort 16/11. Blödde i nästan 3 veckor efter det. I måndags blev jag glad då jag trodde/tror att mensen kom igång. Nu har det gått två dagar och jag har fortfarande bara som bruna flytningar med små klumpar i. Idag har det kommit två lite större. Har mensvärk som vanligt kanske lite starkare.

Är det någon som varit med om detta? Eller har mensen sett "normal" ut för er? Får nog ta och ringa till gyn imorgon om det inte blir bättre. :cry:
Bild

Bild

http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/

Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11)
Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

BF: 121031
Status: Gravid med nr. 2 =)

Re: Snälla hjälp! Klumpar i första "mensen" efter abort!

Inläggav mammatbg 21 dec 2011, 23:47

Tror inte att du behöver vara orolig! Ibland så kan det ta nån dag innan mensen sätter igång ordentligt! Och klumparna kan vara gammalt levrat blod som inte har kommit ut under de 3 v du blödde. Vänta och se, tror snart att det kommer sätta fart ordentligt! Hoppas att allt går bra! Kram
mammatbg
Stammis

Inläggav naellie 22 dec 2011, 09:47

Tror inte heller att du behöver oroa dig.
Såg att du lade inlägget sent i natt, hoppas att du har fått sova! Sålänge du inte har feber ska det inte vara nått som stannat kvar i magen... Min kropp lyckades inte stöta ut allt och jag fick sån inflammation och blev så sjuk så det inte gick att ta misste på :p
Jag kan få som spottings några dagar före mensen börjar. Kan se ut som bruna flytningar med små bruna klumpar i. Jag har alltid tolkat det som levrat blod. De håller på 3-4 dagar, sedan blir det uppehåll 1-2 dagar och sen kommer mensen. Jag hade väldigt konstiga menser efter mitt första mf, och därefter har de här klumparna nästan blivit standard... Lycka till och ring bm ändå om du är orolig!
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Inläggav stajners 24 dec 2011, 00:13

Kan va hormoner som ställer till det fortfarande. Tar ett tag innan kroppen hittar rätt bana igen. Och du var väl rätt långt gången va om jag minns rätt? Då har ju hormonerna haft längre tid på sej att öka och då tar det även längre tid för dom att försvinna.
Klumparna tror jag inte är farligt. Jag har som oftast klumpar vid min mens. Är antagligen slemhinnan som blir sån när den kommer ut. Sen kan cykeln ändras efter aborten. Mina cykler har blivit kortare efter varje MF/MA och den började alltid med småblödningar (mer som färgade flytningar) 2 dagar innan den sen väl kom igång.

Skulle nåt va fel kan jag lova dej att du märker det. Precis som naelli skrev så mår man riktigt dåligt om man får infektion i samband med abort/missfall. Jag fick det vid mitt MA och mådde fruktansvärt dåligt. Kom på 20 minuter, var som att knäppa med fingrarna. Hade nästan 40 graders feber och riktigt ont. Blev skrapad akut och fick ligga inne en hel helg för att få hästdoser antibiotika intravenöst. Sen hade jag ont av att bara sitta första veckan efteråt och var tagen i 3 v efter. Helt matt och orkeslös.

Börjar du störtblöda, får riktigt ont eller feber så bör du oroa dej. Hoppas att allt är bra med dej för ni har haft tillräcklig otur!
Bild Bild Inga fel enligt utredning
MF 30/4 2011, v 6
MF 22/2 2011, v 13 (trots levande foster)
MA 16/9 2010, v 9 (fostret dött v 7)
stajners
Alltid online

Status: Stolt tvåbarnsmamma!

Inläggav Bambiigirl 25 dec 2011, 01:38

Jag gjorde en medicinsk abort för sex år sen och hade det precis likadant. Det höll i sig ganska länge för mig men sen gick det över och allt blev som vanligt så det är nog absolut inget du behöver oroa dig för!
Bambiigirl
Nykomling

BF: 120411

Inläggav BexochFredrik 25 dec 2011, 22:44

Fick två stora klumpar i början ett par cm. tog två tre dagar sen kom mensen igång som vanligt. Nu är den påväg över och vi har bestämt oss för att börja försöka igen. Så nu håller jag tummarna. Ska beställa äl-test nu så får man kolla när i cykeln man har äl nu efteråt.
Tack för era svar.
Bild

Bild

http://minbebis.com/blogg/familjenwahlgren/

Medicinsk Abort v.14, allvarliga fel på vårt levande foster (16/11-11)
Mf 19/12-11 v.5
Användarvisningsbild
BexochFredrik
Alltid online

BF: 121031
Status: Gravid med nr. 2 =)

Inläggav hallon75 25 dec 2011, 23:46

Håller tummarna för dig!!!
Bild

BildMake a pregnancy ticker
mf nov-11 v8
mf jan-12 v5
Användarvisningsbild
hallon75
Alltid online

Status: Tredje gången gillt i syskonförsöken..?

< Återgå till Missfall

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm