Anna Wilsby

Hej Anna, din fråga bör skickas till barnmorskan här på MinBebis i...

Profylax

Snälla hjälp mig!

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Snälla hjälp mig!

Inläggav Fru Angelica 07 jan 2011, 23:40

Hej på er alla!
Lite kort om mig, har två underbara barn men längtar efter fler pojken är född 07 och emellan fick vi göra en skrapning sen kom dotter -08. Men nu fattar jag ingenting fick mf i sep -10 v6 och då gick jag till en privatläkare och gjorde ultraljud och kollade hur det var och allt var borta och såg bra ut och att vi skulle vänta en mens men det var jobbigt tyckte jag. Nu den 23 dec -10 fick vi vårt 2:à mf v6 och våran barnmorska sa att det är bara att köra behöver inte vänta på nästa mens utan hon säger att det handlar mera om hur man mår. När kroppen är redo så är den redo. Givetvis så börjar man ju undra vad det är för fel på en och om det någonsin blir flera barn. Ett mf okej men en till direkt efter.....konstigt chanserna skulle ju minska. Vi längtar så otroligt mycket efter en stor familj och man blir ju inte yngre. Men nu undrar jag direkt efter att jag slutade blöda 4-5 dgr så körde vi igång och nu undrar jag när ska jag kunna testa mig? Jag vet att vi har lätt för att bli gravida men är ju rädd att det ska visa plus efter vårt mf. Snälla ge oss lite råd är så himla otålig.
Användarvisningsbild
Fru Angelica
Stammis

BF: 041011
Status: Nu är 3:an här :0))

Re: Snälla hjälp mig!

Inläggav Stina 08 jan 2011, 00:12

Du kan ju räkna ut det först då du vet när du har haft ägglossning. Kanske är det bäst att försöka att inte tänka på det så mycket tills du fått mensen en gång, från mensen första dag räknar du ca 14 dagar då du har ägglossning och chans att bli gravid.

Ledsen för missfallen.
Användarvisningsbild
Stina
Forumvärd

Status: Börja blogga på Minbebis du också!

Inläggav Fru Angelica 08 jan 2011, 00:40

Förlåt mig, jag skrev klumpigt! Självklart vill jag ha ett plus men inte att det sen ska ändra sig till minus pga att mina hcg värden fortfarade kanske kan vara för höga pga mf. Jag vet inte hur länge hcg finns kvar i kroppen. Men jag hoppas ju definitivt inte på någon ny mens utan att det ska lyckas hela vägen.
Användarvisningsbild
Fru Angelica
Stammis

Inläggav Gotland 08 jan 2011, 16:54

Jag har haft 2 mf. Efter det andra väntade jag ett tag (minns inte hur länge, kanske 10 dagar?) och sen började jag med ältest varje dag. Ca 6 v efter mf fick jag utslag på det och 2 v senare fick jag ett + på gravtestet. Då använde jag billiga stickor från testlagret för att inte bli ruinerad :D

På inskrivningen på mvc (sent i januari har jag för mig) frågade såklart bm om senast mensen. -September sa jag. -Oj, då har du gått ganska länge, sa hon. Men jag hade ju mf där imellan så hade jag inte haft koll på äl så hade jag ju inte vetat hur långt jag gått. En fördel med ältest.

Så mitt råd är att köpa ett gäng billiga test och kolla varje dag, på em eftersom älhormonet är som högst då.
Lycka till!
I mftråden finns fler med flera mf på rad, där kan du få stöttning. Dom är experter på mf och äl. vi-som-precis-fatt-missfall-men-vill-goera-nya-foersoek-27083-3550.html#p663345
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Fru Angelica 08 jan 2011, 19:57

Jag skäms nu har inte använt äl och vet inte hur de funkar. Jag tror att jag har haft äl i förrgår och igår. Och vi kör på. Vill ju att det ska bli positivt och att det ska stanna kvar. Så det är väl knappt lönt att kolla med äl test nu utan köpa grav test istället och kolla? Men när kan jag kolla med grav test? Vad kan jag göra eller tänka på för att inte få mf? Vet du något förresten om progresteron krämen hur den funkar osv?
Användarvisningsbild
Fru Angelica
Stammis

Inläggav förstagångare 08 jan 2011, 21:35

Fru Angelica skrev:Jag skäms nu har inte använt äl och vet inte hur de funkar. Jag tror att jag har haft äl i förrgår och igår. Och vi kör på. Vill ju att det ska bli positivt och att det ska stanna kvar. Så det är väl knappt lönt att kolla med äl test nu utan köpa grav test istället och kolla? Men när kan jag kolla med grav test? Vad kan jag göra eller tänka på för att inte få mf? Vet du något förresten om progresteron krämen hur den funkar osv?

Mf kommer om det kommer, det är inget du kan göra åt det. Det är kroppens sätt att säga att något är fel med barnet. Förstås ökar ju risken för mf om man dricker alkohol eller sånt, men för övrigt är det inget du kan göra sa min läkare när jag fick MA.
Bild
MA 7+5
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Fru Angelica 08 jan 2011, 22:00

Det känns så himla ledsamt bara, vi längtar så innerligt. Man hamnar i himlen när man ser pluset och sen faller allt när man tror eller känner att mf är pågång.
Användarvisningsbild
Fru Angelica
Stammis

Inläggav Fru Angelica 10 jan 2011, 16:19

Undrar, jag gjorde ett grav test idag och det visar svagt plus kan det vara tecken på en ny graviditet :P eller är det de gamla där Hcg hållet på att försvinna? Jag vet inte om jag inbillar mig tycker jag känner av vissa grav symtom kan det stämma eller är jag för tidigt ute? Finns det någon som råkat ut för samma sak?
Användarvisningsbild
Fru Angelica
Stammis

Inläggav Gotland 10 jan 2011, 18:22

Gravsymptom kan finna kvar i flera veckor. Jag tycker du ska köpa ett gäng billiga test, både äl och grav. Gravtest blir svagare och svagare om det är gammalt som ligger kvar och spökar. Är du gravid blir det snabbt starkare. Ältest är sjukt bra för att ha koll på äl så man slipper göka på rutin varje dag bara för att, för det tror jag inte är kul.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Fru Angelica 10 jan 2011, 18:39

Vilka tester rekomenderar du och var kan jag köpa dem? Hur funkar äl test?
Användarvisningsbild
Fru Angelica
Stammis

Nästa

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm