Marina

Hej! Jag kan tänka mig att eran lille kille kanske höll i gång på ...

Fråga BVC

Snälla hjälp mig

Plussa tillsammans! Peppa, tipsa och stötta!

Snälla hjälp mig

Inläggav lillagris 13 maj 2011, 18:15

Hej på er.

Har trott i ungefär 2veckor att jag är gravid då jag har haft molverk och ont på ena sidan " äggstocken " ??
I söndags fick jag dock en lite lite blödning och trodde helt klart det va mensen, men den slutade på måndagen igen och jag har under hela tiden haft samma molverk, veckan har gått och jag har fått halsbränna och lite ömma bröst, inbillar mig det iallfall :)
Gjorde ett ägglossningstest i förgår som inte visade nått alls typ, kunde nog inte bli svagare. Gjorde ett idag och då var strecket starkare än det andra testet??????
Hallå då fick jag alltså en blödning i söndags, va fan va det??? Och gått med troligen ägglossningssmärtor i 2veckor??? Har jag ägglossning eller är jag gravid. Har hört att ägglossningstesten kan reagera på graviditet. Var det i söndags iså fall en nidblödning??? känns som om det är för ovanligt för att det skulle kunna va det???

Hjälp mig, jag blir knäpp.
lillagris
Stammis

Re: Snälla hjälp mig

Inläggav Gotland 13 maj 2011, 18:20

JAg har plussat med ältest innan gravtest ger utslag. Tror inte att det är ovanligt. men köp ett gravtest så får du ett säkert svar.
Lycka till!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav F89 13 maj 2011, 18:31

Håller med föregående, köp ett gravtest och testa! När har du beräknad mens?
Bild
Bild
Bild
F89
Nykomling

BF: 120112
Status: ♥ Tre ska bli fyra ♥

Inläggav lillagris 13 maj 2011, 19:50

Jag har inte den blekaste aning, har världens mest oregelbundna mens, tyvärr, jobbigt när man försöker skaffa barn då man alltid tror man är gravid, köpte ett test nyss :) hoppas på ett plus. Men har känt såhär förr och då har det varit negativt, så jag är lite rädd för att testa mig för tidigt.

<Kram på er
lillagris
Stammis

Inläggav Gotland 13 maj 2011, 20:14

Köp billiga tester på nätet både ältest och gravtest så kan du testa mycket och ofta. Speciellt ältest, då kan det bli lättare att ha koll på äl och mens.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

Inläggav lillagris 14 maj 2011, 07:59

Hej på er, gjorde ett test nu som var negativit, alltså har jag ägglossning. Blir ändå väldigt fundersamt över blödningen i söndags, det är lixom snart en vecka sen åhhhhhhh varför kan inte jag har regelbunden mens så man kan räkna ut när man har ägglossning.

bläää på denna dagen.
lillagris
Stammis

Inläggav lillagris 14 maj 2011, 15:42

Åh gjorde ett nytt ägglossnings test nu och det visar jätte svagt????'
Vad är det här?
Igår vatt det starkare än någonsin och idag ingenting alls.

Alltså i Onsags inegnting i fredaag " igår " super starkt och idag ingenting
Kan man verkligen lita på dessa ägglossningstest, då ska ju bli starkare och starkare inte gå från ingenting till posetivt och till ingenting dagen efter??? Jag blir så trött. . . .
lillagris
Stammis

Inläggav Gotland 14 maj 2011, 19:24

Testet visade starkt fre-lör, eller har jag fel?
Ett ältest visar alltid lite svagt, utom när äl är nära. 24-36 timmar innan.
Är det äl på g så visar det starkt. Du har alltså äl i helgen så göka på för guds skull :D och gör ett gravtest om 2 veckor.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

Inläggav lillagris 15 maj 2011, 08:25

Så det visar alltså bara posetivt innan man har ägglossning?? Det verkar ju helskumt??

I fredags var det starkare än controllstrecket och i lördags såg man knappt det??
Test ska ju visa när man har ägglossning väl??
lillagris
Stammis

Inläggav E Maria 15 maj 2011, 10:16

Ett ältest ger postivt ca 24-36 timmar innan ägget släpper. Sen är det nog lite olika från person till person hur snabbt det går ner igen... Jag har alltid använd CB-ältest med glad gubbe vid pos och bara en ring vid neg. Det är tydligt och man behövet inte fundera så mycket. Första gången blev jag gravid på första försöket. Slutade med MA. Andra gången gick det på jag tror det var 5.e försöket... Men det var då 4.e försöket med ältest då vi inte testade med ältester första månaden efter missfallet. Ältesterna är nämligen inte pålitliga när man har gravhormoner kvar i kroppen... Lycka till!
Bild

Bild
Alltid online

Status: Lycklig mamma

< Återgå till Bli gravid

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm