Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Södra BB

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Södra BB

Inläggav Beppan 07 sep 2010, 11:06

Hej,
jag har påbörjat en förlossning på Södra BB ( juni 2009), den avslutades dock med ett omedelbart snitt på SÖS.

1. beredskapen är mkt hög- operationssal ligger bara en/två trappor ner med hiss. Dessutom så anser jag att beredskapen är högre än på andra ställen eftersom barnmorskan är mkt mer närvarande:)
På en del ställen har ju samma barnsmorska FLERA förlossningar samtidigt..

2. övervikt mm har större risk för komplikationer.. därför fick man inte ha över ett visst BMI ( anpassat för grav förståss)

3. man behöver inget familjerum på Södra BB eftersom rummen är stora och pappan får också en säng! redan under förlossningen:)

4. man får eget badkar och egen toalett. det tyckte jag var guld värt!

5. SÖS personal kom upp då det började bli "strul", men det blev ju snitt så då var det mkt nära opsalen. SÖS personalen var också toppen!

men för mig var det skönt att kunna bada hur länge/när man vill och så skönt att min man fick en säng att vila i också:)

Vi hade eftervården på Södra BB också.
Beppan
Nykomling

Inläggav soffilina 07 sep 2010, 11:30

även om denna tråd handlar om södra bb, kan jag meddela att jag födde på sös och låg på bb på sös och det var toppen på alla plan, såååå nöjd :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav helenaeg 07 sep 2010, 18:41

Jag både gick på mvc och födde på Södra BB. Det är jättebra. Det är litet, personligt och lungt och skönt. Det är samma barnmorskor som man träffar på mvc som förlöser en, det är väldigt personligt och det finns ingen stress vid själva förlossningen då de består av två team och de tar bara in en födande åt gången per team så när man föder är man ensammen om uppmärksamheten på det teamet. De är duktiga och trevliga och jag är jättenöjd. Jag låg kvar 2 dygn efter FL och som de andra skrivit har man stora rum med två sängar, badkar och en jättesöt liten babykorg på hjul. Eftervården när man fött är super. Vi fick en så underbar barnmorska på eftervården de två dygnen vi var där. Hon var super. Vi fick även ligga kvar en tredje natt om vi ville men vi valde att åka hem.. Så det är ingen stress hem heller.

Så jag rekomenderar Södra BB
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm