-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Södra BB
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Re: Södra BBIngen erfarenhet men har hört att det är väldigt bra. Man blir omhändertagen, får eget rum på en gång, där allt händer
Re: Södra BBJa, de har en lång lista på krav.
Hade tänkt föda där eftersom att man är garanterad familjerum och inte behöver flytta runt efter förlossningen men de hade helt fullt när jag ringde så nu orkar jag inte ens bry mig om det. Det blir SöS istället. Har dock hört mycket gott om södra BB.
Re: Södra BBJag har också hört gott om dem.
De kräver att man har haft vad de kallar en normal graviditet. Vet inte de exakta kriterierna för vad som räknas för en normal graviditet men jag har för mig att det går att läsa på deras hemsida. Det som är speciellt med dem jämfört med vanliga förlossningen är som jag förstått det dels att det är lite fräschare. Att man har eget badrum. Att man föder i samma rum som man sedan får stanna i tills man går hem och att den barnmorska man har bara ger stöd till en förlösande kvinna i taget. Blir det dessutom några som helst komplikationer under förlossningen får man flytta ner till vanliga förlossningen. Man kan ringa dit när det är dags även om man inte är inskriven på deras mvc och få föda där om de har plats.
Re: Södra BBJag går på Södra BB och har varit inskriven där sen jag fick veta att jag var gravid, v 5+4. De har väldigt mycket krav, man ska inte ha något som kan ge komplikationer under förlossningen. Det finns familjerum, där pojkvännen får sova över, eget badrum och riktigt mysiga rum. Jag tycker de har skit bra personal, har inte fött där än men är i v 38 nu så snart kommer det antagligen
Re: Södra BBDet låter ju jättebra, jag har en helt komplikationsfri graviditet och uppfyller alla krav,
jag är inte inskriven där men tänkte önska det i första hand när det är dags, annars får det bli sös Vad skönt att alla bara har positivt att säga
Re: Södra BBJa men då ska du nog skriva in dig där, vilken vecka är du i? Vet att en kompis ringde in i vecka 15 och då var det försent. Men är du längre gången kan du självklart ringa in dit när din förlossning har startat för att titta om de har plats just då. Det kan hända faktiskt
Re: Södra BBalina: Ja, det är försent att skriva in sig men man kan önska att föda där om de har plats iaf.
Re: Södra BBJa!
Re: Södra BBVi blev fyttad till SÖdra BB efter Fl på Sös... jag tycker det var super ! både miljö o personalen
13 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
|