Anna Wilsby

Hej! Grattis till att ni väntar barn och vad bra att ni väljer att...

Profylax

Sömnlös av oro, 7 veckan och symtomen försvann igår

Första trimestern - gravid vecka 0-12. När du skapar en tråd så döper du den till exempelvis "gravid vecka 10 - inskrivning" skriv den vecka du vill prata om.

Sömnlös av oro, 7 veckan och symtomen försvann igår

Inläggav charliie 06 nov 2010, 08:49

Hej på er,

Finns det någon som känner igen sig i detta, jag har fram till igår haft väldigt ömma bröst, molande mage...nu känns knapp brösten, ingening i magen...dock mår ja lite svagt illa fortfarande, är detta ett MF :cry:
Inga blödningar eller så

Jag ska till BM på torsdag
Snälla känner någon igen sig :(
charliie
Nykomling

Re: Sömnlös av oro, 7 veckan och symtomen försvann igår

Inläggav Sissy 06 nov 2010, 09:00

Hej!

Det verkar som om symptomen kan komma och gå lite, så det behöver absolut inte vara MF bara för att du inte känner något lika starkt. Men om du är orolig kanske du kan ringa till gynakuten? Det är ju varken kul eller bra att gå och oroa sig!

Lycka till!
Användarvisningsbild
Sissy
Alltid online

Status: Blev mamma till Elly 2011-04-10!

Inläggav kat73 06 nov 2010, 09:41

Hej!

Symtomen kan komma och gå, så har det varit för mig. Har haft jättestarka symtom i flera dagar för att sedan inte känna något alls. Behöver alltså inte betyda något. Min väninna märkte inget alls förrän i 12 v enbart pga att hon upplevde att hon hade gått upp lite i vikt.

Jag är ju mycket längre gången än dig men ibland kan det vara flera dagar mellan fosterrörelserna för mig.

Men som sagt. Jag vet hur det är att oroa sig, jag har redan varit på KK för att kolla att allt är ok pga att jag pga stress fått sammandragningar o smärtor. Så jag håller med Sissy, hellre ringa o kolla om man får komma på en undersökning än att oroa sönder sig.

Allt är nog helt i sin ordning dock.

Kram
Användarvisningsbild
kat73
Alltid online

BF: 110401
Status: En till sladdis?!

Inläggav soffilina 06 nov 2010, 10:34

symptomens vara eller ikke vara har inget med mf att göra... det finns dom som mister alla "symptom" över en natt och allt är bra och det finns dom som hänger över toan å spyr men gått med MA i flera veckor!

mina symptom försvann tidigt jag var jätteorolig och mådde skitdåligt psykiskt pga det. jag ångrar mej SÅ! fasen man ska njuta istället. och sålänge man itne har ont eller blöder får man ta förgivet att allt är bra =)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav Dimmasimma 06 nov 2010, 14:33

Som soffilina säger; om du börjar blöda och får kraftiga smärtor ska du börja oroa dej. Var glad över att du är gravid och mår bra istället!!
MA 10/2 2010 (V11)

älskade Lova född 110127
Dimmasimma
Alltid online

Status: Mamma till världens finaste ..

< Återgå till Första trimestern

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm