Marina

Hej Martina! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att ett mätvä...

Fråga BVC

SÖÖTSUUGEN !!

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

SÖÖTSUUGEN !!

Inläggav sverige88 01 feb 2012, 17:34

Jag är sugen på nått heeela tiden !skulle vilja trycka en massa kakor varje dag , men får dåligt samvete om jag äter för mycket sött !
Kan för mycket sött och slisk på nå sätt vara dåligt för barnet ??
Är fruktansvärt sugen på lakrits , men då ska man ju helst inte äta de när man e med barn ? Det är jobbigt att va så sugen på nått hela tiden . :evil:
sverige88
Nykomling

Re: SÖÖTSUUGEN !!

Inläggav naellie 01 feb 2012, 18:36

Lakrits var ju kanonbra mot illamåendet! Inget är farligt att äta om det inte är i fullständigt överdrivna doser :)
När man inte är gravid brukar ju sötsug vara ett tecken på att man behöver frukt eller vatten. Så prova dricka lite vatten och gör i ordning en macka med keso och groddar istället. Hehe...hur lätt det nu är när man vill trycka godis :)
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Re: SÖÖTSUUGEN !!

Inläggav naellie 01 feb 2012, 18:37

Nu när jag fick tänka några sekunder till kom jag ihåg att jag hade en egen jättepåse med alla olika sorters lakrits tre olika mataffärer i området kunde få fram.... och om jag såg min make ens i närheten av min påse låg han ruskigt dåligt på det...måste varit flera kg lakrits :D
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

< Återgå till Allmänna trådar om graviditet

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm