Maria Wigbrant

Hej! Trappa upp träningen successivt, känn efter hur det känns ...

Träningsrådgivare

Solskenshistoria

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Solskenshistoria

Inläggav en liten prick 03 sep 2011, 09:11

Jag vet att det kan svida i ögonen med solskenshistorier. Men kanske finns det någon som blir peppad ändå.

Jag är kroniskt sjuk, är diagnosticerad med svår Crohns. Har genomgått otaliga operationer och prövat de flesta mediciner som finns. Allt det här gör att oddsen för att bli gravid på egen hand är i det närmaste minimala. Chansen att bli spontant gravid är kraftigt reducerad, som det "så fint" heter.
Det är nästan 4 år sedan jag och min make började försöka. 4 år av längtan och tårar och uppehåll pga sjukdomsskov. I våras startade vi upp utredningen igen, då hittades en stor cysta på ena äggstocken. Som om inte allt annat räckte till liksom.

För någon vecka sen besökte jag läkaren för att diskutera vidare behandling samt ev.operation av cystan. Han ville då göra ett VUL för att kolla ifall cystan ändrat i storlek eller så. Plötsligt frågar han "eeeh, har du gjort ett graviditetstest..?" Det hade jag inte, eftersom jag inte känt några symptom. Jag hade blödningar (om än kortare än vanligt) och det fanns helt enkelt inte i min värld att jag kunde bli gravid.
Men.. Det kunde jag tydligen! En väldigt liten prick, troligen i v6+, men ändå. Förstå chocken och glädjen, och jag kan fortfarande knappt fatta att det är sant! Som tur är ska jag på ett till VUL på fredag, då kanske det sjunker in på riktigt :)

Om någon nu orkat läsa igenom allt svammel, så försöker jag säga att ibland är det omöjliga tydligen inte omöjligt. Mirakel sker, uppenbarligen. Och det är långt kvar innan jag vågar tro på att allt gått bra. Men det är ett litet, viktigt steg på vägen.
en liten prick
Nykomling

Re: Solskenshistoria

Inläggav Ninjana 03 sep 2011, 09:44

Stort grattis!! Var rädd om dig nu, och solskens historier behövs. Dom väcker hopp hos många.
Ninjana
Alltid online

Status: 2 barns mamma!

Inläggav Snuff 03 sep 2011, 09:58

Åh,vilken story!!! Blir så glad av att läsa sånt :) Jättegrattis!!! :D
Snuff
Stammis

Inläggav en liten prick 03 sep 2011, 10:36

Tack, söta ni :) Jag har själv varit bitter och sur och knappt klarat av folk som säger att de är gravida, så jag vet ju precis hur det känns. "ALLA ANDRA blir gravida, varför inte jag". Som sagt, kanske någon kan få en liten gnutta hopp av min berättelse.
en liten prick
Nykomling

Inläggav walstalinda 03 sep 2011, 11:15

Åhh.. Grattis :)
walstalinda
Alltid online

BF: 120915
Bor: Nyköping
Status: Väntar tillökning! <3

Inläggav JessieH 03 sep 2011, 11:29

Stort grattis och jag önskar er all lycka till! Så skoj att ni lyckades på egenhand! :)
* Försökt sen sommaren 2009.
* Utredningen säger att det inte är något fel.

Bild

Följ gärna vår resa: http://minbebis.com/blogg/jessieh/
MF 090912 (v 5+3)
MF 100112 (v 6+5)
MF 100513 (v 5+0)
Utomkvedes 120111 (v 5+0)

Ta inte livet för givet, det är alldeles för kort för det.
Användarvisningsbild
JessieH
Alltid online

Bor: Skåne
Status: Vår tur?

Inläggav andypandy 03 sep 2011, 17:22

Grattis grattis grattis!
Hoppas du fortsätter att berätta hur det går för dig och din lilla prick!!! Tänk om jag skulle få ett sådant besked nu när jag ska på undersökning nu på torsdag... oj vilken lycka, fast jag vet RÄTT SÅ VÄL att det inte finns någon prick i min livmoder.... tyvärr.
Lycka till - hör av dig
/Andypandy
BildBild
Användarvisningsbild
andypandy
Alltid online

Inläggav en liten prick 03 sep 2011, 20:20

Tacktacktack, ni är så rara :oops:

Jag är i v8+3 nu, så det är ju en lång väg att gå. På fredag är det VUL igen som sagt, ett litet steg det med.

Andypandy - jag håller tummarna för att det ska lösa sig på ett eller annat sätt för dig med!
en liten prick
Nykomling

Inläggav wilmer 03 sep 2011, 21:50

Ååå va underbart att höra! Ett STORT grattis till dig!!! Å du, det är meningen att lilla pyret ska stanna där inne så var inte så orolig om du kan låta bli det. Jag tror garanterat att det är din tur nu!!!!!!

Håller ändå tummar och tår för er & ert lilla kärlekspyre i magen!!! :)
Bild Bild
Användarvisningsbild
wilmer
Stammis

BF: 120320
Bor: Stockholm
Status: Gift med en liten kärleksvilde i maggen

Inläggav vambi 03 sep 2011, 22:07

ohhhhh graaaaaaaaaaaaattttttttttttiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisssssssssssssss! håller tummarna o tårna=)
vambi
Alltid online

Nästa

< Återgå till Svårt att bli med barn

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm