-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Min bebis föräldragrupper
-
Föräldrasnack
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Familj & livet som förälder
- > Shopping, mode & skönhet
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Ångest & depression
- > Relations problem
- > Alkohol & missbruk
- > Sorg & saknad
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Föräldrabloggar
- > Bloggtävlingar
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Spjälsäng eller växasäng?!
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Spjälsäng eller växasäng?!de trodde ja med nör vi bytte men de började han med först efter ett halvårt
Re: Spjälsäng eller växasäng?!Hm, min plan var att ta bort ena långsidan på spjälsängen och ställa den sidan mot väggen. Hjul under sängen, gångjärn vid huvudändan sängen/väggen och nån liten hasp fotändan/väggen. Då kan man koppla loss sängen när lillgrisen somnat och snurra ut fotändan från väggen så kan hon klättra ur om hon vill. Men hon är fast i sängen vid läggdags eftersom sängen då är fäst i väggen vid både fot och huvudändan. Fattar ni vad jag menar?
Re: Spjälsäng eller växasäng?!Jag tror jag fattar
Re: Spjälsäng eller växasäng?!Är nog lättare att vänta då, tills hon iaf fattar lite vad man säger. Nu skiter hon ju i allt.
Re: Spjälsäng eller växasäng?!Gotland: jag har faktiskt lite liknande planer som du. Att ta bort ena sidan i spjälsängen och flytta den mot väggen. Tror faktiskt att vi kommer göra så. Då blir hon van vid att ena sidan i sängen bara är rumsväggen.
Våran lilltös är förrästen lika gammal som Nike. Vår Alma är född 1 augusti. Förra veckan testade vi med en växasäng vi har, men resulterade i att vi hörde hur hon gick omkring i rummet och till slut började hon hänga på sidan till sin spjälsäng, liksom för att säga till oss att får ja inte gå och sova snart =) Så.... blev till att vi köpte en till spjälsäng från Ikea, Gulliver. Som går att ta bort ena sidan på, för det går det inte på den spjälsängen vi har nu. Som dessutom börjar bli lite sliten (och är arvegods). Storasyster har aldrig sovit i spjälsäng, hon sov mellan oss tills hon var 1 år. Och då börja hon sova i växasäng som vi hade helt intill vår. Så vaknade hon på natten så kröp hon upp i våran säng. Fungerade bra och vid ca 2 år flyttade hon i eget rum tillsammans med lillasyster. Blev långt det här nu =) men hur som haver tror jag på att de förändringar man gör kan va bra att göra innan bebis kommer. Så barnet inte tror de blir undanskuffade på nåt vis, om ni förstår vad jag menar =)
Re: Spjälsäng eller växasäng?!Nu har vi 2 spjälsängar, båda köpta på blocket. Ingen har från början en sida man kan ta bort. Men en liten ombyggnad så går det galant!!!
Man får vad man betalar för.... 2 sängar ink madrasser 350 kr.
16 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
|