-
Graviditet
-
Snack om barn
-
Föräldrasnack
- Förälder
-
Föräldrasnack
- > Shopping, mode & skönhet
- > Grattistrådarna
- > Fotat & filmat
- > Inredning & trädgård
- > Inreda barnrum
- > Allmänna trådar föräldrasnack
- > Intressen & nöjen
- > Känsliga ämnen
- > Pyssel för barn
- > Mat & recept
- > Hälsa & motion
- > Bak & tårttrådarna
- > Föräldrabloggar
- > Relationen & samlivet
- > Familj & livet som förälder
- > Ekonomi & Jobb
- > Tips
- > Bröllop
- > Barnaktiviteter & Leksaker
- > Bloggtävlingar
- > Familjen Annorlunda eftersnack
-
Pappa forum
- Köp & Sälj på Min Bebis
|
|
Stark mat??
4 inlägg • Sida 1 av 1
Stark mat??Hej,
Jag har en fråga. Jag är rätt förtjust i stark mat. Äter nog något strakt till maten nästan varannan dag. Börjat bli orolig.. Hur farligt är det med stark mat under graviditeten? Hur påverkar det barnet? Tacksam för svar! //Ella
Re: Stark mat??Vete sjutton om jag ska vara riktigt ärlig.. Tror inte det är farligt - det är väl i så fall vanligare att man får halsbränna själv..?
Jag har själv, speciellt i början och mitten av denna graviditet, haft en STOR passion för Tabasco å än så länge verkar pyret må hur bra som helst http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
Re: Stark mat??Tja, hur tror ni det lyckas födas människor i länder där det är standard med stark mat?
Farligt är det inte men enda nackdelen är väl, precis som Mullemamman skrev, att man kan få halsbränna. Vi nordbor är inte lika vana vid stark mat och många är känsliga mot det men om du inte brukar ha problem med det är det bara fortstta äta
Re: Stark mat??
Precis min tanke Hade själv lite roligt åt min craving - har inte haft några som helst sådana med de två andra barnen och blev glatt överraskad över att ha det denna gång - speciellt för att det var för just Tabasco *fniss* Inte fick jag halsbränna heller, däremot var det bra mot nästäppan http://minbebis.com/blogg/mullemamman
Mamma till: Plutten född juni 2007 LillaTjejen född november 2008 Lillprinsen född mars 2010 Minstingen född november 2011 MF juni 2009 i v7, därefter direkt gravid med Lillprinsen
4 inlägg • Sida 1 av 1
|