Teresa Hellgren

Hej Soha! Koffein finns det i choklad, men främst i mörk choklad....

Kostrådgivare

Stickningar "där nere"

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Re: Stickningar "där nere"

Inläggav elinorlilja 09 dec 2010, 13:07

Hmm sdet verkar iallafall som att det verkar vara lite olika om vad det kan vara iallafall. Min BM sa att det kan vara nerver som bebisen ligger och trycker emot som framkallar dessa stickningar. Dock undersökte hon mig inte heller. Känner dock oftare och oftare att bebisen trycker neråt men det kanske bara är så?. Hon hade tydligen inte fixerat sig iallafall men låg inte högt upp heller så kanske gör hon det snart?.
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Inläggav soffilina 09 dec 2010, 17:30

ja men det är ju det din bm sa då, att bebisen trycker neråt och det finns så mycket nerver där och det ger dessa stickningar =)

du kommer känna mer å mer nu hur bebisen trycker sej neråt :)
en del bebisar fixerar sej tidigt, vissa sent, vissa inte alls, det har hursomhelst inget med när förlossningen kommer ske, att göra :)

jag hade sånna muttil från v 29 nästan, hon fixerade sej i v 38 och jag födde i 41+0 :)
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav elinorlilja 09 dec 2010, 21:23

Jo antagligen är det väll så och som sagt det kommer väll bli värre. Har haft ont i magen hela dagen idag och tryck neråt men det är väll bara den sanna graviditeten:). Ska bli skönt och få ut henne sedan, dock ser man ju inte direkt fram emot smärtan men den får man som ett brev på posten endå:)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

Inläggav soffilina 09 dec 2010, 21:51

smärtan kommer du grejja och står du inte ut finns bedövning, och hinns inte den med så är det snart klart ändå, å sen e de lixåm klart :D
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav mareks 09 dec 2010, 23:46

Jag hade stickningar, ilningar och sammandragningar två månader innan bebisen kom. Det blev soffläge under den här tiden. Och eftersom det var mitt tredje barn så kom dessa besvär ofta. Ganska vanligt för omföderskor. Vet ej om det är lika vanligt för förstföderskor. Men symtomen var helt normala enligt min barnmorska. Lycka till!
mareks
Nykomling

Inläggav Petra86 10 dec 2010, 11:23

Jag minns att jag hade det när jag väntade Emilia mot slutet av graviditeten, har det nu med ibland.. men det är nog som soffilina ochdin BM säger, bebis trycker mot nerver..
Ingen skön känsla neh, som knivar o hugg där nere, som sticker/ilar till..
men det går ju över ganska snabbt igen.. =)
BildBild
BildBildBildBildBildBild
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
Petra86
Alltid online

Status: Mamma till Emilia och Lucas!

Inläggav elinorlilja 10 dec 2010, 20:01

Soffilina: Ha ha vad skönt det låter på ett sett! men tyvärr tror jag knappt man tänker så när man väl ligger där och vill strypa första bästa person som kommer förbi (vanligtvis pappan hihi) men jag lovar att jag ska tänka så. Kommer vilja ha så mycket bedövning jag kan få och jag hoppas den räcker för jag har svårt att bli bedövad av lokalbedövning så jag hoppas epiduralen är bättre:).

Mareks: Ja fast av någon anledning så säger barnmorskorna att allt är normalt under graviditeten, iallafall så jag fått förklarat när jag sagt att jag haft diverse krämpor dvs regelbundna sammandragningar under HELA gravidteten (dvs ca 5 st eller mer/dag) men allt var normalt enligt dom. Dessutom många andra orosmoment jag haft så är ALLT SÅÅÅ NORMALT haha.

Petra86: Min mamma sa att hon hade det precis innan sin förlossning och hon mådde väldigt dåligt av dessa. Hon åkte upp till förlossningen och då hade hon tydligen öppnats 6 cm så det är därför jag själv blir lite orolig när ingen ens tittat på mig:(.
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

Föregående

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm