Maria Wigbrant

Hej! Innebandy är en av de aktiviteter vi inte rekommenderar un...

Träningsrådgivare

Stickningar "där nere"

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Stickningar "där nere"

Inläggav elinorlilja 07 dec 2010, 14:48

Hej alla mammor och gravida!

Jag har en liten fråga som kanske är lite konstig men skulle vara väldigt tacksam om jag fick svar.

Det är nämligen så att det "sticker" väldigt mycket "där nere" rätt ofta. Ibland så pass kraftisigt att jag hoppar till och det gör riktigt ont. Jag kan jämföra det som knivar eller liknande. Vad kan detta vara?. Det kan komma antingen om jag sitter eller går och går jag så blir det väldigt svårt att gå. Kan det vara livmodertappen som börjar mogna?, kan man känna hur den mognar eller är det helt enkelt något annat?.

Fick veta av BM att min bebis vänt sig neråt sist jag var där (ca 2-3 veckor sedan) och när jag var hos läkarundersökning en gång under vecka ja ca 27-28 tror jag det var så var hon vänd redan då. Kan det vara så att förlossningen är nära?. Har haft grymma sammandragningar under hela förlossningen och nu har de börjat, inte avta men känner dom inte alltid lika mycket nu men nu "trycker" det mer neråt än tidigare.

Vore tacksam för svar som sagt!. Ska till BM imorn men vore bra om jag fick veta vad ni tror. Allt verkar vara så normalt enligt barnmorskorna här i Norrköping så det kan vara bra och höra vad ni andra tror.

massa kramar Elinor
Mamma till Heiley (110123)
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

BF: 110123
Bor: Skärblacka
Status: Mamma till Heiley

Re: Stickningar "där nere"

Inläggav linda_h79 07 dec 2010, 16:43

Det låter som att det är din livmodertapp som håller på att utplånas
Men jag vet ju inte säkert....
Har du märkt något av slemproppen??
Bild

Bild
linda_h79
Alltid online

Bor: Dalsjöfors
Status: Mamma till lilla Nova!

Inläggav elinorlilja 07 dec 2010, 18:33

Nej inte vad jag vet dock har mina flytningar blivit mycket "rinnigare" på senaste tiden. Om den håller på att utplånas vad betyder det? betyder det att förlossningen kan vara nära?.
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

Inläggav amanda86 07 dec 2010, 20:14

jag känner lika dant som du min bebis är också vänd o jag är i samma vecka exakt som du ..... jaa fast de kommer kännas lite värre när livmodern öppnat sig för det hände mej när jga va gravid med min son då kan man verkligen nstan inte röra sig känns som nåt kommer ut .... men först tror ja slemproppen ska komma det är som rosa slem typ
BildBild
Användarvisningsbild
amanda86
Alltid online

Inläggav elinorlilja 07 dec 2010, 21:21

ok men frågan är då vad det är för något? för jag har haft ganska täta sammandragningar nu på kvällen samtidigt som det känns som att hon som sagt trycker neråt. Som sagt är det fler som på något sett kan förklara vad det kan vara så vore jag jätteglad!
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

Inläggav Jolina86 07 dec 2010, 22:32

Hej hej!
jag har känt av en hel del stickningar och hugg "där nere".
Min barnmorska sa att det kan bara Bebisens huvud som trycker emot blygdbenet som känns. Att bebisen lägger sig tillrätta mer o mer.
Jag har känt av det i över en månad så jag tror inte att det har med att göra att förlossningen är på g.

skriv gärna när du varit hos bernmorskan o se om hon säger samma sak som min eller om hon har någon annan förklaring. Iblend verkar det som att barnmorskorna kan ha olika förklaringar till saker tycker ja =)
Jolina86
Nykomling

BF: 101225
Bor: Ljungsbro

Inläggav soffilina 07 dec 2010, 23:17

du upplever dom klassiska mutt-ilen! det kommer mot slutet när det pressar på ner i bäckenet det finns massa nerver där!
och dom kommer bara bli värre å värre, mysigt va? hehe
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Inläggav elinorlilja 08 dec 2010, 10:02

Jolina86: Ja jag har också märkt att marnmorskor säger olika beroende på vem man frågar. Ska absolut skriva här när jag frågat henne vad det kan vara.

Soffilina: haha ok det lät ju mysigt!, kanske kommer och bli en hel del soffliggande fram till förlossningen då då? haha.
Användarvisningsbild
elinorlilja
Alltid online

Inläggav Summertime 08 dec 2010, 10:18

Jag hade jätte mycket stickningar natten innan vattnet gick hade även mycket samandragningar två sista månaderna och när väl vattet gick så var allt klart på två timmar å en kvart. De jag ångrar var att jag skulle känna efter om jag var öppen något. Men det kanske man inte får jag vet inte. Men varför skulle man inte få? Okej bakterier men en snopp är ju inte så ren alltid :) Men eftersom jag var öppen 7 cm när vattnet gick och inte kände något innan förutom dessa stickningar dagen innan så funderar man. :)
Bild
Bild
Summertime
Alltid online

Inläggav soffilina 08 dec 2010, 13:02

jag vet hur många somhelst som haft dessa ilningar, hugg och stickningar i fleeeera veckor innan fl jag skulle inte påstå att dom har med själv fl att göra... inte i allmänhet iaf.
min blogg: http://soffilina.blogg.se
mammatankar, vardag och en himla massa Kerstin <3

BildBild
Användarvisningsbild
soffilina
Alltid online

BF: 100807
Status: mamma till finaste Kerstin född 100814 :)

Nästa

< Återgå till Förlossningen

Insändare: info@minbebis.com - stina@minbebis.com     Press   Priser och info

Redaktion & Marknad 08 - 778 00 70 / 0761 - 625 584      Annonsering 08 - 20 79 58

Mail: info@minbebis.com     Adress: minbebis MSR Media Group, Gröndalsvägen 34, 117 66 Stockholm